Gå til innhold

Underholdnings mobil, hvilken?


Fettklomp

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Er 15 år og på utkikk etter en ny underholdningsmobil. Har i tillegg ikke en MP3 spiller så vil gjerne slippe å kjøpe 2 forskjellige ting, i stedet få begge delene i en mobil, vil heller ikke betale så sinnsykt mye heller da. Rundt 8GB minne burde holde trur jeg, ettersom jeg ikke har mer en ca. 200 sanger på PCen fra før, som jeg kan overføre, men legger inn nye sanger ettersom tiden går, så vil gjerne at mobilen skal ha plass til hvertfall 500-1000 sanger. Også når det gjeller abonnement så er jeg veldig usikker, siden jeg er så ung så bruker jeg den ikke særlig mye til ringing og SMS, så antar at i løpet av en uke har jeg snakket i maksimalt 1 time og send ut maksimalt 50 SMS, men det er sjeldent at jeg bruker den SÅ mye engang. Også vil jeg gjerne at den skal ha 3,5MM plug slik at Koss PortaPro headsettet mitt slipper adapter, eller hva det nå heter =)

Hadde også vært fint at jeg funne f.eks. se på film mens jeg sitter på bussen, eller skal på langtur med familien. f.eks legge inn et par simpson episoder, eller noen filmer.

 

Noen forslag?

Takk for at dere tok tid til å lese alt dette =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Her er en side fra amobil over en rekke musikkmobiler, til rundt halve prisen av det man må betale for en iPhone: http://www.amobil.no/artikler/har_bedre_ly...2441/konklusjon

 

En av testene er Nokia N81, har 8GB innebygget minne, og med 3,5 mm minijack innebygget, skjermen er på 2,4". Pris ca.2500,- uten abonnement i nettbutikk. Prisene på de andre telefonene og forskjellige nettbutikker er også nevnt i testen.

Endret av unison
Lenke til kommentar
Hei

Her er en side fra amobil over en rekke musikkmobiler, til rundt halve prisen av det man må betale for en iPhone: http://www.amobil.no/artikler/har_bedre_ly...2441/konklusjon

 

Nok en misvisende bullshitoverskrift fra Amobil. Kanskje verdt å nevne at om man gidder lese testen så fremkommer det at _kun_ Samsungs telefoner vurderes til å ha bedre lyd enn referansespilleren iPod Classic. (iPhone 3G er minst like bra som iPod Classic lydmessig.) Nokia og SE er klart dårligere.

http://www.amobil.no/artikler/har_bedre_lyd_enn_ipod/52441/3

 

En av testene er Nokia N81, har 8GB innebygget minne, og med 3,5 mm minijack innebygget, skjermen er på 2,4". Pris ca.2500,- uten abonnement i nettbutikk. Prisene på de andre telefonene og forskjellige nettbutikker er også nevnt i testen.

Kjempebra "råd" å anbefale en telefon som nærmest ble totalslaktet i fjor, og som i hvertfall ikke hevder seg bedre nå...

http://www.amobil.no/artikler/nokia_n81_8gb/44941/konklusjon

 

iPhone 3G er perfekt til bruken som beskrives. Man får ofte det man betaler for, og ingen telefoner til halve prisen tilbyr skjerm, brukervennlighet og underholdningsprogramvare som er i nærheten av iPhone. Den kan kjøpes med de fleste abonnementene fra Netcom, inkudert Netcom MeWe.

http://www.mewe.no/

Lenke til kommentar
iPhone 3G er perfekt til bruken som beskrives. Man får ofte det man betaler for, og ingen telefoner til halve prisen tilbyr skjerm, brukervennlighet og underholdningsprogramvare som er i nærheten av iPhone. Den kan kjøpes med de fleste abonnementene fra Netcom, inkudert Netcom MeWe.

http://www.mewe.no/

 

 

"Minstepris 12mnd: kr 10090,-

ink forbruk for 800,- pr mnd"

 

Jaja, virker jo perfekt det for en som "ikke vil betale så sinnsykt mye"

 

Nei, syns du skal go for en k810i eller noe sånn jeg :p Jeg har den, og er veldig fornøyd med den. Den har greit kamera, god mp3-spiller (ikke 3,5MM plug) brukervennlig og billig.

Lenke til kommentar
iPhone 3G er perfekt til bruken som beskrives. Man får ofte det man betaler for, og ingen telefoner til halve prisen tilbyr skjerm, brukervennlighet og underholdningsprogramvare som er i nærheten av iPhone. Den kan kjøpes med de fleste abonnementene fra Netcom, inkudert Netcom MeWe.

http://www.mewe.no/

 

 

"Minstepris 12mnd: kr 10090,-

ink forbruk for 800,- pr mnd"

 

Jaja, virker jo perfekt det for en som "ikke vil betale så sinnsykt mye"

 

Nei, syns du skal go for en k810i eller noe sånn jeg :p Jeg har den, og er veldig fornøyd med den. Den har greit kamera, god mp3-spiller (ikke 3,5MM plug) brukervennlig og billig.

Vet ikke om det er et dårlig forsøk på trolling, eller om du bare har litt tungt for å lese og regne? Hvor vanskelig kan det være å oppfatte at det finnes _flere_ alternative abonnement, til forskjellig priser?

Du får iPhone 3G 8GB, hos MeWe til minstepris 12 mnd 5890,- inkl forbruk for 200,- pr mnd. Du fikk nok heller ikke med deg at du kan putte inn valgfrie tjenester fra Netcom i det faste månedsbeløpet, slik at du f.eks kan legge inn Connect Fritid til 99,- pr måned for fri datatrafikk kveld og helg, og bruke de resterende 101 kr pr mnd til samtaler, SMS, osv.

 

BTW, testen av mp3-mobiler som ble dratt frem her slakter Sony Ericsson til de grader, og jeg ville ikke engang unne min verste fiende å måtte se en film på den knøttlille pingleskjermen.

Lenke til kommentar

Trådstarter var ute etter en ikke så altfor dyr telefon. Derfor mine tidligere forslag, og til de prisene kan man ikke vente å få all verden heller.

 

Et billigere alternativ til iPhone, hvor man kan velge kontantkort eller hvilke som helst abonnement man vil, er HTC Touch HD, som kommer på markedet snart, hvor prisen blir som HTC Pro (5200,- hos Amentio) spesifikasjoner og bilder her:

 

http://www.amobil.no/artikler/alt_om_nye_htc_touch_hd/56027

 

Nå nevnte trådstarter at prisen ikke skulle være for høy. Vedkommende sa det var toppen 50 sms og maks 1 times snakk i telefonen i uka.

Da ser det ut som om kontantkort kunne vært et alternativ, og det får man ikke med iPhone.

Kontantkort er populært blandt ungdom, hvor man slipper å betale for mer enn det man bruker, som ved abonnement hos NetCom.

 

Hos f.eks. Chess, kan man ha abonnement uten å betale en månedlig avgift, hvor man betaler kun for forbruk.

De har ett par her: http://www.chess.no/abonnement/

 

HTC Touch HD har 3,8" skjerm. Den har også 3,5 mm minijack.

 

Edit: Pris på HTC Pro i dag hos Amentio 5249,-

Endret av unison
Lenke til kommentar
Et billigere alternativ til iPhone, hvor man kan velge kontantkort eller hvilke som helst abonnement man vil, er HTC Touch HD, som kommer på markedet snart, hvor prisen blir som HTC Pro (altså mellom 5500-6000) spesifikasjoner og bilder her:

En iPhone 3G 8GB uten binding koster 4.200 kroner, inkludert bruddgebyr fra Netcom. En iPhone 3G som kan brukes mot valgfri operatør og med kontantkort er altså nesten 2000 kroner billigere enn HTC Touch HD til 6.000. Mye tyder på at iPhone fortsatt er den beste underholdningstelefonen, ikke minst tatt i betraktning dens utmerkede multimediaegenskaper og hundrevis av tilgjengelige spill som er lagd spesifikt for telefonens unike GUI og multi-touch.

Lenke til kommentar
Et billigere alternativ til iPhone, hvor man kan velge kontantkort eller hvilke som helst abonnement man vil, er HTC Touch HD, som kommer på markedet snart, hvor prisen blir som HTC Pro (altså mellom 5500-6000) spesifikasjoner og bilder her:

En iPhone 3G 8GB uten binding koster 4.200 kroner, inkludert bruddgebyr fra Netcom. En iPhone 3G som kan brukes mot valgfri operatør og med kontantkort er altså nesten 2000 kroner billigere enn HTC Touch HD til 6.000. Mye tyder på at iPhone fortsatt er den beste underholdningstelefonen, ikke minst tatt i betraktning dens utmerkede multimediaegenskaper og hundrevis av tilgjengelige spill som er lagd spesifikt for telefonens unike GUI og multi-touch.

 

Iphone blir visstnok billigere og billigere. Ville ikke anbefalt en telefon som Apple styrer over, og hvor kjøperen ikke får bestemme selv hva han vil av tredjepartsprogrammer. Ikke støtter den mms heller, kamera på bare to mp, hvor HTC HD har fem mp + bevegelighetsensor og m.m.

 

Sammenlignet pris på HTC HD og HTC Pro er nå 5249,- hos Amentio

 

http://www.amentio.no/CBC.aspx?q=c:36176;pfd:pvk-e0b1272

Lenke til kommentar
Iphone blir visstnok billigere og billigere. Ville ikke anbefalt en telefon som Apple styrer over, og hvor kjøperen ikke får bestemme selv hva han vil av tredjepartsprogrammer. Ikke støtter den mms heller, kamera på bare to mp, hvor HTC HD har fem mp + bevegelighetsensor og m.m.

 

Sammenlignet pris på HTC HD og HTC Pro er nå 5249,- hos Amentio

 

http://www.amentio.no/CBC.aspx?q=c:36176;pfd:pvk-e0b1272

Vel, _jeg_ ville ikke anbefalt en telefon som jeg aldri har prøvd.

 

Når det gjelder de vridde påstandene dine: Min iPhone bestemmer jeg faktisk over selv. Jeg kan velge mellom 3.000 tredjepartsprogram gjennom App Store, og mange av dem er enten gratis eller _svært_ billige. Det enorme programtilbudet fra tredjepartsutviklere kun et par måneder etter åpningen av App Store er rett og slett imponerende. Så mye programvare lett tilgjengelig rett inn på telefonen fra ett sted ser jeg som en av iPhones største fordeler. Det er jo nettopp denne unike tilgjengeligheten som gir _vanlige_ folk reell valgfrihet, og jeg tviler på at andre mobilplattformer kan vise til lignende tall for hvor mange program gjennomsnittsbrukeren installerer selv. Mer enn 100 millioner program har folk lastet ned og installert fra App Store - det vil si minst 10 programinstalleringer av tredjepartsprogram pr iPhone. At Apple har silt ut program med prompelyder og annen unødvendig drit som de ikke vil legge ut på App Store - vel det driter jeg i. ;)

Jeg kan i tillegg velge mellom jeg-vet-ikke-hvor-mange "uoffisielle" tredjepartsprogram gjennom Cydia, bl.a Swirly MMS, som fungerer glimrende til å sende og motta MMS. Ikke at jeg har bruk for MMS, jeg har Swirly installert stort set tfor å stopp ekjefen på alle som tror at jeg ikke kan sende/motta MMS fordi jeg har iPhone. Når jeg ber dem sende meg en MMS, og etter noen sekunder viser dem bildet på min egen telefon med en kvalitet som er til de grader mye bedre enn på deres egen Nokia/SE/HTC/whatever, så bruker det å bli stilt... :p

 

Kamera på bare 2 Mpix, ja, og jeg har tatt et par hundre snapshots med det som er helt OK til sitt bruk. Megapixler er ikke alt, det vet en hvilken som helst erfaren fotograf. Det finnes helt klart telefoner med noe bedre kamera, men de samme telefonene er ofte langt dårligere enn iPhone på andre områder. Den prisen er jeg ikke villig til å betale, siden jeg tross alt har et par skikkelige kamera som er 10 ganger bedre enn noen mobil til å ta bilder med. ;)

Kan du forresten geotagge bildene du tar med HTC Touch HD?

 

iPhone har aksellerometer/retningssensor som brukes til både skjermorientering, spill-input og annet nyttig. Den nærhetssensor som slukker skjermen når du holder telefonen til øret, og den har lyssensor som regulerer skjermbelysningen etter omgivelsene. Noe du savner der?

 

HTC Touch HD finnes ikke i prislisten til Amentio, men pr i dag er billigste pris i Norge oppgitt til 5.960 kroner i dagens hemningsløse, ukritiske skryteartikkel på Amobil.

Lenke til kommentar
Iphone blir visstnok billigere og billigere. Ville ikke anbefalt en telefon som Apple styrer over, og hvor kjøperen ikke får bestemme selv hva han vil av tredjepartsprogrammer. Ikke støtter den mms heller, kamera på bare to mp, hvor HTC HD har fem mp + bevegelighetsensor og m.m.

 

Sammenlignet pris på HTC HD og HTC Pro er nå 5249,- hos Amentio

 

http://www.amentio.no/CBC.aspx?q=c:36176;pfd:pvk-e0b1272

Vel, _jeg_ ville ikke anbefalt en telefon som jeg aldri har prøvd.

 

Når det gjelder de vridde påstandene dine: Min iPhone bestemmer jeg faktisk over selv. Jeg kan velge mellom 3.000 tredjepartsprogram gjennom App Store, og mange av dem er enten gratis eller _svært_ billige. Det enorme programtilbudet fra tredjepartsutviklere kun et par måneder etter åpningen av App Store er rett og slett imponerende. Så mye programvare lett tilgjengelig rett inn på telefonen fra ett sted ser jeg som en av iPhones største fordeler. Det er jo nettopp denne unike tilgjengeligheten som gir _vanlige_ folk reell valgfrihet, og jeg tviler på at andre mobilplattformer kan vise til lignende tall for hvor mange program gjennomsnittsbrukeren installerer selv. Mer enn 100 millioner program har folk lastet ned og installert fra App Store - det vil si minst 10 programinstalleringer av tredjepartsprogram pr iPhone. At Apple har silt ut program med prompelyder og annen unødvendig drit som de ikke vil legge ut på App Store - vel det driter jeg i. ;)

Jeg kan i tillegg velge mellom jeg-vet-ikke-hvor-mange "uoffisielle" tredjepartsprogram gjennom Cydia, bl.a Swirly MMS, som fungerer glimrende til å sende og motta MMS. Ikke at jeg har bruk for MMS, jeg har Swirly installert stort set tfor å stopp ekjefen på alle som tror at jeg ikke kan sende/motta MMS fordi jeg har iPhone. Når jeg ber dem sende meg en MMS, og etter noen sekunder viser dem bildet på min egen telefon med en kvalitet som er til de grader mye bedre enn på deres egen Nokia/SE/HTC/whatever, så bruker det å bli stilt... :p

 

Kamera på bare 2 Mpix, ja, og jeg har tatt et par hundre snapshots med det som er helt OK til sitt bruk. Megapixler er ikke alt, det vet en hvilken som helst erfaren fotograf. Det finnes helt klart telefoner med noe bedre kamera, men de samme telefonene er ofte langt dårligere enn iPhone på andre områder. Den prisen er jeg ikke villig til å betale, siden jeg tross alt har et par skikkelige kamera som er 10 ganger bedre enn noen mobil til å ta bilder med. ;)

Kan du forresten geotagge bildene du tar med HTC Touch HD?

 

iPhone har aksellerometer/retningssensor som brukes til både skjermorientering, spill-input og annet nyttig. Den nærhetssensor som slukker skjermen når du holder telefonen til øret, og den har lyssensor som regulerer skjermbelysningen etter omgivelsene. Noe du savner der?

 

HTC Touch HD finnes ikke i prislisten til Amentio, men pr i dag er billigste pris i Norge oppgitt til 5.960 kroner i dagens hemningsløse, ukritiske skryteartikkel på Amobil.

 

yeees, Touch HD har nok ett par artikkeler igjen før den kan måle seg med den ekstreme hypen som iphone har fått, skal lete en stund etter en telefon som har blitt skrytt så mye opp i skyene..

 

Jeg ville nok valgt en LG ku990 + 8gb minnekort også må du nok ha en adapter til 3,5jack.. dette burde komme på circa 3000 kroner totalt.. Da får du 3" touchscreen, 5 mpixel kamera og muligheten til og filme i slow-motion, ikke så praktisk men er kult.. fåes i svart eller sølv.. https://prisguiden.no/product.php?productId=79245

 

Tror du hadde blitt godt fornøyd med en Iphone også jeg, den passer rimelig bra til det du spør etter..

Jeg personlig ville holdt meg langt vekke fra Iphone og det meste som kommer fra Apple, men så har man jo de super apple fanboysene som skryter meningsløst av apple så noe bra må de jo gjøre..

 

Jeg tror ikke jeg ville anbefalt Touch HD eller Diamond, det er etter min mening telefoner som er ment til mer avansert en litt filmer og musikkavspilling, og tror ikke du ville fått brukt for alle de funksjonene som de har.. Så hadde nok vært blitt litt sløsing..

Endret av Lionel_Luthor
Lenke til kommentar

Masse fjas og tull i denne tråden nå, men jeg kan ikke skjønne at noen kan bestride at en iPhone vil være det beste kjøpet for noen som setter underholdning og multimedia som de viktigste kriteriene for sitt bruk. HTC HD ser ut til å gå iPhone en høy gang på det meste, men den er per i dag ikke mulig å få kjøpt og er derfor ikke særlig aktuell i denne sammenheng.

 

Angående pris så er det ett faktum at man kan få en ny iPhone 3G til 4200 kroner.

Lenke til kommentar

Forklarer det slik, det at man er bundet til Apple sine produkter: Hvis man velger en Iphone, så må man være klar over at man ikke kan kjøpe og installere noe annet på telefonen enn det man får kjøpt fra Apple sine nettsider. Ellers må man jailbreake telefonen, i følge brukere på nedenstående forum. Der er det også "oppskrifter" og ellers god hjelp å få for de som har kjøpt seg Iphone.

 

Før man går til anskaffelse av en Iphone, anbefales det å ta en titt på et forum her: http://ipod1.no/node

Lenke til kommentar
Forklarer det slik, det at man er bundet til Apple sine produkter: Hvis man velger en Iphone, så må man være klar over at man ikke kan kjøpe og installere noe annet på telefonen enn det man får kjøpt fra Apple sine nettsider.

 

Dette er et prinsipielt problem, men i praksis så er de fleste brukerne totalt likegyldige til dette. Og jeg tror ikke trådstarter vil være beheftiget med dette heller. Man har jo tilgang til tusenvis av programmer, mange er gratis, med bare ett tastetrykk. De aller fleste mobilbrukere laste aldri inn 3.parts programmer til sin telefon, iPhone brukere har allerede lastet ned 100 millioner programmer. Dette ser man ikke med noen annen produsent eller mobiltelefon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...