Gå til innhold

Komplett's Din Side PC egen konfigurasjon

Anbefalte innlegg

Kjøp av ny Spill PC!

Kommentarer og konstruktive tilbakemeldinger ønskes:

Vil enne pc'n holde en stund fremover ? Vil den kjøre nye spill på grei grafikk? Er lei av å stille alt ned på very low.

Går ut fra at en PC som er en "Gaming PC" holder til det meste av andre daglige aktiviteter.

* Hva skal maskinen brukes til?

Spilling
, Film og generell surfing.

* Prisantydning

9200,-

* Skal maskinen overklokkes

Nja

* Fortrinnsvis AMD eller Intel-basert?

Intel

* Er det deler du vet du ikke trenger? F.eks. skjerm, tastatur etc

Jepp, har fjernet Mus,Skjerm og Høytalerene, lagt til nytt tastatur.

* Evt. andre spesielle preferanser/kommentarer

Her er oppsettet som jeg har valgt ut:

Komplett Din Side PC

- Miljøgebyr 50.00 pr stk kommer i tillegg.

Varenr.: 357894

Strømkabel PC m/Jord 2m

Nero 8 OEM Vista kompatibel

CyberLink DVD Suite 5, 6Channel, OEM CD,

Musmatte Blå 4/6mm

Støtsikker PC-eske

World of Warcraft, MMORPG, PC

Antec Nine Hundred sort miditower,

Corsair Powersupply 550W Bulk, black,

Asus P5N-D, nForce-750i SLI, Socket-775,

Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5,

Samsung SpinPoint F1 500GB SATA2,

Samsung SpinPoint F1 500GB SATA2,

XFX GeForce GTX 260 576M 896MB GDDR3,

USB2 multikortleser 3.5" sort for

Sony NEC Optiarc Blu-Ray reader BR-5100S

Logitech G15 gaming tastatur

MS COA Label Windows

MS MANUALS Win Vista Home Premium

MS ROYALTY Vista Home Premium

MS Win Vista Home Premium Norsk

Garanti 3 år - Sende inn

Support Komplett.no - Komplett sin

Lagerstatus: Ubekreftet dato 1 stk. 2008-09-17

Endringene som jeg gjorde var på følgende punkt:

Byttet optisk enhet til en Blue-Ray enhet. Noen som hvet om dette er unødvendig ? Har ikke PS3 så vil være eneste måten for meg å bruke Blue-Ray på.

Byttet tastatur fra standard valgt til et Logitech G15 gaming tastatur. Dette fordi jeg spiller mye World Of Warcraft å har dermed hørt om hvor fantastisk dette tastaturet er.

Jeg kunne tenkt meg til å endre til 64-bit operativsytem, men det valget eksisterte ikke. Er det mulig å ringe Komplett å få dem til å installere Vista Home Premium 64-bit ?

Jeg kunne tenkt meg til at komplett bygger systemet helt ferdig, slik at jeg bare kan trykke på Power å alt funker fint. Har bygget PC før, men det er en stund siden, å har ikke råd til å gjøre feil.

Skjerm skaffer jeg ved siden av, men har trådløst nett hjemme og ingen av USB kortene i komplett sin liste har overbevisende kommentarer. Sliter med dårlig signal som det er og trenger ikke at dette blir værre. Får Ethernet etterhvert, men i mellomtiden trenger jeg trådløst som ikke mister signalet hele tiden.

All hjelp er velkommen og tak på forhond!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan kjøpe Denne og forandre til 64-bit OS.

Du trenger ikke Blue-Ray om du ikke har eller tenker å spille av slike filmer.

Om du uansett skal ha skjerm så er ikke pakken med 24" dårlig.

Takk for svar :thumbup:

Angående BlueRay:

Har ingen videre planer om å gå over til ren blueray teknologi, men kunne jo muligens hvert digg å se filmer som Dark Knight i blueray når det kommer. Men må uansett til innkjøp av ny TV før formatet får noe å si for min del (Billig TV == Dårlig TV. Men skal man være fremtidsrettet vil det da være en ide å kjøpe blueray nå eller vente til behovet melder seg for da å ettermontere en blueray spiller/brenner?

Angående Skjerm:

Har en kompis som snakker om at han kan ordne reduserte priser på Lenovo skjermer. Så tenkte kansje det var noe å spare på der, kommer til å gå for 24tommers uansett. Har spillet på 19 tommer lenge nå, å fikk forsøkt meg på en 24 tommer for ikke så lenge siden, og da var valget gjort. Noen som har noen erfaring med Lenovo's skjermer ?

Angående CPU:

Hvis jeg atter en gang tar på meg fremtidsbrillene, kan det være aktuellt å oppjustere fra dual core til quad core ? I så fall, hvilken av de 4 kjerne prosessorene i listen ville være best i forhold til pris.

Angående Skjermkort:

Kunne det hvert en idê å kline til med 1024 mb minne på kortet istede for 512 ?

PSU:

LC Power, 550W, "Super Silent - Black",

Noen som har invendinger på denne strømforsyningen ?

Lenke til kommentar

Oddsen er vel ganske stor for at du får en Blue-Ray spiller kastet etter deg om noen mnd, så det er ikke så fryktelig mye poeng i å kjøpe en nå for evt å bruke den en gang i fremtiden.

Lenovo har en meget bra 22" med høy oppløsning, kanskje noe å tenke på.

CPU: Vil neppe være hensiktsmessig å oppgradere fra en E8400 til en Quad om du ikke driver med tung multitasking eller videoredigering. I spill vil i de fleste tilfeller en høyere klokket duo gjøre en bedre jobb.

Minne har ikke så fryktelig mye å si isolert sett. Et 4870 1GB vil ikke gi noe særlig gevinst over 512MB versjonen.

Lenke til kommentar
Minne har ikke så fryktelig mye å si isolert sett. Et 4870 1GB vil ikke gi noe særlig gevinst over 512MB versjonen.

Men er det sånn at hvis man tenker å oppgradere til CrossFire senere er det en fordel å ha 1 gb på begge kortene? (siden 512 mb kan bli for lite på deling)

Lenke til kommentar

Men er det sånn at hvis man tenker å oppgradere til CrossFire senere er det en fordel å ha 1 gb på begge kortene? (siden 512 mb kan bli for lite på deling)

Off-Topic:

Veit du kva addisjon er :)?

Crossfire - 2 eller fleire Ati Kort.

2 stk 4870 512 mb = 512 + 512 = 1024 mb

Endret av Ganam
Lenke til kommentar

Crossfire mener jeg i utgangspunktet er tull og fordyrende, eneste unntaket er om en absolutt må ha det ypperste og ikke bryr seg om prisen. Prosjektet med å kjøpe et kort for senere å legge til et annet går ofte dukken pga at det da finnes bedre alternativ på markedet.

Skjønner egentlig ikke hvorfor Crossfire kom opp? Et 4870 512 er et kjempevalg, og et 4870 1GB er heller ikke et dårlig valg om det ikke blir mye dyrere. I typisk 24" oppløsning vil du neppe merke noen forskjell.

LC PSU-en er ikke det beste du får tak i, men bør fungere greit. Thermaltake Toughpower 750W er et flott, men noe dyrere alternativ.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...