Reggy Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Har nettopp fått ny PC med hovedkort Foxconn P35A. Det har mulighet for 8 GB ram, og fire sloter til å plassere dette. I dag har PC 2GB ram. Dette er to brikker som er plassert i slot 1 og 3. Hvis jeg kjøper samme type ram, men en brikke på f.eks. 4 GB slik at totalen blir 6 GB, hvor plasserer jeg da rambrikken på 4 GB? I slot 2 eller 4. Eller er dette hipp som happ..? Og Rambrikkene som står i idag er har metalldeksel rundt seg, antageligvis for kjøling eller beskyttelse. Er det noe som er viktig å kjøpe i tillegg? Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Hipp som happ, men lønner seg å ha 2 / 4 like brikker dual channel ikke noe i tilleg, køcket rundt er kjøling Endret 16. september 2008 av Rulator Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Først så har det ingen hensikt å kjøpe mer ram, om du ikke har 64-bit opperativsystem. Neste så ville jeg kjøpt 4GB med 2x2GB Minnebrikker, av samme type som du har nå. Brikkene ville jeg plassert; 2x2GB brikkene i slott 1 og 2, de gammle i slott 3 og 4. Metalldekselet er ikke nødvendig. Slike deksler følger uansett med på de fleste nyere minnebrikker. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Regner med at dual-channel er slot 1&3 og 2&4 på hovedkortet ditt. (Ellers kan du kikke i manualen for info) Om du allerede har 2 brikker som kjører dual-channel i 1&3 så vil jeg anbefale deg å kjøpe den ønskede minnemengden i 2 brikker (for DC) og sette de i slot 2&4. Kjøp da samme hastighet som du har nå, ellers vil alle brikkene uansett hastighet klokke seg ned til hastigheten av den treigeste brikka / brikkene. EDIT: som nevnt, om brikkene har behov for mer kjøling (metalramme) så vil det følge med Endret 16. september 2008 av E.C. Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 Takk for svar! Jeg skal sjekke dem som står i og kjøpe som type og hastighet. Og kjøpe to stykker som skal kjøre sammen. Vil da gjøre som sistemann (E.C) foreslo og kjøpe to stykker alla 2 Gb ram og sette dem i slot 2 og 4. Da vil jeg få 6 GB ram og alle slotene i bruk. Og ja jeg har 64 bits operativsystem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå