Gå til innhold

Batteritiden er under 5 min

tempel

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en HP Pavilion dv2000, men den fungerer nærmest ikke hvis den ikke er koblet til strøm. Det tar under 5 min før den lader ut, jeg vil si 2-3min. Den står automatisk på strømsparing når den ikke er koblet til strøm, og skjermen bruker så lite strøm at den er så og si svart på strømsparing. Kan det være noe feil med maskinen, eller er det bare batteriet som er kriminelt dårlig? Maskinen er kjøpt for 1 1/2 år siden, og vet ikke hvordan det er med garantier. Men jeg skal flytte utenlands om en uke, så har ikke tid til å begynne å kontakte deal.no osv. Er det bare å kjøpe et nytt batteri, og så er problemet løst?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjør en bios oppdatering og etter dette laster du ned denne batteri testen fra HP. Jeg ser denne testen er utilgjengelig, men den er sikkert online i løpet av dagen. Feiler denne testen står du meget sterkt til å få et nytt batteri på reklamasjon. Om du ikke er inntressert i vente på dette vil også informasjonen som batteri testen gir fortelle deg om det er batteriet som er defekt eller ikke.

Uten å ha testet vil jeg si at det er 95% sikkert at å kjøpe nytt batteri vil løse problemet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Kjør en bios oppdatering og etter dette laster du ned denne batteri testen fra HP. Jeg ser denne testen er utilgjengelig, men den er sikkert online i løpet av dagen. Feiler denne testen står du meget sterkt til å få et nytt batteri på reklamasjon. Om du ikke er inntressert i vente på dette vil også informasjonen som batteri testen gir fortelle deg om det er batteriet som er defekt eller ikke.

Uten å ha testet vil jeg si at det er 95% sikkert at å kjøpe nytt batteri vil løse problemet.

Prøvde å kjøre denne testen på min Fujitsu Siemens, men den ville ikke fungere. Fungerer den kun på HP-maskiner (kanskje et dumt spørsmål, men har ingen aning hva dette programmet foretar seg)? Siden mitt batteri også er rimelig dårlig skulle jeg også likt å ha testet om det er noe veldig galt med batteriet mitt. Varer ca. 20 min når det er fulladet. Er nøyaktig ett år siden jeg kjøpte PCen.

Endret av thora
Lenke til kommentar
er ikke laderen som er kaputt da? min lader er ødelagt, den lader ikke, men maskinen får nok strøm til at dne kan holde seg våken.

Kan det være laderen? Den lader jo opp til 100%, men det som før var 100% er nå ca 20-30 minutter. Før holdt den sikkert 1 og en halv time før den gikk tom. Har jeg krav på nytt batteri, siden reklamasjonstiden sannsynligvis er to år? Finnes det evt. steder der de selger batterier til Fujitsu-maskiner? Har ikke funnet noen så langt. Er ikke mye til "bærbar" når batteriet varer en halv time.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...