Gå til innhold

(Asus skjerm slippes i Januar, fortsatt ikke sett den) På kikk etter skjerm med meget god oppløsning (WUXGA)

Jimmarn

Anbefalte innlegg

Hei, en kompis av meg kjøpte HP laptop med 15,4" skjerm og oppløsning på 1680x1050 Det er noe jeg synes var sykt bra. Så jeg tittet litt på komplett etter ny skjerm til min stasjonær men fant en 20" med samme oppløsning. Kunne tenke meg en skjerm 19-22" med ekstra god oppløsning. Antar WUXGA blir det samme på en 20" som WSXGA blir på en 15,4"?

Noen som vet om det finnes noe slikt?

Update 22/12-2008

Hei igjen, bestemte meg nå for å vekke tråden for og si at jeg har sett på den Lenovo skjermen å denne Benq skjermen med oppløsning på 1920x1080 men da med bedre MS ratio (og Kontrastforhold?). Her er en link.

Men jeg er en smule skeptisk til å kjøpe, den så nokså billig ut men besteforeldrene har en litt eldre benq skjerm men da en 19" som fulgte med en HP pc dem kjøpte på Elkjøp, jeg synes ikke den har noe gode farger eller lysforhold, skjermen min er mye klarere og fin og se på, har en Samsung 19" Syncmaster 940bf. Noen som har prøvd denne skjermen? (Benq skjermen)

Ville vært fint om noen visste om flere typer 22" med slik nammenamm oppløsning.

Jeg har ikke sett fler enn disse.

Nå kom jeg over en Asus på forumet her, den forelsket jeg meg litt i, Link, Regner med denne er bedre enn Benq sin og den ser ganske fin ut også, skal ikke se ut ifra at jeg kjøper meg en slik enl, kommer over nyttår visstnok :)

Edit (21/01 2009)

Jeg venter fortsatt på skjermen fra asus som jeg skal kjøpe "VH226H" men jeg ser fortsatt ingen spor av den, det sto på hardware at den skulle komme ut i Januar, eneste stedene jeg finner den for salg er i utlandet.

Endret av Jimmarn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, en kompis av meg kjøpte HP laptop med 15,4" skjerm og oppløsning på 1680x1050 Det er noe jeg synes var sykt bra. Så jeg tittet litt på komplett etter ny skjerm til min stasjonær men fant en 20" med samme oppløsning. Kunne tenke meg en skjerm 19-22" med ekstra god oppløsning. Antar WUXGA blir det samme på en 20" som WSXGA blir på en 15,4"?

Skal du ha mer enn 1680x1050 må du titte på fra 24" og oppover. Personlig kan jeg anbefale denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=347597

Lenke til kommentar

Skal du ha mer enn 1680x1050 må du titte på fra 24" og oppover. Personlig kan jeg anbefale denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=347597

hmm, så så god oppløsning på en mindre skjerm er rett åslett bare på laptop's foreløpig? Det var synd... Da får jeg nøye meg med en 20" som har 1680x1050.

Lenke til kommentar

hmm, så så god oppløsning på en mindre skjerm er rett åslett bare på laptop's foreløpig? Det var synd... Da får jeg nøye meg med en 20" som har 1680x1050.

Så vidt jeg vet er det nok foreløpig slik ja. Hvis du titter innom forskjellige nettbutikker, så vil du se at 20" og 22" har en oppløsning på 1680x1050, mens man fra 24" og oppover får fra 1920x1200 og oppover.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet er det nok foreløpig slik ja. Hvis du titter innom forskjellige nettbutikker, så vil du se at 20" og 22" har en oppløsning på 1680x1050, mens man fra 24" og oppover får fra 1920x1200 og oppover.

mhm, men jeg er mest på utkikk etter god oppløsning en 20" med 1680x1200 blir jo det samme om det er en stor en med 1920x1200. Pixel størrelsen blir det samme. og jeg vil heller ikke ha så villt stor skjerm. Bare kjempe god oppløsning :D

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Spretter denne opp igjen med en oppdatering jeg :)

Hei igjen, bestemte meg nå for å vekke tråden for og si at jeg har sett på den Lenovo skjermen å denne Benq skjermen med oppløsning på 1920x1080 men da med bedre MS ratio (og Kontrastforhold?). Her er en link.

Men jeg er en smule skeptisk til å kjøpe, den så nokså billig ut men besteforeldrene har en litt eldre benq skjerm men da en 19" som fulgte med en HP pc dem kjøpte på Elkjøp, jeg synes ikke den har noe gode farger eller lysforhold, skjermen min er mye klarere og fin og se på, har en Samsung 19" Syncmaster 940bf. Noen som har prøvd denne skjermen? (Benq skjermen)

Ville vært fint om noen visste om flere typer 22" med slik nammenamm oppløsning.

Jeg har ikke sett fler enn disse.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...