IdLeR_ Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Ifølge denne testen egner disse diskene seg dårlig til raid_0. Forøvrig får den relativt gode kritikker Jeg ser at den yter ekstremt godt på enkelte områder (som er viktige for meg). To slike er imidlertid meget dyrt ift to stk WD SE16 640GB. Disse er litt små til å bruke i raid_5 oppsettet som jeg skal ha senere. Når oppsettet blir byttet ut/endret avhenger av hvor mye jeg må pantsette for å kjøpe to Intel X25. Jeg har grublet på dette i flere dager nå. Maskinen skal bestilles i kveld om jeg klarer å bestemme meg Edit: Presisering - Vil prisen på 1TB diskene gå såpass mye ned mens jeg venter at det likevel vil lønne seg med to 640GB i ventetiden. - Dersom ikke, vil det være noen særlig ytelsesforskjell mellom en enkelt WD Black og to i raid_0, altså at jeg vil spare litt på at prisen går ned samtidig som jeg har en god nok ytelse med 1 disk. - Jeg må flytte over alt innholdet på en 500GB ekstern siden denne ligger for døden og skal sendes inn og jeg bør derfor ha en del plass utover dette. Endret 16. september 2008 av IdLeR_ Lenke til kommentar
IdLeR_ Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 Da har jeg innhentet råd fra anandtech forum og #hardware @ quakenet, og valget faller på en stk WD Black 1TB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå