jvik Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Er kalt inn til til rep øvelse 01.10.08, dimisjon 03.10.08 Noen som har erfaringer med denne tjenesten og den aktuelle basen? Begynner å bli en del år siden jeg var i førstegangstjenesten... Lenke til kommentar
storkers Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) vist du ikke har vært på rep før så blir det nåkk bare masse infosurr,oppkledning,inskyting kansje en natt i telt.tror ikke det er tid til så mye mer... Endret 16. september 2008 av storkers Lenke til kommentar
jvik Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 Har ikke vært tidligere på rep. Det står i det brevet som jeg fikk tilsendt at vi skal ta med noe av utstyret hjem. Hva slags utstyr er dette? Lenke til kommentar
storkers Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 ca det du hadde når du va inne..sekk uniforma gru osv Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 har lite erfaring med Setermoen, men var på rep en gang i fjor. første dagen startet med at ingen viste hvor jeg hørte til eller hvorfor jeg var der, så kom det en fyr etterhvert som viste noe. fikk så noe nytt utstyr, da det vi hadde fått var utdatert for minst 100 år siden. så var det noe info-møter, så var vel dagen ferdig. var vel "sibo"(1 fyr med 20 minutters opplæring skal lære 10 andre), ville ikke gått i krig med befalet der engang. så fikk vi vel skyte 14 skudd på skytebanen i løpet av dag 2 og 3. så var det "øvelse", vi fikk utdelt minibuss og ett ferdigoppsatt vrak av ett telt. så satt vi i 2 dager i minibuss, lagde mat, sov MASSE, hørte på radio og kjørte rundt til andre som måtte stå ute å gjøre ingenting... det var min øvelse. skal ta med lang skjøteledning og varmeovn neste år, så vi slipper å fyre i teltet. ta med alt utstyr du har fått, har du ikke fått noe, så ikke ta med noe. de har oversikt over hva du har fått og ikke. Lenke til kommentar
jvik Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 Paid vacation med andre ord ;-) Slenger inn noen ord etter jeg har vært der... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 stemmer stod forresten stort sett opp sånn rundt 9 eller noe, utenom på øvelse, da jeg sov når jeg klarte. er du sikker på at du får betalt fra jobben? er ikke alle som betaler, de er ikke pålagt å gjøre det. Lenke til kommentar
jvik Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 Arbeidsgiver har allerede signert papirene som sier at jeg får betalt for de 3 dagene jeg er borte. Det var ikke noe spørsmål engang...ble gjort samme dag jeg fikk innkallelsen. Eneste helvete er å komme seg dit. Må ta både båt og buss... Lenke til kommentar
volou Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Ja jeg skal også til setermoen Mandag den 29 Sept. til Onsdag den 2.Oktober.. Det står i brevet at det blir en 3dagers "øvelse" med informasjon, utlevering av våpen-- usikker på om vi får HK 416 eller den forbanna Treige AG`n igjen... + utstyr da seff.. GRU, Ludvig sikkert etc... Og grunnleggende trening ved HV -16 Asså sikkert 1-2 dager i telt, med mer informasjon, oppdeling i lag etc... Gud vet hav de skal ha oss til å gjøre... Men tvilsomt noe å være redd for... Så akkurat nå sitter jeg og venter på bussen som går 05.20 fra Narvik.. å den er vel rundt 06.45 på setermoen... Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Du får nok AG-3. Jeg er i HV-I, og vi skulle få HK416 i november/desember i år. Jeg antar at du er i F-styrken? Dere er vel en av de i forsvaret som blir og holde på AG3en lengst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå