Gå til innhold

Xbox 360 av utenlandsk opprinnelse.


J@cob

Anbefalte innlegg

Noen henter kjerringa fra Thailand, andre fra Russland. Min kom i form av en brukt 360 kjøpt under en tur til England, problemet er som følger: adapter. Hadde en strømkonverteringsting som fungerte knall i noen mnd, helt til broderen knuste hele greia. Hva gjør jeg nå? Hvordan kan jeg skaffe en ny adapter som fungerer i Norge? Eller skal jeg skaffe en ny strømkonverteringsting som jeg ikke hva heter på engelsk, og derfor ikke kan søke etter. (Aner ikke hva det heter på norsk heller, tbh.)

 

Hilfe! Jeg har Lost Odyssey liggende, og snart er det tid for Force Unleashed. Doh!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sjekket om det går å bruke en europeisk/norsk strømforsyning på den? Passer kontakten i xboxen? Hvis kontakten passer så burde det gå brillefint. For effekten som leveres fra forsyningen er den samme som på europeiske/norske.

 

Den gamle xbox typen (203w): modnet.no 203w

 

Den nye typen (175w) falcon: modnet.no 175w falcon

 

Drit i alle de transformator greiene... etter det jeg har kommet over har det bare gått landeveien med å bruke sånt!

 

Ettersom du sier det er en engelsk xbox er den av den europeiske typen som alle er like. jeg vil tro det eneste du trenger å kjøpe er strømkabelen: modnet.no strømkabel

 

Ring Modnet og hør om de vet noe om dette! De har nok peiling :)

Endret av kehax
Lenke til kommentar

alle strømforsyninger er de samme.. selv om ''kontakten'' (den du stikker i veggen) er forskjellig så regner jeg med at xbox'en bruker like mye strøm i norge som i england..

det sier seg vell egentlig selv..

så hvis du tenkte på regions greiene så er alt av utstyr som f.eks hard disk,kontroll,haedsett,minnekort osv det samme så det kan du bruke på alle xbox'ser uansett om de er fra usa eller norge...

hadde selv det problemet med min telefon men gikk til min nærmeste elektro butikk (euronix elns:P) og fikk en løsning på problemet på dagen..

bare gå på din nærmeste elektrobutikk hvis du enda er usikker ;)

Lenke til kommentar

SimenTP, du glemmer en viktig ting her og det er at det er forskjellig spenning i England og Norge, england har 110V mens Norge har 220V. Vis du putter på en norsk stikk kontakt på en komponent som er lagd for 110V så griller du hele saken. Så nei, alle strømforsyninger er ikke de samme.

Endret av 2mmy91
Lenke til kommentar
SimenTP, du glemmer en viktig ting her og det er at det er forskjellig spenning i England og Norge, england har 110V mens Norge har 220V. Vis du putter på en norsk stikk kontakt på en komponent som er lagd for 110V så griller du hele saken. Så nei, alle strømforsyninger er ikke de samme.

 

Du glemmer noe der 2mmy91. England har 220v...

 

USA har 110v...

 

pic_voltage02.gif

Endret av Lord Grÿllwotth
Lenke til kommentar

Eh. Man tranger ikke transformator for å bruke elektrisk utstyr kjøpt i Storbritania i Norge. Alt man behøver er en plugg som passer. Har utstyret en standard ledning som kan byttes ut med den norske typen er det alt som behøves. Dersom det ikke er tilfelle trenger man adapter. De er ikke lette å få tak i her til lands. Jeg fløy rundt over halve Oslo på leting etter slikt. Eneste tips jeg fikk var Gardermoen, der solgte de slikt. Til slutt fant jeg http://webshop.batterystore.no/ som har lokaler like ved Oslo S. De selger adaptere som tar minimalt med plass og er forholdsvis rimelige.

Lenke til kommentar
SimenTP, du glemmer en viktig ting her og det er at det er forskjellig spenning i England og Norge, england har 110V mens Norge har 220V. Vis du putter på en norsk stikk kontakt på en komponent som er lagd for 110V så griller du hele saken. Så nei, alle strømforsyninger er ikke de samme.

 

Du glemmer noe der 2mmy91. England har 220v...

 

USA har 110v...

 

Do'h. Får vel si til mitt forsvar at de snakker Engelsk i begge landene :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...