Gå til innhold

Hvordan er egentlig Warhammer online?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Altso... Kom det ikke en liten patch idag da? Spillet er like tregt som før. Man må trykke 2-3 gange på en npc, quest knapper, menyer osv. Og en deeel laggy enda. Slik va ikke aoc og wow når det ble lansert synes jeg å huske

Lag på serveren du spiller på kanskje? Har også opplevd noe lag, men da mer av typen at det tar noen sekunder før spell blir kastet, eller at mob'en plutselig "spretter" innpå. :p. Det er fortsatt et stykke igjen før ting blir like smooth som i WoW, ihvertfall.

Lenke til kommentar
Altso... Kom det ikke en liten patch idag da? Spillet er like tregt som før. Man må trykke 2-3 gange på en npc, quest knapper, menyer osv. Og en deeel laggy enda. Slik va ikke aoc og wow når det ble lansert synes jeg å huske

 

Sånn er det til meg også, uavhengig av hvilken server jeg spiller på. Leste en beskrivelse av kampsystemet på gamereactor som beskriver veldig godt hvordan det oppleves:

 

"Her trykker du på en ferdighet, venter en liten stund mens handlingen blir utført, og så får du lov til å trykke på neste ferdighet. I tillegg kjører spillet en halvannen sekund lang opplading av alle handlingene. Det gjør at animasjoner og handlingsopplading raskt kommer ut av rytmen med hverandre og lager masse krøll for seg selv. Kampsystemet kjennes derfor ganske seigt og repetitivt."

 

Så det jeg lurer på er om det er meningen at spillmekanikken skal være sånn?, eller om det faktisk er lagg som vill bli fikset i en eller annen patch?

Lenke til kommentar
Sånn er det til meg også, uavhengig av hvilken server jeg spiller på. Leste en beskrivelse av kampsystemet på gamereactor som beskriver veldig godt hvordan det oppleves:

"Her trykker du på en ferdighet, venter en liten stund mens handlingen blir utført, og så får du lov til å trykke på neste ferdighet. I tillegg kjører spillet en halvannen sekund lang opplading av alle handlingene. Det gjør at animasjoner og handlingsopplading raskt kommer ut av rytmen med hverandre og lager masse krøll for seg selv. Kampsystemet kjennes derfor ganske seigt og repetitivt."

Så det jeg lurer på er om det er meningen at spillmekanikken skal være sånn?, eller om det faktisk er lagg som vill bli fikset i en eller annen patch?

Har ikke noe svar på det, men håper de gjør noe med det. Synes ikke det er noe voldsomt problem, foreløpig, men kan sikkert bli irriterende i lengden.

Lenke til kommentar
Altso... Kom det ikke en liten patch idag da? Spillet er like tregt som før. Man må trykke 2-3 gange på en npc, quest knapper, menyer osv. Og en deeel laggy enda. Slik va ikke aoc og wow når det ble lansert synes jeg å huske

 

Sånn er det til meg også, uavhengig av hvilken server jeg spiller på. Leste en beskrivelse av kampsystemet på gamereactor som beskriver veldig godt hvordan det oppleves:

 

"Her trykker du på en ferdighet, venter en liten stund mens handlingen blir utført, og så får du lov til å trykke på neste ferdighet. I tillegg kjører spillet en halvannen sekund lang opplading av alle handlingene. Det gjør at animasjoner og handlingsopplading raskt kommer ut av rytmen med hverandre og lager masse krøll for seg selv. Kampsystemet kjennes derfor ganske seigt og repetitivt."

 

Så det jeg lurer på er om det er meningen at spillmekanikken skal være sånn?, eller om det faktisk er lagg som vill bli fikset i en eller annen patch?

 

Det er ikke lag, det er bare et klossete system som de ikke har klart å gjøre så flytende som det bør være.

Jeg tror egentlig ikke på at det kommer til å forandre seg noe særlig, men det er jo lov å håpe.

Lenke til kommentar
Ja såret, det er en hau med folk som hele tiden med hver minste annledning er nødt til å fortelle folk her inne hvor dårlig aoc er.

 

AoC har langt, og lenger enn langt, igjen, før det har blitt tilnærmelsesvis like mye rakket ned på som WoW. Jeg har ennå tilgode å høre WoW bli omtalt i positive vendinger i noen sammenheng på TV, radio eller andre medier. Spillet har tvert imot nærmest blitt synonymt med djevelen selv og får skylden for bortimot alt det onde i verden.

 

Jeg gledet meg voldsomt til AoC, men når spillet, etter min mening, viste seg å ha så store og elementære mangler at jeg ikke så noen hensikt i å fortsette, ble jeg først bunnløst skuffet, dernest bent ut sagt faktisk forbannet. Ikke først og fremst fordi Funcom hadde valgt en annen linje enn jeg hadde håpet, men kanskje mest fordi det ikke var nok til å få meg vekk fra WoW.

 

Warhammer har jeg ennå ikke rukket å sette meg skikkelig inn i. Det er noe i overkant PvP-orientert etter min smak (noe jeg selvfølgelig var klar over på forhånd). Spillet føles dessuten litt "sluggish", og med en del animasjoner på grensen til det komiske. Forøvrig synes jeg spillet er veldig bra.

 

Greit det var ikke for deg, men det er forsatt et par hundre tusen som spiller spillet, og det er faktisk ufattelig mye folk.

 

Isolert sett, ja, men med tanke på at det kanskje kunne ha vært det mangedobbelte, synes jeg det er trist. Men ser Funcom på et par hundre tusen spillere som greit, javel, da er det vel det.

 

Men det ser kanskje ikke så mye ut viss man sammenlikner med wow.

 

WoW har blitt en kult. Et fenomen. En institusjon.

 

Sa jeg noen gang at folk som spiller wow er dumme?

 

Nei, det gjorde du ikke. Beklager.

 

Utrolig så mye fakta du sitter med, selv om du ikke har noen forutsetninger for å uttale deg i det hele, det er din mening og ingenting annet. Noe du ikke påpeker.

 

Det jeg gir uttrykk for er MIN oppfatning av ting, ja, selvfølgelig - hva annet? Trodde ikke det var nødvendig å begynne hver setning med: "etter min mening", for å understreke det. Hva andre måtte mene er ikke opp til meg å bestemme.

 

Men nå er det vel nok AoC og WoW her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...