HTCbruker Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Er det mulig å utnytte alle andre funksjoner uten noengang å koble til 3G? Ja, utenom videosamtaler. Funker det å bare bruke Wifi og ha 3G avskrudd hele tiden. Ja. Funker for eksempel GPSen uten 3G og funker værmeldingen over WiFi? Ja. Lenke til kommentar
de_Molay Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 (endret) Hei! Nærmer seg kjøp av ny mobil! Må si jeg sikler litt etter HTC pro. Spørmålet er om det er verd å vente på HTC HD eller Xperia? Hva er forskjellen mellom HTC telefonene? Er det kun 3,8 skjerm vs 2,8. Fullt tastatur og ikke. og raskere internett og oppløsning på HD? Spørsmålet er om jeg gidder å vente "så lenge" på enten Xperia eller HD når jeg kan kjøpe pro nå! HTC HD vs HTC pro Kommer til å bruke mobilen endel til film så da lurer jeg på dere som har pro, hvordan fungerer den til å se film på? Overføring fra data, størrelse på skjerm osv. Er den "bra nok" eller bør jeg som sagt vente på experia eller HD? Er det noe disse telefonene har som pro ikke har? Bør forresten være tv-utgang! Ble noen spørsmål på mitt første innlegg! Men som dere skjønner så står det i hovedsak mellom disse 3 mobilene når jeg skal kjøpe... Hvilken skal jeg velge? Xperia vs HTC HD Xperia vs HTC pro Endret 21. september 2008 av de_Molay Lenke til kommentar
HTCbruker Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Hei! Hei! Nærmer seg kjøp av ny mobil! For meg også! Må si jeg sikler litt etter HTC pro. Fet telefon, men HD tar kaka. Spørmålet er om det er verd å vente på HTC HD eller Xperia? I mine øyne - ja. Touch HD er, og kommer til å bli, en fantastisk telefon. Jeg ser ikke poenget i å kjøpe Pro nå, med mindre du 1. Har pengemangel og aldri får råd til HD uansett. 2. Trenger fulltastatur. Hva er forskjellen mellom HTC telefonene? Er det kun 3,8 skjerm vs 2,8. Fullt tastatur og ikke. og raskere internett og oppløsning på HD? Forskjellene er i mine øyne store nok til å vente. 1. Skjermstørrelse. 3,8" fremfor 2,8" er en enorm forbedring. Ikke bare blir brukeropplevelsen bedre - filmer, bilder og spill blir også bedre å se på / bruke. I tillegg åpner en så stor skjermstørrelse for uante muligheter rent brukervennlig. Jo større, jo bedre - sier jeg. I tillegg er HD ventet å bli vesentlig raskere enn både Diamond og Pro, noe som kanskje er den aller viktigste grunnen til å vente, i mine øyne. Spørsmålet er om jeg gidder å vente "så lenge" på enten Xperia eller HD når jeg kan kjøpe pro nå! Jeg ville giddet det. Ha litt is i magen, ellers vil du bare bli misunnelig når du har hatt Pro i 2 måneder (og er gått lei av den) og HD kommer i butikkene. Kommer til å bruke mobilen endel til film så da lurer jeg på dere som har pro, hvordan fungerer den til å se film på? Den fungerer, men ikke på langt så godt som HD. Skjermstørrelsen og skjermoppløsningen er unik på HD - og filmopplevelsen vil bli en helt annen. Overføring fra data, størrelse på skjerm osv. Er den "bra nok" eller bør jeg som sagt vente på experia eller HD? Om den er "bra nok" er det bare du som kan svare på. Hvilke forventninger du setter til den avgjør om du blir fornøyd eller ei. Er det noe disse telefonene har som pro ikke har? Ikke som jeg kommer på... Experia har jo fulltastatur, men det har jo Pro også. Spørsmålet er om du virkelig trenger det. De fleste vil klare seg med trykkfølsom skjerm, spesielt når den er 3,8" stor. Men som dere skjønner så står det i hovedsak mellom disse 3 mobilene når jeg skal kjøpe... Hvilken skal jeg velge? Jeg ville ventet på HD, men det er jo bare min mening. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 I tillegg er HD ventet å bli vesentlig raskere enn både Diamond og Pro, noe som kanskje er den aller viktigste grunnen til å vente, i mine øyne. Hva baserer du egentlig det på? Jeg ville fremdeles valgt Touch Pro, fordi tastatur er utrolig praktisk! Det finnes jo dem som liker å knote med å trykke på skjermer for å skrive epost og SMSer, men det går mye seinere. Men det blir uansett en personlig vurdering? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Lurer fortsatt på hvorvidt mp3-spilling i Touch Pro suger like mye batteri som på tidligere modeller? Som sagt, på Min Touch Dual var det ikke noe vits å bruke den til musikk, da 10 min avspilling sugde ut 5-10% av batteriet! Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Som sagt, på Min Touch Dual var det ikke noe vits å bruke den til musikk, da 10 min avspilling sugde ut 5-10% av batteriet! Jøss! Det må jeg kalle imponerende! Kan ikke si at jeg har lagt merke til samme problemet på andre modeller, men jeg har heller ikke prøvd Touch Dual. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Hadde forøvrig HTC Touch Pro hatt kapasativ skjerm (slik som iPhone og visstnok også HTC Dream) hadde jeg lett kjøpt den... Hvis det er èn bra ting med iPhone, er det at skjermen er kapasativ, ikke berøringsfølsom, da dette gir MYE bedre respons og presisjon! Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Hadde forøvrig HTC Touch Pro hatt kapasativ skjerm (slik som iPhone og visstnok også HTC Dream) hadde jeg lett kjøpt den... Hvis det er èn bra ting med iPhone, er det at skjermen er kapasativ, ikke berøringsfølsom, da dette gir MYE bedre respons og presisjon! Dette var faktisk en av de største grunnene til at jeg valgte å selge min Pro. Vet jeg er gal, men skjermen på Iphone (som jeg har fra før av også, kjøpte ikke ny - er du gal) sammen med nettleseren fikk meg til å selge den. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Nettleseren til iPhone er jeg ikke så begeistret over! Savner Opera mini på iPhone for å si det slik! Er irriterende at du ikke en gang kan justere bildekvaliteten slik at du slipper å laste inn 500kb for hver nettside du besøker (blir både dyrt og tregt!). Liker at Opera Mini feks klarer å laste inn store nettsider på meget får sekunder! Eneste jeg virkelig er fornøyd med min iPhone er skjermen! Ellers savner jeg WM veldig! Men nå kommer HTC Dream snart, og den er jeg veldig spent på! Bare den ikke blir som bildene som florerer på nett (som forøvrig kun viser referansemodellen som Android har blitt vist på siden 2007), for den ser litt billig og skrøpelig ut! Dog den har faktisk en kapasativ skjerm! Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Ja, jeg er enig i at Dream kan bli spennende Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 håper bare Android vil være avansert nok for windows mobile brukere Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Til deg som spurte om Touch HD hadde noe Touch Pro ikke hadde. Touch HD har inngang til vanlig minijack. Inngang til minijack var faktisk en av de mest tungtveiende grunnene til at jeg kjøpte meg n82:P Lenke til kommentar
HTCbruker Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 I tillegg er HD ventet å bli vesentlig raskere enn både Diamond og Pro, noe som kanskje er den aller viktigste grunnen til å vente, i mine øyne. Hva baserer du egentlig det på? Erfaringer fra de som har prøvd den. De har prøvd en beta-firmware (tregere enn den som vil komme originalt når telefonen kommer i salg), og selv da var mobilen raskere enn Diamond og Pro. Jeg ville fremdeles valgt Touch Pro, fordi tastatur er utrolig praktisk! Helt subjektivt. For min del er det bare en ulempe. Jeg ser at andre kan ha nytte av det, men for meg, er det bare til bry. Den trykkfølsomme skjermen gjør alt jeg trenger mobilen til å gjøre.. Hadde ikke HD kommet hadde jeg kjøpt Diamond, ikke Pro, mye pga. tykkelsen. Det finnes jo dem som liker å knote med å trykke på skjermer for å skrive epost og SMSer, men det går mye seinere. En håpløs uttalelse. Hva som går raskest er helt subjektivt og varierer fra person til person. Jeg personlig liker å bruke skjermen til SMS og epost o.l., og jeg vil ikke si at jeg "knoter". Lenke til kommentar
another_visitor Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 "Et musikkbibliotek er også tilgjengelig via en undermeny. Her kan du sortere utifra album, artist og andre kriterier, og du kan sette opp egne spillelister." Er sortering på mapper med musikkfiler et mulig kriterie? Sliter med det på Symbian telefoner (bl.a Nokia N95), kun mulig å sortere på album, artist o.l noe som gjør at mapper du kopierer over 'sorteres' over i album og artister og dermed spres. En ting til, er det mulig å koble seg opp mot web terminal server, Secure Access SSL VPN o.l med telefonen? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 På pakkesporingen min står det: 22.09.08 18.24 VIDERESENDT Hva vil det si? Hvor er pakken min, og når ankommer den postkonotoret her? heh Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Jeg ville fremdeles valgt Touch Pro, fordi tastatur er utrolig praktisk! Helt subjektivt. For min del er det bare en ulempe. Jeg ser at andre kan ha nytte av det, men for meg, er det bare til bry. Den trykkfølsomme skjermen gjør alt jeg trenger mobilen til å gjøre.. Hadde ikke HD kommet hadde jeg kjøpt Diamond, ikke Pro, mye pga. tykkelsen. Det finnes jo dem som liker å knote med å trykke på skjermer for å skrive epost og SMSer, men det går mye seinere. En håpløs uttalelse. Hva som går raskest er helt subjektivt og varierer fra person til person. Jeg personlig liker å bruke skjermen til SMS og epost o.l., og jeg vil ikke si at jeg "knoter". Beklager at du ikke er enig, men det er ikke mitt problem. Mine uttalelser er faktisk mine meninger basert på mitt vurderingsgrunnlag. Lenke til kommentar
another_visitor Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Hvilken GPS software vil dere som har testet litt anbefale til HTC Touch Pro? Ser Tom Tom anbefales av noen, man får også med et gratis bykart med freeware 7 versjonen som ligger på nett. En kompis bruker Tom Tom kart på jobb og sier at den dessverre er unøyaktig på gatenummer, noe som ofte er et problem da nr. man egentlig skal til kan ligger et godt stykke unna. Lenke til kommentar
HTCbruker Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Jeg ville fremdeles valgt Touch Pro, fordi tastatur er utrolig praktisk! Helt subjektivt. For min del er det bare en ulempe. Jeg ser at andre kan ha nytte av det, men for meg, er det bare til bry. Den trykkfølsomme skjermen gjør alt jeg trenger mobilen til å gjøre.. Hadde ikke HD kommet hadde jeg kjøpt Diamond, ikke Pro, mye pga. tykkelsen. Det finnes jo dem som liker å knote med å trykke på skjermer for å skrive epost og SMSer, men det går mye seinere. En håpløs uttalelse. Hva som går raskest er helt subjektivt og varierer fra person til person. Jeg personlig liker å bruke skjermen til SMS og epost o.l., og jeg vil ikke si at jeg "knoter". Beklager at du ikke er enig, men det er ikke mitt problem. Mine uttalelser er faktisk mine meninger basert på mitt vurderingsgrunnlag. Du kan jo ikke påstå at jeg knoter, når du ikke har noe vurderingsgrunnlag hva min skrivemetode gjelder? Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Hvilken GPS software vil dere som har testet litt anbefale til HTC Touch Pro?Ser Tom Tom anbefales av noen, man får også med et gratis bykart med freeware 7 versjonen som ligger på nett. En kompis bruker Tom Tom kart på jobb og sier at den dessverre er unøyaktig på gatenummer, noe som ofte er et problem da nr. man egentlig skal til kan ligger et godt stykke unna. Om det er unøyaktigheter i kartet varierer sikkert litt fra sted til sted. Personlig har jeg bare gode erfaringer med TomTom til windows mobile (da versjon 6), men den er bare blitt brukt i bergen og litt på østlandet. Har såvidt prøvd versjon 7 også og den er etter det jeg så relativt lik. Så det du kan gjøre er å skaffe freeware versjonen og laste ned kartet for der du bor, så kan du se om det er nøyaktig nok Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg