Zation Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Hei Jeg Lurte På Hvor Jeg Kunne Laste Ned Driver Til ATI Mobility Radeon™ HD 2600 XT Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Prøvd å se etter driver på hjemmesiden til laptop'en din? Lenke til kommentar
Purplehaze Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Denne siden her har ganske mye interessant om ATI skjermkortdrivere til laptoper : http://www.driverheaven.net. Du bør ha ca. gjennomsnittelig peiling på drivertweaking og denslags om du prøver på dette, men det skal være ganske lett dersom du tar det steg for steg. Lest alt nøye, dog. Er best støttet på XP enn så lenge, men det kommer seg på Vista også. Det er i alle fall et par gode poenger å ta med seg her : 1) Laptopprodusenter lager ikke skjermkort!! 2) Laptopprodusenter lager ikke skjermkortdrivere!! Sannsynligheten for at du ender opp med en gammel, sliten driver dersom du laster ned fra produsentens hjemmeside, er stor. Det aller beste alltid uten diskusjon er naturligvis å ha den nyeste ATI skjermkortdriveren. Og på denne siden kan du se hvordan du installerer det, og kommer rundt de latterlige falske sperrene som låser deg til en driver vedlikeholdt av en produsent som ikke har sitt hovedfokus på ATI skjermkort. (det er det for øvrig stort sett bare AMD/ATI som har) PS : Tilsvarende side for nVidia kort finnes her : http://www.laptopvideo2go.com. Det er akkurat det samme her. Det er kun "falske sperrer" (dvs. har ingen ting med selve maskinvaren å gjøre) som gjør at du ikke kan bruke skikkelig nvidia-drivere på GeForce M kort på laptoper. På nVidia kort kommer man rundt dette ved å laste ned en .inf fil på noen få bytes. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Det er i alle fall et par gode poenger å ta med seg her : 1) Laptopprodusenter lager ikke skjermkort!! 2) Laptopprodusenter lager ikke skjermkortdrivere!! Du har rett der, men de fleste laptopprodusenter har en driver du kan laste ned til din maskin, når du først velger maskinen din og deretter "drivere". Den er kanskje ikke den nyeste, men det er iallefall en driver. Grunnet til at jeg sa det var fordi jeg ikke fant noe driver for mobility radeon 2600XT på ati's hjemmeside, så jeg tenkte at det kunne ihvertfall være noe på produsentsiden. Lenke til kommentar
Purplehaze Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Ja, det er sant at de fleste produsenter har en driver du kan laste ned, og den fungerer sikkert helt greit. Det som derimot kan være greit å vite, er at dette sannsynligvis ikke er den mest optimale/oppdaterte driveren. Du får helt sikkert bilde på skjermen, og kan spille spill, men ofte er det mye å hente, både ytelses- og stabilitetsmessig, om man finner en nyere driver. Jeg sitter f.eks. på en laptop, basert på Quanta TW3 (945PM), med et GeForce 7400M skjermkort. Vistadriveren jeg kan laste ned til denne fra produsenten er versjon 97.37. Dette er ganske gammelt. Nyeste driveren jeg kan finne fra nvidia er versjon 177.98. Ganske mye har skjedd på denne tiden. Vi snakker nesten 2 år Problemet er at nvidia driveren ikke fungerer helt uten vidre, man får beskjed om at "Cannot find supported hardware" eller noe, og blir referert til produsenten av laptopen. Det er bare TULL, fordi det ER et nvidia geforce kort som sitter inni der. Løsningen min var å laste ned nyeste driver fra nvidia.com, og laste ned en modifisert .inf fil fra http://www.laptopvideo2go.com. Voila! Merkbart bedre ytelse, både på desktopen og i spill (f.eks. World in conflict). Når det gjelder ATI kort er fremgangsmåten litt annerledes, men har fått det til også på en del eldre maskiner, blandt annet fra HP og Dell. ATI har ikke direkte support på sine laptopkort. Dette ansvaret er overlatt til OEM produsentene, og noen av disse har det dessverre med å slurve litt på det området der. Mange sliter med å få spill til å fungere skikkelig på laptoper med Vista, og mange av disse problemene kan løses med skikkelige skjermkortdrivere. Dessverre er nå en gang saken sånn at man i mange tilfeller nektes å benytte andre drivere enn det som følger med maskinen når du kjøper den. Da kan det være nyttig å vite om sider som disse Lenke til kommentar
Zation Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 du kan laste den ned fra http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwar...093&lang=no Lenke til kommentar
007CD Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Noen forskjeller er det. Jeg har forsøkt å påtvinge en driver en gang og den funket, men hadde en SERIØS feil. Den kunne til tider starte konflikter som resulterte i 100% CPU bruk og en maskin som var ubrukbar. De lager ikke drivere, men produsentene modifiserer dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå