JohndoeMAKT Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Fulltekstindex er til tider vanvittig raskere enn alternativene ja, så det vil nok nesten være verd det. Den siste av disse to flyr i forhold til den første: SELECT * FROM articles WHERE body = "% database %"; SELECT * FROM articles (body) MATCH AGAINST ('database'); Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 Problemet har oppstått på det oppdaterte forumet også uten att det er modifisert noe mye.Så jeg mistenker dårlig forbindelse mellom webserver og database.Nye kabler og switch skal bli kjøpt inn da så får vi se om dette løser problemet.Nå har vi uansett sjekket alle muligheter Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Hvordan vet dere egentlig at dere har sjekket alle mulighter? Nevnte allerede på første side at det kunne være "ørten ting" som var årsaken til problemene deres, og ba derfor om litt tall fra dere, (størrelse på databaser, serverspecs, trafikkmengde etc) men ser ikke at dere har kommet med noe. Skulle det (av alle ting) være problemer med nettverksHW burde det merkes på mer enn bare DB-trafikk. Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Hvordan vet dere egentlig at dere har sjekket alle mulighter? Nevnte allerede på første side at det kunne være "ørten ting" som var årsaken til problemene deres, og ba derfor om litt tall fra dere, (størrelse på databaser, serverspecs, trafikkmengde etc) men ser ikke at dere har kommet med noe. Skulle det (av alle ting) være problemer med nettverksHW burde det merkes på mer enn bare DB-trafikk. Database size: 52.62 MiB 15000 postinger HP Proliant ML 115 Webserver 8Giga ram IBM X3200 MYSQL 5Giga ram 13-14000 besøkende hver måned Så du ser trafikkmengde og database er ikke stor da Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Hvor tregt er tegheten nå? Hvor stor cache er det dere kjører på Databasen nå? Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 Sorry att det har tatt sin tid å svare dere,men problemet lå vel heller i litt konfigurasjonsproblemer i forumet.Etter att jeg endret litt i postings settinger ble forumet som før. Jeg hadde satt en maksimal bredde på bilder på 700 .Og trodde som sagt først det var skriving til databasen, men det jeg ikke tenkte på var att private meldinger var raske og de blir jo skrevet til databasen.Så om ikke feilen kommer igjen anser jeg dette som løst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå