vivastar Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Hei Jeg har kjøpt meg nytt skjermkort Sparcle Geforce 9800GTX+ og når jeg kjørte 3dMark 06 så fikk jeg et litt skuffende resultat. Spec: AMD Athlon 64 3500+ 3GB Kingston HyperX 3200 DDR Ram Epox 9NPAJ sli Hovedkort Hiper HPU 530W Strømforsyning Legger med et bilde. Jeg vil ha et svar på akkurat dette, mulig det er driver problemer? Men det var litt rart da jeg lastet ned de nyeste driverne på Nvida litt før idag. Endret 16. september 2008 av vivastar Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Kan jo være resten av systemet ditt Er jo ikke akuratt hardcore det Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 Kan jo være resten av systemet ditt Er jo ikke akuratt hardcore det Nei sant nok. Men isted så prøvde jeg Guitar Hero 3 på PC og da hakket det ganske mye :S Før da jeg hadde Geforce 7600 GS så hakket det nesten ingenting, så noe må være galt en plass :S Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Kanskje et svakt PSU. Da jeg kjøpte meg et ATI 4850 skjermkort så tok hiper 580W kvelden. Byttet da kun skjermkortet i maskinen. Så jeg måtte da kjøpe et kraftigere. Ble Corsair 750W Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Tror definitivt at det er CPUen. DualCore får betydelig lavere score i 3dMark06 enn QuadCore, så når det kommer til en singelkjerne AMD.. vel, lav score da Du ser at CPU scoren til Quad systemet helt til høyre er nesten 10 ganger høyere Lenke til kommentar
007CD Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Vell, det kan hende du vil ha AMD sin Dual Core optimiserer... Det kan hjelpe på i enkelte tilfeller, driveren eller optimalisereren finner du på www.amd.com Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Scoren din blir holdt tilbake av CPU. Men passet du på å avinstalere gamle driveren til skjermkortet ditt skikkelig før du puttet i det nye skjermkortet? Vis ikke så last ned Drivercleaner og slett alle driverene skikkelig, for så å instalere driverene til det nye skjermkortet på nytt igjen. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Vell, det kan hende du vil ha AMD sin Dual Core optimiserer...Det kan hjelpe på i enkelte tilfeller, driveren eller optimalisereren finner du på www.amd.com Det hjelper vel ikke på singlecore =P Lenke til kommentar
007CD Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Vell, det kan hende du vil ha AMD sin Dual Core optimiserer...Det kan hjelpe på i enkelte tilfeller, driveren eller optimalisereren finner du på www.amd.com Det hjelper vel ikke på singlecore =P Er det en singel core? Mener det er en av de billigere dual kjerne sakene til AMD. Men om det er en SINGEL så er den scoren der ikke merkelig i det hele tatt... EDIT: Noe stemmer IKKE her... Trådstarter oppgir en Athlon XP prossesor men det skal vell være Athlon 64, siden skjermkortet er PCI-E og ikke AGP... Etter hva jeg vet kom det ikke brikkesett for Socket A med PCI-E? Endret 16. september 2008 av 007CD Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Er singel. 3500+ og 2.3Ghz Om de hadde vært x2 på 2.3Ghz så hadde man vel hatt 4400+ elns.. EDIT: Du ser på bildet at det er Athlon 64 og ikke XP Endret 16. september 2008 av E.C. Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Sorry, det var min feil Men jeg synes det er rart det hakker helt vilt når jeg spiller CS:Source å :S Tror kanskje det er strømforsyningen sin feil da ? Endret 16. september 2008 av vivastar Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Har Hiper 530W selv, oppsettet mitt trekker nok mer strøm enn ditt (se signatur), så det bør ikke være problemet tenker jeg. Du har koblet til alle strømkablene til skjermkortet? Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 Har Hiper 530W selv, oppsettet mitt trekker nok mer strøm enn ditt (se signatur), så det bør ikke være problemet tenker jeg. Du har koblet til alle strømkablene til skjermkortet? Ja jeg mener nå det, det er jo 2 6pin kabler som jeg skal koble til, å det har jeg jo gjort. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Da er det nok utelukket.. Tror fortsatt at det er CPUen. Men prøv å laste ned Microsofts NET Framework. Kan hende at den mangler og driveren ikke fungerer skikkelig uten. NET Framework kommer i flere versjoner og flere kan være installert samtidig, så bare last ned noen fra microsofts hjemmesider. Reboot etter install. Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 Da kanskje jeg har funnet et svar på problemet mitt, jeg hadde koblet den ene strømkabelen sammen med en av harddiskene mine, så jeg koblet bare fra den ene harddisken, så skjermkortet fikk strømmen alene, og jeg slo av vsync i innstillingene. Da forsvant all den "laggingen" i spill som jeg har prøvd på pc'en min. Lenke til kommentar
Luc1fer- Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 (endret) Men 3dmark-scoren din er det nok ikke så mye å si på.. Har selv et system med Athlon 64 X2 2.5 Ghz, 4gb ddr400 og et HD4850 skjermkort som scorer 9000 i 3dmark06 med lett over klokk.. Har fått presset det opp i 9500, men da var ikke systemet stabilt. Uansett, flott at du fikk fikset feilen da.. Endret 18. september 2008 av Luc1fer- Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 Nei jeg skjønner at jeg burde eller MÅ kjøpe meg ny prosessor, fordi jeg klarer jo ikke å utnytte kanskje halvparten av skjermkortet enn det egentlig yter. Så neste innkjøp blir det ny prosessor Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Bare så du er klar over det så må både HK og minne byttes vis du skal oppgradere CPU Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 19. september 2008 Forfatter Del Skrevet 19. september 2008 Bare så du er klar over det så må både HK og minne byttes vis du skal oppgradere CPU hehe, jeg er nok ikke så dum. Gadd bare ikke å skrive alt ned Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 (endret) Hehe, bare sa det så du var sikker. Finnes nok av personer som har kommet inn på forumet og spurt om hvorfor de ikke får minne på plass i HK, også har de DDR2 ram i DDR HK Endret 19. september 2008 av 2mmy91 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå