Brugle Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Jeg har en Sony CRX145E som jeg ikke får til å brenne med. Jeg spurte komplett.no og de sa at jeg skulle legge inn nye ASPI drivere, dette fikk XP til å gi feil melding hver gang jeg starter opp. Men det gikk fortsatt ikke å brenne. Så sendte jeg den inn, etter anbefaling av komplett.no. Så spurte jeg om det var garanti og isåfall hvis det var så ville jeg bytte den inn i en annen brenner. Plextor. Så sendte jeg inn brenneren til reperasjon og fikk beskjed i dag om at det ikke var noen feil på den. Og jeg må selvfølgelig betale frakten selv om det var komplett.no som sa jeg skulle sende den inn. For det første lurer jeg på om de kan gjøre dette og for det andre MÅ jeg ha en løsning på problemet. Det beste er om komplett.no har gjort en feil. Noe jeg personlig mener er den mest sannsynlige grunnen. Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Quote: On 2002-01-15 19:02, Brugle skrev:Jeg har en Sony CRX145E som jeg ikke får til å brenne med. Jeg spurte komplett.no og de sa at jeg skulle legge inn nye ASPI drivere, dette fikk XP til å gi feil melding hver gang jeg starter opp. Men det gikk fortsatt ikke å brenne. Så sendte jeg den inn, etter anbefaling av komplett.no. Så spurte jeg om det var garanti og isåfall hvis det var så ville jeg bytte den inn i en annen brenner. Plextor. Så sendte jeg inn brenneren til reperasjon og fikk beskjed i dag om at det ikke var noen feil på den. Og jeg må selvfølgelig betale frakten selv om det var komplett.no som sa jeg skulle sende den inn. For det første lurer jeg på om de kan gjøre dette og for det andre MÅ jeg ha en løsning på problemet.Det beste er om komplett.no har gjort en feil. Noe jeg personlig mener er den mest sannsynlige grunnen. Det høres ut som om du har et driver problem. Det er sikker ikke gode nok drivere til XP. Det er mulig en firmware oppgradeering hjelper, med det må være siste ut vei. Om brenneren virker i Win98/2000 er det ikke brenneren det er noe galt med. Sikkert et "litt nytt OS" problem. Lenke til kommentar
covah Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Har hatt samme brenner i XP, og det fungerer kjempeflott. At det er en "barnesykdom" i XP er bare tull, man må bare vite hvordan man bruker OS'et først. Windows2000/XP leveres ikke med egne ASPI driver sånn som win9x gjorde. Så man må installere det selv. Søk på google.com etter et program som heter ForceASPI 1.7. Pakk det ut og kjør fila instaspi.bat. Da installeres Adaptecs nyeste ASPI drivere automatisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå