matsktsk Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Forsøker meg på å legge ut et bilde til, denne gangen av noe levende. Gikk forbi denne kaninen sist jeg var ute, og fikk tatt dette bildet mens en kompis holdt hånda si over den (måtte croppes vekk). Er stort sett fornøyd med bildet, bortsett fra at bakgrunnen er litt distraherende (der hvor det er et bokeh-gjerde). Bildet er også skarpet opp litt og har justert selve eksponeringen på bakgrunnen. Vil gjerne høre det dere måtte ha å si om det. Kamera: Canon EOS 40D + EF 50mm f/1.4USM EXIF: 1/100s, f/2 Endret 16. september 2008 av matsktsk Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Ville hatt litt mere luft over kanina. Og så synes jeg at hele kanina burde ha vært skarp, dvs mer dybdeskarphet, men da hadde kanskje bakgrunnen blitt skarp også...... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Søtten ta, jeg trodde det var et bilde av Jefferson Airplane. Litt mer luft over måltidet hadde passet fint, ja. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Komposisjonsmessig syns jeg du skulle gitt kaninen litt mer plass til venstre også, ikke bare over. Et sentrert motiv som streber etter å komme ut av bildet (som her - mye opp og frem i kaninens positur) er sjelden heldig. Søtten ta, jeg trodde det var et bilde av Jefferson Airplane. Det må vel bli et sånt fra meg i Oktoberfesten, tenker jeg... Endret 16. september 2008 av Anew Lenke til kommentar
matsktsk Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Er helt enig i det dere sier. Jeg har en lei tendens til å se meg helt dørgende sveiseblind på mine egne bilder, og da er det greit å få litt konstruktiv tilbakemelding. Nå har jeg croppet det såpass luftig som jeg fikk til uten at hånden som ble nevnt tidligere er med, og jeg har også lysnet det litt generelt + tatt vekk litt vignettering som jeg fant ut ikke passet helt med det nye utsnittet. Here goes! Endret 16. september 2008 av matsktsk Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Det ble bedre, men du har fått fargemarkeringen rundt kaninen, spesielt rundt beina Lenke til kommentar
arela Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 White Rabbit - tenker på Grace da ja. Bra historie om da Grace (Jefferson Airplane)skulle på selskap i det Hvite Hus, og hadde planlagt å ha LSD i tea'en til Richard Nixon. Det ble ikke noe av, da hun ikke kom inn selv om hun stod på gjestelista. Enig i at kaninen burde ha mer luft rundt seg, men de er ikke så innmari samarbeidsvillige bestandig, så en må ha en god porsjon flaks. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Ikke rart hun ikke kom inn, hun kom jo sammen med Abbie Hoffman. Tipper FBI var mer bekymret for ham enn en speisa rockartist. Lenke til kommentar
pederk Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Hvordan ser bildet ut med hånden med også? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå