Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

No Signal Detected, men PC'en kjører

Anbefalte innlegg

Hei,

I det siste har dataen oppført seg merkelig.

Når den utsettes for en stressende situasjon; f.eks loading i et spill eller flere programmer som kjører samtidig - 'kortslutter' skjermen og jeg får bare 'No Signal Detected' beskjed. Når jeg restarter datamaskinen starter den for full kraft, men det er ingen respons fra skjermen bortsett fra at den går på og deretter klager på 'No Signal Detected' og går tilbake til Standby modus. Eneste måten å få den på igjen er å la den 'hvile' en stund.

Desverre har jeg lite tro på at det er overopphetning i komponentene ettersom skjermen får 'No Signal' beskjed selv når jeg nettopp har slått på datamaskinen. (Som gjør at jeg ikke kan komme meg inn i BIOS eller lignende). Skjermen forblir i 'No Signal Detected/Standby'-modus til den er helt inni Windows, først da kommer den tilbake online og jeg kan se på desktopen til jeg starter et par programmer og den crasher igjen.

Skjermen i seg selv er utelukket som problemet og det samme går for ledningene til skjermen. Eneste jeg kan se for meg som den potensielle syndebukken er enten Skjermkortet, Hovedkortet, Harddisken eller eventuellt kanskje en intern ledning som er gåen.

Skjermkortet er et Nvidia GeForce 7800GT, resten av komponentene er jeg ikke så utrolig sikker på, selv om det sikker kan finnes ut om noen vil ha konkrete svar om de skal hjelpe meg med problemet mitt.

/edit:

Vil gjerne tilføye det at jeg prøvde å reinstallere Windows bare for å sjekke om det kunne være noe slags mulighet for at den starta å samarbeide, men installasjonen av Windows tar også knekken på PC'en min, og samme problemet som tidligere beskrevet skjer. Tydning på at problemet kanskje ikke er Skjermkort-relatert? (Spekulasjon)

Takk for svar!

Endret av Crisius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...