Gå til innhold

Hvor plasserer jeg mer minne/ skal utvide med mer Ram


Reggy

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått ny PC med hovedkort Foxconn P35A. Det har mulighet for 8 GB ram, og fire sloter til å plassere dette.

 

I dag har PC 2GB ram. Dette er to brikker som er plassert i slot 1 og 3.

 

Hvis jeg kjøper samme type ram, men en brikke på f.eks. 4 GB slik at totalen blir 6 GB, hvor plasserer jeg da rambrikken på 4 GB? I slot 2 eller 4. Eller er dette hipp som happ..?

 

Og Rambrikkene som står i idag er har metalldeksel rundt seg, antageligvis for kjøling eller beskyttelse. Er det noe som er viktig å kjøpe i tillegg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først så har det ingen hensikt å kjøpe mer ram, om du ikke har 64-bit opperativsystem.

Neste så ville jeg kjøpt 4GB med 2x2GB Minnebrikker, av samme type som du har nå.

Brikkene ville jeg plassert; 2x2GB brikkene i slott 1 og 2, de gammle i slott 3 og 4.

Metalldekselet er ikke nødvendig. Slike deksler følger uansett med på de fleste nyere minnebrikker.

Lenke til kommentar

Regner med at dual-channel er slot 1&3 og 2&4 på hovedkortet ditt. (Ellers kan du kikke i manualen for info)

 

Om du allerede har 2 brikker som kjører dual-channel i 1&3 så vil jeg anbefale deg å kjøpe den ønskede minnemengden i 2 brikker (for DC) og sette de i slot 2&4. Kjøp da samme hastighet som du har nå, ellers vil alle brikkene uansett hastighet klokke seg ned til hastigheten av den treigeste brikka / brikkene.

 

EDIT: som nevnt, om brikkene har behov for mer kjøling (metalramme) så vil det følge med

Endret av E.C.
Lenke til kommentar

Takk for svar!

 

Jeg skal sjekke dem som står i og kjøpe som type og hastighet. Og kjøpe to stykker som skal kjøre sammen. Vil da gjøre som sistemann (E.C) foreslo og kjøpe to stykker alla 2 Gb ram og sette dem i slot 2 og 4. Da vil jeg få 6 GB ram og alle slotene i bruk.

 

 

Og ja jeg har 64 bits operativsystem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...