nosxifaf Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Heisann, jeg sitter og pusler litt med PHP om dagen, men har støtt på et problem, hva angår mysql_fetch_array(). Jeg har installert PHP, Apache og MySQL, og alt kjører fint sammen. Jeg sitter og plukker litt rundt på ting og tang for å se hvordan ting fungerer, og har laget noe banalt som en database jeg ønsker å koble meg opp mot, og printe ut litt info. Kjører forøvrig WAMP server lokalt. Feilmeldingen jeg får er: Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in C:\wamp\www\epic\index.php on line 35 Har søkt litt rundt på nettet, og funnet ut at det er en del som sliter med dette problemet, men har ikke plukket opp noen tips som ser ut til å fungere, så jeg prøver igjen med min kode. Her er koden: <?php $con = mysql_connect("","",""); if (!$con) { die('Could not connect: ' . mysql_error()); } mysql_select_db("stian", $con); $result = mysql_query("SELECT * FROM bruker_test"); while($row = mysql_fetch_array($result)) { echo $row['fornavn'] . " " . $row['etternavn']; echo "<br />"; } mysql_close($con); ?> default serverhost er localhost, derfor har jeg likegodt fjernet det fra mysql_connect. Har heller ikke noe brukernavn og passord for å logge på databasen. Får heller ingen feilmelding, så regner med at det ikke er connection som er problemet her. Kan forøvrig også opplyse om at spørringen er korrekt, da jeg har sjekket mot terminalen. Håper noen har peiling! På forhånd takk! Endret 16. september 2008 av nosxifaf Lenke til kommentar
Rematusen Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Prøv å endre: $con = mysql_connect("","",""); Til: $con = mysql_connect("localhost","root",""); Lenke til kommentar
nosxifaf Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 aiai, takk takk! =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå