J@cob Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Noen henter kjerringa fra Thailand, andre fra Russland. Min kom i form av en brukt 360 kjøpt under en tur til England, problemet er som følger: adapter. Hadde en strømkonverteringsting som fungerte knall i noen mnd, helt til broderen knuste hele greia. Hva gjør jeg nå? Hvordan kan jeg skaffe en ny adapter som fungerer i Norge? Eller skal jeg skaffe en ny strømkonverteringsting som jeg ikke hva heter på engelsk, og derfor ikke kan søke etter. (Aner ikke hva det heter på norsk heller, tbh.) Hilfe! Jeg har Lost Odyssey liggende, og snart er det tid for Force Unleashed. Doh! Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Regner med Elkjøp / Expert osv har en som fungerer. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Clas Ohlson har det au. Selv kjøpte jeg min ifra Morris(ja veskebutikken) Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 Har ikke expert her. Elkjøp har ikke løse 360 adaptere til salgs, ei riktig strømkonverteringsting. Noen som vet det riktige navnet på det, så kan jeg bestille fra Ohlson? Lenke til kommentar
Belzebob Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Transformator du tenker på ? Lenke til kommentar
kehax Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Mulig jeg tar feil men er det ikke bare å kjøpe en norsk strømforsyning? ps: egentlig har jeg bange anelser om at det eneste du trenger å skifte ut er ledningen som går inn i strømforsyningen. Endret 16. september 2008 av kehax Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Har ikke expert her. Elkjøp har ikke løse 360 adaptere til salgs, ei riktig strømkonverteringsting. Noen som vet det riktige navnet på det, så kan jeg bestille fra Ohlson? Mener jeg har sett det... Ebay er tingen. Lenke til kommentar
Gandie Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Hei! Prøv denne Reiseadapter Lenke til kommentar
Hayabuuza Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Kanskje en vanlig adapter med britisk uttak og skandinavisk inntak. fåes antakeligvis på clas ohlson. Lenke til kommentar
kehax Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) Har du sjekket om det går å bruke en europeisk/norsk strømforsyning på den? Passer kontakten i xboxen? Hvis kontakten passer så burde det gå brillefint. For effekten som leveres fra forsyningen er den samme som på europeiske/norske. Den gamle xbox typen (203w): modnet.no 203w Den nye typen (175w) falcon: modnet.no 175w falcon Drit i alle de transformator greiene... etter det jeg har kommet over har det bare gått landeveien med å bruke sånt! Ettersom du sier det er en engelsk xbox er den av den europeiske typen som alle er like. jeg vil tro det eneste du trenger å kjøpe er strømkabelen: modnet.no strømkabel Ring Modnet og hør om de vet noe om dette! De har nok peiling Endret 17. september 2008 av kehax Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Skjekk ut om strømmforsyingen takler 110 til 230 volt.. (Xbox 360). Så er det nokk med en adapter i stendet for en transfomator. Lenke til kommentar
simentp Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 alle strømforsyninger er de samme.. selv om ''kontakten'' (den du stikker i veggen) er forskjellig så regner jeg med at xbox'en bruker like mye strøm i norge som i england.. det sier seg vell egentlig selv.. så hvis du tenkte på regions greiene så er alt av utstyr som f.eks hard disk,kontroll,haedsett,minnekort osv det samme så det kan du bruke på alle xbox'ser uansett om de er fra usa eller norge... hadde selv det problemet med min telefon men gikk til min nærmeste elektro butikk (euronix elns:P) og fikk en løsning på problemet på dagen.. bare gå på din nærmeste elektrobutikk hvis du enda er usikker Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 (endret) SimenTP, du glemmer en viktig ting her og det er at det er forskjellig spenning i England og Norge, england har 110V mens Norge har 220V. Vis du putter på en norsk stikk kontakt på en komponent som er lagd for 110V så griller du hele saken. Så nei, alle strømforsyninger er ikke de samme. Endret 20. september 2008 av 2mmy91 Lenke til kommentar
simentp Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 det var defor jeg også sa at han skulle bare gå til sin nærmeste elektrobutikk å spør hvis ikke er ebay tingen:P Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 (endret) SimenTP, du glemmer en viktig ting her og det er at det er forskjellig spenning i England og Norge, england har 110V mens Norge har 220V. Vis du putter på en norsk stikk kontakt på en komponent som er lagd for 110V så griller du hele saken. Så nei, alle strømforsyninger er ikke de samme. Du glemmer noe der 2mmy91. England har 220v... USA har 110v... Endret 21. september 2008 av Lord Grÿllwotth Lenke til kommentar
simentp Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 ja men norge og england hadde begge 220-240v så hva er da problemet? ;) da er det jo bare å kjøpe en transformator i norge da.. som jeg sa Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Eh. Man tranger ikke transformator for å bruke elektrisk utstyr kjøpt i Storbritania i Norge. Alt man behøver er en plugg som passer. Har utstyret en standard ledning som kan byttes ut med den norske typen er det alt som behøves. Dersom det ikke er tilfelle trenger man adapter. De er ikke lette å få tak i her til lands. Jeg fløy rundt over halve Oslo på leting etter slikt. Eneste tips jeg fikk var Gardermoen, der solgte de slikt. Til slutt fant jeg http://webshop.batterystore.no/ som har lokaler like ved Oslo S. De selger adaptere som tar minimalt med plass og er forholdsvis rimelige. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 SimenTP, du glemmer en viktig ting her og det er at det er forskjellig spenning i England og Norge, england har 110V mens Norge har 220V. Vis du putter på en norsk stikk kontakt på en komponent som er lagd for 110V så griller du hele saken. Så nei, alle strømforsyninger er ikke de samme. Du glemmer noe der 2mmy91. England har 220v... USA har 110v... Do'h. Får vel si til mitt forsvar at de snakker Engelsk i begge landene Lenke til kommentar
simentp Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 hehe det har du rett i:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå