Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Tapt mye penger på børsen i det siste?

Spartan

Anbefalte innlegg

Her er tråden som gir deg bedre råd: Bytt bank, forsikring, telefon osv. og spar penger!

Her er noen tips:

- Beste lønnskonto: YA-Bank 6,8 % (minimum 50 000 på konto/fra 30.10.08)

- Beste sparekonto: SpareBank 1 Hallingdal/Kaupthing Edge 6,8 %

- Beste fastrentetilbud: Glitnir 7,1 % (min. 50000 låst til 16.09.09)

- Beste BSU: Nesset Sparebank 7,6 %

- Beste boliglån: SPK nom. 6,25 %

- Beste bensinkort: Kash 5 % rabatt på bensin på alle bensinstasjoner

(Kash kortet kan gjerne kombineres med f.eks. Trumfkort for maksimal rabatt!)

- Billigste bilforsikring: KLP (sjekk kalkulatoren på nettsiden!)

- Billigste telefonabb.: Tele2 Sheriff (for deg som ringer litt/normal forbruk)

Skal du kjøpe bolig i et synkende markedet ? Vurder da sterkt å kjøpe borettslagleilighet med innskudd (+ vanligvis høy egenandel). Dersom du må selge, vil fellesgjelden ikke være personlig og tapet ikke større enn innskuddet. Hvis innskuddet utgjør f.eks. 10 % prisen ved kjøp risikerer du altså ikke å tape mer enn det, selv om boligmarkedet synker med 10-20-30-40% ++ den neste perioden.

Bedre forslag ?

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette Kash-kortet så jo nesten for godt ut til å være sant. Så hvis jeg bruker det som et annet visa-kort, så får jeg ingen gebyrer/ekstating hvis jeg betaler hele beløpet på første forfall?

Hvordan kan de isåfall tjene penger?

Blir jo noen kroner iløpet av et år hvis en sparer 5% på bensin og!

Lenke til kommentar
Alle brukersteder betaler en provisjon til Kash når du trekker kortet, i tillegg til at mye statistikk viser at folk ikke betaler på forfall. Men provisjonsinntekter står nok for en stor del av inntektene ved siden av renter.

Det er flere enn Kash som gir cash-back, for eksempel 365direkte gir 3,65% tilbake på alle varekjøp ikke bare bensin.

At Tele2 Sheriff er billigst er en kraftig modifisert sannhet. Det forutsetter at du ringer mindre enn 175 minutter per måned, og du kan ikke ha Mobil familie.

Billigste boliglån fra SPK forutsetter at du jobber i stat eller kommune, og har medlemskap i Statens Pensjonskasse.

Endret av gorber
Lenke til kommentar
Alle brukersteder betaler en provisjon til Kash når du trekker kortet, i tillegg til at mye statistikk viser at folk ikke betaler på forfall. Men provisjonsinntekter står nok for en stor del av inntektene ved siden av renter.

Det er flere enn Kash som gir cash-back, for eksempel 365direkte gir 3,65% tilbake på alle varekjøp ikke bare bensin.

At Tele2 Sheriff er billigst er en kraftig modifisert sannhet. Det forutsetter at du ringer mindre enn 175 minutter per måned, og du kan ikke ha Mobil familie.

Billigste boliglån fra SPK forutsetter at du jobber i stat eller kommune, og har medlemskap i Statens Pensjonskasse.

3,65 på bensin og møbler, 1% på øvrige varekjøp.

Lenke til kommentar
Billigste bilforsikring: KLP?

Jeg vet at Storebrand også er helt ok på privatsiden, så sjekk hjemmesiden deres også. Full kalkulator der hvis du vet litt om bilen.

Det er bare å prøve kalkulatoren til KLP så kan du se om du klarer å finne et bedre tilbud noe annet sted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...