Gå til innhold

BK: Ensom båt


hojohansen

Anbefalte innlegg

tips til neste gang vil være å enten ta bildet i raw, så du kan korrigere hvitbalansen i etterkant, eller å bruke et gråkort eller en cbl for å korrigere den før du tar bildet.

 

kikk gjerne litt i boken til Scott Kelby om du ønsker å lære å få hvirkelig skarpe bilder. Stativ hjelper, men enda bedre er det om du i tillegg bruker fjernutløser, slår av bildestabilisator, osv...

 

Lukketid og blenderåpning har også mye å si. Om du liker slørete vann, men ønsker å ha resten skarpt, kan jeg anbefale et ND filter, også kalt gråfilter. med et slikt kan du få en lengre lukketid uten å endre blenderverdien.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tips til neste gang vil være å enten ta bildet i raw, så du kan korrigere hvitbalansen i etterkant, eller å bruke et gråkort eller en cbl for å korrigere den før du tar bildet.

 

kikk gjerne litt i boken til Scott Kelby om du ønsker å lære å få hvirkelig skarpe bilder. Stativ hjelper, men enda bedre er det om du i tillegg bruker fjernutløser, slår av bildestabilisator, osv...

 

Lukketid og blenderåpning har også mye å si. Om du liker slørete vann, men ønsker å ha resten skarpt, kan jeg anbefale et ND filter, også kalt gråfilter. med et slikt kan du få en lengre lukketid uten å endre blenderverdien.

 

Har også tatt bildet i RAW, så jeg kan forsatt gjøre noe med det hvis jeg vil, men synes det er slik jeg vil ha det nå.. Når det gjelder uskarpheten i bildet så synes jeg det er stilig slik det nå er.

Bøkene til Kelby har jeg.. Fjernutløser skal jeg kjøpe nå snart, VR har jeg ikke på mitt objektiv.. Dette blide ble tatt ganske sent på kvelden, sprøs om gråfilter hadde gjort seg da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...