guttorm Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Hei. Jeg sliter med ekstremt trege nettlesere. IE er raskere en Firefox for øyeblikket. Maskinen er lapptoppen i profilen. Den er akkurat re-innstalert, jeg har oppdatert windows, samt antivirus og firewall. I tillegg har jeg sjekket maskinen for spyware, finner ingen ting som skulle tilsi problemer med nettleserene. Håper dere har noen tips til hva det kan være, virer som firefox sliter med å laste inn annonsene på sidene. Endret 17. september 2008 av guttorm Lenke til kommentar
jH- Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Du nevner annonser, noe som drastisk øker nedlastningstid på f.eks. norske nettaviser med hauger av reklame. Forsøk å innstallere tilegget AdBlock Plus, og se om det hjelper. Om ikke mye, er det ihvertfall en start. Lenke til kommentar
johome Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Jeg har selv en laptop og har oppdaget at både antivirus og firewall kan sinke både dataen og nettleseren. Prøv å midlertidig deaktivere disse to , og se hva som skjer. Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 du sier ingenting om dine spesifikasjoner. kan være en ide å poste ut detaljerte maskinvare spesifikasjoner samt hvilke versjoner du kjører av de forskjellige nettleserne, og servicepacks /OS Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 du sier ingenting om dine spesifikasjoner. kan være en ide å poste ut detaljerte maskinvare spesifikasjoner samt hvilke versjoner du kjører av de forskjellige nettleserne, og servicepacks /OS Maskinen er lapptoppen i profilen. Click brukernavn, profil=laptopp. Jeg tenkte det først og fremst var et windows problem, derfor postet jeg ikke programvaren. Skal ta det med neste gang. Nå er det faktisk i orden. Jeg vet ikke hva det var, men forskjellen er som dag og natt. Har en mistanke om at det var en Windos update, eller fil som laget problemer. For etter den oppdaterte seg nå er alt i orden. Problemet var at jeg hadde vert å hentet de updates som jeg fant tidligere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå