Romvesen Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Skal gå til innkjøp av ny monitor, og har bestemt meg for å øke fra vanlig 17" til 22" widescreen. Har sett litt rundt og funnet veldig mye varierende kommentarer på diverse skjermer. Viktige egenskaper ved skjermen er for meg: *Bildekvalitet, synsvinkel *Justeringsmuligheter *Kontaktpunkter, usb, minnekortleser osv *Design/Byggekvalitet I sånn nogenlunde den rekkefølgen. Har sett på Dell sin Ultrasharp 2208WFP som har både gode justeringsmulighter og usb hub. Samsung sine T220 og 2253BW virker som gode alternativ. Disse har dog ikke de samme justeringsmulighetene og usb hub. Har dere eksperter noen andre forslag til meg, eller meninger om hvilke av disse jeg burde velge? Prisen skal ikke overstige 3000 kroner. Lenke til kommentar
ZeBuLoN@☂ Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Skal gå til innkjøp av ny monitor, og har bestemt meg for å øke fra vanlig 17" til 22" widescreen. Har sett litt rundt og funnet veldig mye varierende kommentarer på diverse skjermer.Viktige egenskaper ved skjermen er for meg: *Bildekvalitet, synsvinkel *Justeringsmuligheter *Kontaktpunkter, usb, minnekortleser osv *Design/Byggekvalitet I sånn nogenlunde den rekkefølgen. Har sett på Dell sin Ultrasharp 2208WFP som har både gode justeringsmulighter og usb hub. Samsung sine T220 og 2253BW virker som gode alternativ. Disse har dog ikke de samme justeringsmulighetene og usb hub. Har dere eksperter noen andre forslag til meg, eller meninger om hvilke av disse jeg burde velge? Prisen skal ikke overstige 3000 kroner. Ville valgt T220. Det er en meget bra skjerm. Har den selv, bare i 24"(T240) Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Denne Eizo skjermen anbefales med tanke på kvalitet! Lenke til kommentar
Romvesen Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Har sett litt på Eizo S2231WSE som ligger rett over 3000kroner. Leser mye bra om panelet den bruker i motsetning til TN panel. Og da lurer jeg på, hvor stor er egentlig forskjellen? Synes Dell skjermen har et veldig bra utseende, men vil ikke kjøpe den og angre om den rett og slett ikke viser bra bilde. Så hvordan er synsvinkelen på Dell skjermen i forhold til Eizoen jeg linket til? Kan også legge til at skjermen kommer til å brukes til nettbruk, film og litt spilling iblant. Vil 8ms være veldig mye værre en 5ms når det gjelder spilling, eller er dette litt overdrevent hvor mye man egentlig legger merke til det? Begge disse skjermene har også mulighet for å snu skjermen til portrettvinkel, er dette vits på TN-panel, eller blir det for dårlig synsvinkel? Som dere sikker skjønner så vurderer jeg Dellen over samsung osv pga. dens justeringsmuligheter, men er Dellen sitt TN panel på høyde med f.eks Samsung T220? Mange spørsmål Endret 16. september 2008 av Romvesen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå