Olis68 Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Hei! Har fått et lite problem med pcen min etter at jeg prøvde å laste ned en crack til et spill. Det viste seg at cracken var et virus. Hele tiden "spratt" det opp pop-up vinduer om gratis virusskanning og at jeg hadde et sikkerhetsproblemer. Jeg bestemte meg for å installere windows på nytt(Vista Ultimate om det har noen betydining) Etter instalasjonen var ferdig og jeg hadde laget meg bruker skulle jeg instalere drivere til skjermkortet (geforce 8600 GT). Da spratt det opp et vindu som at pcen ble restartet om 2 minutter, installasjonen rakk ikke å bli fullført og pcen restartet seg. Den startet opp helt normalt, men så ble skjermen plutselig helt svart (den ble svart rett før jeg skulle skrive in passord)Jeg skrev in passordet i blinde og hørte at jeg ble logget på, men fortsatt så jeg ingenting. Så spørsmålet er hvordan skal jeg fikse dette? Kan det være skjerkortet som har takket for seg? Eller noe annet? Blir veldig takknemlig for svar. Lenke til kommentar
Sparkey Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Høres ut som om du har mangler en driver til skjermkortet. Prøv evt å starte opp i sikkerhetsmodus for å se om dette hjelper (trykke F8/DEL/F8/ESC avhengig av pcen). Mange som opplever dette ved installasjon av Vista, hørt snakk om at flere tar ut alt av hardware som ikke trengs (lydkort, wlan, skjermkort hvis du har et i hovedkortet du kan bruke) for å kunne starte opp og installere drivere, for så å sette tilbake hardware når driverene er på plass. Endret 16. september 2008 av Sparkey Lenke til kommentar
Vangen Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Høres ut som skjermkortet er satt til en oppløsning som skjermen din ikke støtter. Prøv f.eks å gå i sikkerhets-modus og avinnstaler skjermkort driverene så du kan logge deg på i normal modus med skjerm. Så prøver du å legge inn driverene på nytt. Kansje det hjelper? Lenke til kommentar
Olis68 Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 Høres ut som om du har mangler en driver til skjermkortet. Prøv evt å starte opp i sikkerhetsmodus for å se om dette hjelper (trykke F8/DEL/F8/ESC avhengig av pcen). Mange som opplever dette ved installasjon av Vista, hørt snakk om at flere tar ut alt av hardware som ikke trengs (lydkort, wlan, skjermkort hvis du har et i hovedkortet du kan bruke) for å kunne starte opp og installere drivere, for så å sette tilbake hardware når driverene er på plass. Som jeg skrev rakk ikke installasjonen av driverne å bli ferdig. Skal prøve å starte pcen i sikkerhetsmodus. Lenke til kommentar
Olis68 Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 Høres ut som skjermkortet er satt til en oppløsning som skjermen din ikke støtter. Prøv f.eks å gå i sikkerhets-modus og avinnstaler skjermkort driverene så du kan logge deg på i normal modus med skjerm. Så prøver du å legge inn driverene på nytt. Kansje det hjelper? Jeg vet skjermen min støtter oppløsningen jeg bruker. Har hatt skjermen å høyeste oppløsning lenge. Lenke til kommentar
Olis68 Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 Fikk det til Tusen takk Sparky og Vangen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå