dabear Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Heisann. Da jeg hadde telefonselskapet Onecall som mobilleverandør, fikk jeg regninger sendt til epost, uten at jeg måtte gjøre noe mer enn det. Nå har jeg gått over til Tele2, og nå leser jeg følgende på sidene deres: eFaktura bestiller du kostnadsfritt i din nettbank. Så hvordan kan tele2 oppdage at jeg vil ha tilsendt regning på epost, dersom jeg oppretter efaktura i nettbanken? Jeg bruker skandiabanken som nettbank, men jeg finner ikke ut hvor jeg oppretter dette. Hva skal jeg gjøre for å få framtidige regninger på epost? Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Det er slettes ikke sikkert Tele2 sender faktura over epost. Men de tilbyr jo eFaktura, som er enda enklere. Da får du en epost når en ny efaktura er kommet og den ligger inne i nettbanken, ferdig utfylt. Les om hvordan bruke efaktura og skandiabanken her: http://www.skandiabanken.no/SkbWeb/Betaling/Efaktura.aspx Merk at efaktura er bundet til personnummeret ditt, så om du har flere banker vil de dukke opp der også. Husk å bare betale en gang Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Husk, det er ikke selve fakturaen som sendes over e-post. Det er bare en beskjed som "Nå er det en ny eFaktura fra Tele2 i nettbanken din" Så må du inn på nettbanken og konfirmere betalingen, slipper å taste inn KID-nr og beløp og kontonr. Bare trykke Bekreft. Bekrefter du ikke i tide med utløpsdato får du purring akkurat som vanlig. De fleste større bedrifter tilbyr efaktura, da vil det stort sett komme spørsmål når du betaler en vanlig regning i nettbanken om du vil ha efaktura fra disse. Endret 16. september 2008 av Bytex Lenke til kommentar
phax Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Merk at efaktura er bundet til personnummeret ditt, så om du har flere banker vil de dukke opp der også. Husk å bare betale en gang Det har nå jeg aldri opplevd, og jeg har efaktura på det aller aller meste.. Og ja jeg har flere banker. Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Merk at efaktura er bundet til personnummeret ditt, så om du har flere banker vil de dukke opp der også. Husk å bare betale en gang Det har nå jeg aldri opplevd, og jeg har efaktura på det aller aller meste.. Og ja jeg har flere banker. Mulig de forsvinner når de er lagt til betaling, da er det jo ikke noe problem. Men det er nå hvertfall slik at de er bundet til deg som person og ikke kontoen din. Husk, det er ikke selve fakturaen som sendes over e-post. Det er bare en beskjed som Noen sender fakturainformasjon over epost, altså ikke efaktura, men beløp, dato og konto + evt kid som en vanlig epost. Er det kanskje det trådstarter mente? Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Enkelt! Du går inn i nettbanken din og lager en betaling til tele2.Du får da opp en melding om at Tele2 tilbyr Efaktura. Klikk på opprett E-faktura(eller avtalegiro) og saken er i boks. Lenke til kommentar
Daniel-G Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 enda enklere er det å opprette avtalegiro.. da slipper du å gå inn å bekrefte Lenke til kommentar
dabear Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 Noen sender fakturainformasjon over epost, altså ikke efaktura, men beløp, dato og konto + evt kid som en vanlig epost. Er det kanskje det trådstarter mente? Nettopp! Jeg liker å samle alle regninger på epost, og så betale de manuelt. Det tar uansett ikke så lang tid å velge mottaker fra ei nedtrekksliste, og så skrive inn et bekøp.. Daniel-G; vil ikke ha avtalegiro, ønsker faktisk å manuelt betale regningene mine. Takk skal dere ha. Lenke til kommentar
krage83 Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Merk at efaktura er bundet til personnummeret ditt, så om du har flere banker vil de dukke opp der også. Husk å bare betale en gang Det har nå jeg aldri opplevd, og jeg har efaktura på det aller aller meste.. Og ja jeg har flere banker. Mulig de forsvinner når de er lagt til betaling, da er det jo ikke noe problem. Men det er nå hvertfall slik at de er bundet til deg som person og ikke kontoen din. Stemmer eFaktura er bundet til personnummer, de vil derfor komme i alle nettbanker du disponerer, slik at du fritt kan velge hvilken konto som skal belastes. Om du avslutter eFaktura avtalen i en nettbank avslutter du hele avtalen og du vil ikke få neste faktura som eFaktura. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 enda enklere er det å opprette avtalegiro.. da slipper du å gå inn å bekrefte Joda, enkelt og greit. Men ikke alltid like greit hvis man ikke har samme summer på hver regning. Vet ikke helt om den selv reguler seg. Men blir det da en feil, så er det vel du som kunde som sitter med skjegget i postkassa, for å "betalt/godkjent" en regning som tydeligvis ikke var 100% ren. Vil tro det er mange bedrifter som kjører svart "løpe" når det gjelder dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå