Gå til innhold

Hvordan er egentlig Warhammer online?

Anbefalte innlegg

Pvp i Warhammer er gøy. Men PVE synes jeg er rimelig horribelt.

Synes det er konge å få en gjeng venner sammen og pløye gjennom PQs. Questing gjør jeg mest med en liten gruppe eller solo. Solo blir selvfølgelig ikke det samme, men det gjelder vel for alle spill.

Ellers synes jeg PvE delen generellt sett er for enkelt om man har en shield tank, en healer og litt DPS. Mobs gjør for lite skade og shield er for effektivt. Regner med spessielt sheilds vil få seg noen oppdateringer i neste patch.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ble rank 12 rr 12 kun på pvp scenarioer. Nå gjør jeg litt pve, hovedsaklig PQs, innmellom og er nå rank 18 rr 17. Dette er rett og slett fantastisk moro og bør prøves hvis noen fortsatt sitter på gjerdet :thumbup:

Ps, ikke rull destruction på Karrag Orrud med mindre dere vil ha jevnlig bank.

Lenke til kommentar

Warhammer online er et flott spill. Gameplayet er på mange måter likt wow, men ymse forskjeller som gjør det unikt og ikke en kopi.

Det jeg liker best:

- XP fra rvr. Kan gjerne kjøre rvr fra 1 til 40 (anbefaler jeg ikke)

- Reknown-gear

- statboost om du er under medianlevel (eksempelvis kan du joine rvr på rank1, da får du statboost til rank8. Uten spells naturligvis)

- Kartet fungerer flott, med quest- og friend tracking

- Du kommer ut av rvr nøyaktig hvor du gikk inn, og du kan gå i scenario-kø hvor som helst

Er ikke spesielt stor fan av grafikken dessverre. Balanse i tier1 er ikke-eksisterende. Kanskje litt mye å be om, praktisk talt umulig å opprettholde klassebalanse fra rank1 til 40. Tror spillet blir veldig bra på makslevel.

Småbugs er det en del av, mobs som er unattackable. Lange køer på populære servere (Karak Eight Peaks)

Endret av Sihar
Lenke til kommentar

Nå har jeg bare spilt i 20 min kl 5 i natt...våknet av en eller annen merkelig grunn når patchingen var ferdig.

Men joda..ligner en del på wow, men samtidig ikke den wow feelingen. Wow er koselig...WAR er egentlig ikke det.

Men combat og alt virket greit...ikke den arcade speeden som i wow med at charren ofte hopper opp og hugger kraftig ned osv..mer realistisk..som i AOC, uten at man trenger å trykke seg ihjel..slik som i Aoc.

Det viktigste av alt...jeg tror WAR er et gøyt spill. Wow er fantastisk og gøyt. Aoc er rett og slett ikke gøyt i det hele tatt.

Det som gjør WAR så gøy tror jeg er at det er 2 sider i en krig. Litt samme som i wow. Her feilet AoC sinnsykt. Hvem faen gidder å krige i årevis uten mål og mening? (alla AoC)

Men WAR virket som er bra spill. Ikke like "kult" som wow, men warhammer universet i seg selv er så sinnsykt kult at det ikek betyr så mye...

Lenke til kommentar

WAR er genialt! Bugs som at mobs ikke kan angripes, glitches i grafikk, småkræsjer og denslags blir patchet opp, uten problemer. Det viktigeste er at det er MORRO! :)

Ble litt "jaja" av grafikken i begynnelsen, men etter 4 timer var jeg egentlig veldig vant til den. Den er veldig lik WoW, sikkert enda mer lik WoTLK mtp. skygger og denslags. Uansett tror jeg dette kommer til å bli litt mere polert etterhvert, når stabiliteten er på plass.

Jeg er i alle fall veldig fornøyd med det jeg har sett og gjort. Tror det blir styggmorro etter jobb i dag :yes:

Lenke til kommentar
nice:) Mye kult her om spillet. Men pga økonomi må jeg vente til WoW expansion kommer.. blir for mange invisteringer på spill.

om noen mener WAR er så bra at jeg kan bare glemme wow.. er det nå bare å jamre.

Elsket du pvp i wow vil du elske war ;)(kan jeg tenke meg)..

Endret av ezkoo125
Lenke til kommentar
nice:) Mye kult her om spillet. Men pga økonomi må jeg vente til WoW expansion kommer.. blir for mange invisteringer på spill.

om noen mener WAR er så bra at jeg kan bare glemme wow.. er det nå bare å jamre.

For meg er Wow blitt kjedelig for lenge siden, men om du koser deg med det så hvorfor ikke. Men det gjør ingenting å vente litt med WAR, da det vil få store forbedringer de første månedene og første året for den slags skyld.

Lenke til kommentar

Sliter med å like spillet. Føles veldig knotete og uresponsivt, også animasjon og handling virker ikke helt synkronisert. Grafikken synes jeg også er dårlig med veldig lav "view distance" selv på max, noe som gjør at jeg får en klaustrafobisk følelse.

Skal gi spillet noen ærlige forsøk ut den første måneden, men første intrykket mitt er noe slett.

Lenke til kommentar

Fascinert over at folk kan like slike spill, særlig ETTER å ha spilt WoW i så mange år.

Det er jo samme opplegget, grind grind grind og dere kan ikke skille dere ut heller, siden ingenting er i sanntid. I AoC i det minste har du litt mulighet til å sette din personlig preg på kampene siden angrepene er i sanntid.

Sikkert mer innhold men likevel.

Lenke til kommentar

Har bare testa spillet ett par timer, men det virker ganske lovende. Vil si at questene er mer interresante enn i wow. Du slipper f.eks "å knerte 100 krokodiller for å samle 5 meat". Her trenger du bare å knerte 5 :p (ihvertfall mindre grinding).

En ting må jeg si! Likte utrolig godt public quests. Der samarbeider tilfeldige spillere om å fullføre en oppgave. Feks stoppe ett stort fiendtlig angrep, hvor tilslutt en boss spawner. Når bossen er beseiret droppes det en reward chest. Denne kan alle som har hjulpet til i kampen rolle på. Og det roll systemet er helt genialt. Den kalkulerer dine sjanser etter hvor mye du har bidratt i slaget. Hvis du har stått på fra starten av slaget har du med andre ord veldig gode sjangser for å vinne den beste looten. Derimot hvis du plutselig kom forbi rett før bossen gikk i bakken og fikk inn ett par slag på den, så må du nok nøye deg med litt dårligere loot. For å delta i en public quest trenger du ikke å være i gruppe med noen, det er nok å være der og hjelpe til.

RvR(pvp) systemet virket også veldig bra, det lille jeg fikk testet det. PvP er mer integrert inn som quests med spesifike mål som skal utføres. Dette kan man bli med på allerede fra starten av spillet. Oppdragene blir større etterhvert som du avanserer i spillet og til slutt kan du bli med på å beleire fiendens by(det er ihvertfall det jeg har lest :) ).

Lenke til kommentar
Sliter med å like spillet. Føles veldig knotete og uresponsivt, også animasjon og handling virker ikke helt synkronisert. Grafikken synes jeg også er dårlig med veldig lav "view distance" selv på max, noe som gjør at jeg får en klaustrafobisk følelse.

Skal gi spillet noen ærlige forsøk ut den første måneden, men første intrykket mitt er noe slett.

Jeg tar en sjangs på at du spiller WoW ; i forhold til WoW er alt "knotete" men det bør ikke være negativt ( les WoW sin barnaktige gameplay og stil ) .

Jeg har spilt WoW i 4 år og synes WoW sin verden er dau,platt og intetsigende sammenlignet med WAR sin. Combat i WoW er også mer plastikk følelse, når jeg slår i WAR føler jeg mye mer med slaget.

WAR har også MYE bedre atmosfære enn WoW. WoW er barnehage mot barnehage , i WAR er det krig !! Ingen nusslige storøyde museflettete jentunger med digre sverd !

Dette er min SUBJEKTIVE mening selvsagt .

post-144689-1221956932_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...