Ratleto Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Jeg tenkte å prøve å få opp en maskin med Linux MCE, jeg. Men det var ikke bare bare, nei. Jeg fant aldri frem til hvor eller hvordan man legger til samba shares (mine shares dukket ikke automatisk opp). Så jeg la inn en mount med cifs i fstab. Denne fungerer fint, men dukker likevel ikke opp i selve MCE-delen. Hvis det ikke er noen som har en link til en super guide med masse tips, så spørs det om jeg ikke gir opp hele prosjektet. Hjelp? Joa, jeg vet denne hadde passet bedre i en ren frustrasjonstråd ellerno... men jeg har vel en liten utblåsning om hvor vanskelig noe som liksom skulle være så enkelt er... Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 "Network shares are accessed in LinuxMCE using symbolic links created in the media storage directories, either in /home/public/data in the case of public shares, or in /home/<user_name>/data if the share has been assigned to a user." http://wiki.linuxmce.org/index.php/Howto:_..._Network_Shares Så du kan endre fstab til å montere rett til mapper i de lokasjonene, eller du kan lage symlinker fra der du har de nå. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 Takker. Nettopp måten jeg gjorde det på før jeg fikk tipset fra deg, da men. Hovedproblemer i alle fall løst nå. Ga opp MythTV og PixelView PlayTV PAK-kortet m/coax-inngang... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå