thor90 Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Hei! Har alltid hatt problemer med internettet mitt, siden jeg fikk det. Som vell har vært en god del år nå. Jeg har bredbånd fra Telenor 3500kb/s ned. Men problemet er at under online spilling faller jeg automatisk ut av nettet omtrendt hvert 3-5 minutt, for å så logge inn igjen. Om jeg åpner µTorrent/Bitcomet eller en annen torrent client (låst på max 25 kB/s ned og 25 kB/s ut) mens online spillingen skal pågå vil nettet holdes oppe alt ifra 5 min - 3 timer før jeg faller ut. Har snakket med Telenor angående dette problemet flere gang, men de påstår at routeren er problemet mitt. Jeg prøvde å se hvilke porter som var åpne og hvilke som ikke var ved å klikke meg inn på: http://www.utorrent.com/testport.php?port=1234 (1234 erstattes med ønsket port som skal sjekkes), men endte opp med uansett hvilken port jeg prøvde: Error! Port 1234 does not appear to be open. Etter dette gikk jeg inn på 192.168.2.1 (Jeg har altså en SMC2804WBR router) Prøvde herifra å åpne ønskede porter, men står fortsatt igjen med følgende melling: Error! Port 1234 does not appear to be open. Ble temmelig lei av å falle ut av nettet, så jeg gikk å kjøpte meg en D-Link DIR-655 Router, som jeg håpet skulle fikse problemet, men under installeringen kom følgende frem: Det har oppstått et problem ved forsøk på internettilkobling. Kontroller ADSL/kabelforbindelsen og kontroller instillingene for internettforbindelsen. Javel? Jeg følgte instruksene på CD-en som lå i esken, men så kom denne beskjeden frem. Etter det prøvde jeg å komme på nett, men til ingen nytte. Uten å hisse meg opp koblet jeg dermed til min gamle router og var på nett etter 2-3 sekunder, men sitter fortsatt her med de samme problemene. Noen som har tilsvarende erfaringer/anelser om hva jeg kan gjøre for å komme meg på nett uten problemer? Helst ved å bruke min nye D-Link router. Målet er seffølgelig å ha et stabilt nett som vil fungere til nettlesing/spilling (bla. World of Warcraft og CS). For mer info/noe jeg skal oppgi/sjekke bare å skrike ut. Vil helst ha dette til å fungere! Takker for svar på forhånd Endret 20. september 2008 av thor90 Lenke til kommentar
eskarls Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Sitter med en 655 jeg og å detter hele tiden ut av nettet selv. har prøvd alt av instillinger på den, men mister støtt koblingen, hvor det står "bare lokal tilkobling", og den prøver å få internett igjen. Jeg prøver nå er å gjøre den til en bridge, eller hva det nå heter. Jeg ønsker at bare dlinken skal videreføre signalet fra mitt rutermodem. men hvordan i h...gjør jeg det? Skal jeg sette static ip og sette inn ruter ip adress, defalut gateway, dns...osv? trenger gjelp jeg å.... Skal jeg slå av dhcp? Lenke til kommentar
eskarls Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Ehh...jeg kobla kabelen ut av internett og inn i en lan port i dlinken. Nå er jeg på nett også...hva er egentlig forskjellen fra å være koblet i internett porten i dlinken? Kommer ikke inn på dlinken nå ved å skrive 192.168.0.1. Er dette bridge? Lenke til kommentar
thor90 Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 Prøver å sette modemet i bridge, jeg følger linken som vist nedenfor, men kan ikke trykke på Next-knappen pga: Warning: Running the Setup Wizard is not possible. There are no templates present. http://telenor.no/privat/kundeservice/iqRe...d-000000000000} Hva vil dette si? Og hvordan kan jeg få noen såkaldt templates? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 (endret) Hva vil dette si? Og hvordan kan jeg få noen såkaldt templates? Her finner du trolig en firmwareløsning som du kan bruke: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...p;s=hardware.no EDIT: Ikke sikkert de kan brukes. Mulig du kan flashe de fra webinterface eller at du kan hente ny internasjonal firmware fra http://www.speedtouch.nl Endret 18. september 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
thor90 Skrevet 20. september 2008 Forfatter Del Skrevet 20. september 2008 takk for linken, oppdaterte firmwaren.. fiklett litt med oppsettet av modemet, mista all forbindelse, snakka litt med telenor, lite de kunne hjelpe med, sa bare at routern ikke ville passe sammen med mitt modem. så gjorde jeg litt andre instillinger igjen, etter litt om og men så er problemet mitt løst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå