Gjest Guest_gjest_* Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Begynte på p-piller for litt over en måned siden, og har hatt masse småblødninger etter forrige gang jeg hadde mensen. Det har seg sånn at jeg skulle hatt det for tre dager siden, og jeg trodde mensen kom regelmessig når man gikk på p-piller? Tenkte at det kanskje bare er kroppen min som tuller litt siden jeg "nettopp" har begynt på de? Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Ikke at jeg, som gutt, vet så mye om p-piller og mens.. Men min kjæreste har et problem med mellomblødninger og rar mens.. Hun har funnet ut at dette har veldig med hvilken type p-piller du går på. Er forskjell på pillene i henhold til hormoner osv.. Du kan jo spørre legen din om hun/han har noe anbefale Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Begynte på p-piller for litt over en måned siden, og har hatt masse småblødninger etter forrige gang jeg hadde mensen. Det har seg sånn at jeg skulle hatt det for tre dager siden, og jeg trodde mensen kom regelmessig når man gikk på p-piller? Tenkte at det kanskje bare er kroppen min som tuller litt siden jeg "nettopp" har begynt på de? Hei. Hvilken merke bruker du? Siden du er førstegangsbruker, kan slike småblødninger skjer. VAio Lenke til kommentar
Birthe Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Er veldig vanlig og vanligvis ikke farlig, men plagsomt... Hadde det i begynnelsen selv også, men det gikk over. Jeg ville ventet og sett en månedes tid til, samtidig vært litt obs på blodtrykket. Du har kanskje allerede satt opp en ny lege time siden p - piller er nytt for deg, bare for å se at alt er fint? Ville i så fall tatt det opp da, om det ikke hadde gitt seg. PS: Når du tar det opp med legen din er det fint om du kan si noe om hvor ofte du har blødninger, hvor store de er, om det er smerter/ubehag knyttet til blødningene osv. Lenke til kommentar
Gjest Guest_gjest_* Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Bruker Synfase. Men er ikke småblødningene jeg er bekymret for, for det hadde jeg ventet, synes bare det er litt rart at jeg ikke har fått mensen nå og skulle hatt den for tre dager siden. Lenke til kommentar
Birthe Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 er det første mens etter du begynte? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Bruker Synfase. Men er ikke småblødningene jeg er bekymret for, for det hadde jeg ventet, synes bare det er litt rart at jeg ikke har fått mensen nå og skulle hatt den for tre dager siden. Hei Hvis du ikke har hatt samleie, fra den første perioden til nå, er det ikke noe å bekymre seg. Før eller senere vil den komme. Kroppen din er i justeringsfasen, og det vil være litt opp og ned. Men! Hvis disse problemene forsetter (6mnd >), må du til lege for evnt. preparatskift.. Lenke til kommentar
Gjest Guest_gjest_* Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Begynte på de forrige gang jeg hadde mensen, altså for litt over en måned siden, og har fortsatt akuratt som jeg skal på 2. brettet nå. Lenke til kommentar
Birthe Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Jeg ville ikke bekymret meg med det første... 3 dager er ikke så mye, og om den hopper over en gang kan det også skje, men som Vaio sier: hvis det fortsetter burde du komme deg til lege, jeg ville dog gått til lege om et par måneder bare for å sjekke, det er jo tross alt litt nervepirrende... Lenke til kommentar
Gjest Guest_gjest_* Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Vaio: Har hatt samleie, derfor jeg er litt bekymret. Har for resten bare fått en pakke for 3 mnd/3 brett for å se hvordan disse fungerer. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Vaio: Har hatt samleie, derfor jeg er litt bekymret. Da kan du ta en test for graviditet for sikkerhetsskyld. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå