Ceaucescu Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Neste fremstemte klassiker er en lekker, men frastøtende cocktail av ultravold og satire – velsmakende for de eventyrlystne. Les mer Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Ja se DER har vi virkelig en klassiker! Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 denne filmen forstår jeg virkelig ikke. det er dog lenge siden jeg har sett den, men den er faen noe av det særeste og mest creepy jeg noen gang har sett. får vel se den igjen. tar det i helga. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Ja se DER har vi virkelig en klassiker! For ikke å snakke om den ukjente "oppfølgeren" A Clockwork Orgy" Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Det er en annen slags klassiker, men ja Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Kubricks beste, uten tvil. Den rører på en fremragende måte i de iboende menneskelige krefter og er følgelig like dagsaktuell i dag som for tre tiår siden. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Dette er en av filmene det er vanskelig å sette ord på, så bra er den. Den burde ligge på toppen blant verdens beste filmer. Det synes iallefall jeg. Lenke til kommentar
kalli Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Hmmm.. Høres ut som jeg må se denne filmen gitt...! Hvilken sjanger er det? Og hva er aldersgrensen? (Ikke at jeg bryr meg, men det sier jo ofte endel om en film...) Lenke til kommentar
sirhenning Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Kubrick er sin egen genre. Akkurat som Bergman eller Tarkovskij. Og hvordan kan en aldersgrense, som ofte er mer flytende enn gasser som kondensat og butan, si noe om en film? Lenke til kommentar
kalli Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Tenkte bare på at hvis det er en skrekkfilm med 21 årsgrense så er nok en skrekkfilm med 15 årsgrense endel anderledes... Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Tenkte bare på at hvis det er en skrekkfilm med 21 årsgrense så er nok en skrekkfilm med 15 årsgrense endel anderledes... A Clockwork Orange er ingen skrekkfilm, langtifra. Vil heller kalle det en form for drama, selv om det ikke blir helt korrekt det heller. Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 (endret) Helt klart en av Kubricks aller beste. Edit: Ups, fikset nå. "N"-tasten ligger jo rett ved siden av "B"-en. Endret 20. september 2008 av dir3 Lenke til kommentar
Andrea_Solaris Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Kunrick er god,ja! Speilbreg og Histjkoch er vel også greie ... Lenke til kommentar
morslilleole Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Ikke glem Tarantello... Mer on topic: A Clockwork Orange er helt klart blandt mine favortiter, fantastisk film! Lenke til kommentar
anotherzen Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 En film for fisefine eldre som skal underholdes av at klovnen blir torturert forran hoffet, og de sitter i bakgrunnen å fniser og småprater om hvor kjekk han som bytta trehjulet på kjærra dagen før. Noen ganger når klovnen blir flådd og noen hudrester fyker i ansiktet dems så skvetter de til litt, før de fniser og fortsetter praten. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Innlegget ditt ga null mening, men ikke diss oss fisefine eldre. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Innlegget ditt ga null mening, men ikke diss oss fisefine eldre. Lenge leve kultursnobberi? Lenke til kommentar
athorb Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Nei, for all del. Kultursnobberi er det verste som fins. Men vi som liker CO er tydeligvis fisefine eldre, noe jeg forøvrig skulle hatt en forklaring på, i og med at jeg hverken er fisefin eller eldre. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Godt poeng... Da er tydeligvis jeg også både fisefin og gammel. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Ikke bare er vi fisefine gamlinger, men fisefine gamlinger med god smak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg