Gå til innhold

Angrefristretur til ITbutikken trygt?


Anbefalte innlegg

Jeg har sett endel dårlig omtale og skrekkhistorier angående ITbutikken og retur her inne. Men dette har stort sett hvert i saker der det har vært feil og mangler på varen.

 

Jeg ønsker å bestille en Acer al712 skjerm. Ikke bare er ITbutikken flere hundre kroner billigere, de er også de eneste som har den inne ser det ut til. De andre får den ikke inn før langt ut i april.

 

Men når det gjelder skjermer kan jo retur fort bli aktuelt (man må jo tross alt se skjermen for å vite om man er fornøyd, døde piklser osv).

 

Derfor lurer jeg på om de er greie å ha med å gjøre i vanlige retursaker? Det vil si, går prosessen med å få et returnummer, sende inn varen og få pengene tilbake greit? De er nødt til å respektere angrefristloven siden de opererer i Norge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har ikke noe erfaring med itbutikken, men hvem er det som IKKE får god og dårlig omtale her da......

Komplett for eksempel, de får mye skryt, men jammen meg får de mye dritt også........

 

Pass på og få med alle kviteringer som trengs til evt senere retur, og du har ditt på det rene ville nå jeg tro.......

Om de da begynner og skape seg så er borbrukerombudet neste.....

Lenke til kommentar

ITButikken er generelt skikkelig skarpe på service. Eksempel: Jeg kjøpte en Logitech Cordless Mouseman Optical fra dem da den nettopp var kommet. Etter ca. 11 måneder fikk jeg plutselig en mail med spørsmål om jeg hadde noe å klage på, siden fristen for retur (ett år) snart gikk ut. DET er noe jeg ikke har opplevd, hverken før eller senere.

Lenke til kommentar
ITButikken er generelt skikkelig skarpe på service. Eksempel: Jeg kjøpte en Logitech Cordless Mouseman Optical fra dem da den nettopp var kommet. Etter ca. 11 måneder fikk jeg plutselig en mail med spørsmål om jeg hadde noe å klage på, siden fristen for retur (ett år) snart gikk ut. DET er noe jeg ikke har opplevd, hverken før eller senere.

Rent bortsett fra at enten så misforsto du henvendelsen fra ITButikken, eller så kan de ikke kjøpsloven, eller så er de skikkelig sleipe. Fristen for retur på en mus som det er noe galt med er minimum 2 år, og antagelig 5 år - dette er slått klart fast i kjøpsloven. En garanti på ett år er bare noe som skal gi deg enda bedre betingelser enn i kjøpsloven det første året.

Lenke til kommentar

Itbuttiken er vell noen man ikke handler med etter at man har vært gjennom den første retursaken med dem, greit nok at de er billige men at det skal ta bortimot 4 mnd å få ordnet opp i et hk og cpu som begge var DOA er for drøyt. Håpløst å få kontakt med dem og det virker som de rett og slett driter i mail som blir sendt.

 

Styr unna dersom du skal kjøpe noe som du kan risikere å måtte returner

 

:grumpy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...