Gå til innhold

Er Fotohuset på Karl Johan nede for telling?

Anbefalte innlegg

Jeg var innom Fotohuset og kjøpe noen småsaker til en hyggelig pris, de har omprofileringssalg hele måneden.

Spurte samtidig om hva de skulle omprofilere til. Fikk bare mumling og ulne svar på det.

Lurte jo litt da, og tenkte at det kanskje ikke er omprofilering, men tømming av butikken???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det er den nederst ved oslo s der så var jeg innom ifjor høst å spurte om å få kikket litt på noe nikon utstyr, men eneste klovnen fikk frem for å vise meg var canon utstyr.... Selv om jeg gjentatte ganger sa jeg ikke ønsket å kikke på canon, men NIKON.... Håper de har sparket friken der hvertfall.....

Jeg ga opp å gikk hvertfall.

Lenke til kommentar
Om det er den nederst ved oslo s der så var jeg innom ifjor høst å spurte om å få kikket litt på noe nikon utstyr, men eneste klovnen fikk frem for å vise meg var canon utstyr.... Selv om jeg gjentatte ganger sa jeg ikke ønsket å kikke på canon, men NIKON.... Håper de har sparket friken der hvertfall.....
Nei, den ligger ved Egertorget. Lite hull i veggen, knøttliten butikk med særs god service.

Så vidt jeg har skjønt går butikken forholdsvis godt, og det er som andre har nevnt omprofilering de driver med. Det vil antakelig si at de vil prioritere andre kundegrupper enn de har gjort til nå høyere, og jeg gjetter på at det innebærer enda mer digitalisering etc. enn tidliger, og muligens mindre kamerasalg. Det er en butikk som prioriterer kvalitet høyt, og håper de ikke snur på dét.

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Nei, det er ikke helt hva jeg oppfatter med begrepet "omprofilering".

Trist. Veldig trist.

Utrolig kjedelig!

hvorfor legger de ned, noen som vet det?

Har aldri kjøpt noe der, siden jeg ikke bor i oslo, men trist at de gjør det!

Blir dere som jobber der jobbende på elkjøp express?

Rieg

Lenke til kommentar

Fordi vi forbrukere kjøper der det er billigst, og et lite hull i veggen klarer ikke matche prisene hos nettbutikker og kjedene. Sorry, men det er livets knallharde realiteter.

Uten at jeg kjenner den aktuelle butikken godt, så er vel det som har skjedd at Elkjøp har kommet med et så godt tilbud på overtakelse av lokalet at eier ikke kunne si nei. Og i takt med lavere inntjening, har han følt seg tvunget til å ta en førtidspensjon med Elkjøp-pengene, og vips har Karl Johan blitt en særegen butikk fattigere.

Trist.

Lenke til kommentar

Fordi vi forbrukere kjøper der det er billigst, og et lite hull i veggen klarer ikke matche prisene hos nettbutikker og kjedene. Sorry, men det er livets knallharde realiteter.

Uten at jeg kjenner den aktuelle butikken godt, så er vel det som har skjedd at Elkjøp har kommet med et så godt tilbud på overtakelse av lokalet at eier ikke kunne si nei. Og i takt med lavere inntjening, har han følt seg tvunget til å ta en førtidspensjon med Elkjøp-pengene, og vips har Karl Johan blitt en særegen butikk fattigere.

Trist.

etter hva jeg kan se så har vel fotohuset hatt gode priser heletiden?

et hull i veggen, den var litt frekk:p

Uansett kjipt. trodde de ville ruste opp litt jeg, å komme med en liten hyggelig sjappe.

et søk på bedrifts register virker som de har tjent penger heletiden.

mere en de fotovideo greide:p

Er elkjøp express noe tess da? kan vel umulig være så mye billigere,da de også trenger penger!

Lenke til kommentar
etter hva jeg kan se så har vel fotohuset hatt gode priser heletiden?

et hull i veggen, den var litt frekk:p

Uansett kjipt. trodde de ville ruste opp litt jeg, å komme med en liten hyggelig sjappe.

et søk på bedrifts register virker som de har tjent penger heletiden.

mere en de fotovideo greide:p

Er elkjøp express noe tess da? kan vel umulig være så mye billigere,da de også trenger penger!

Det var litt generelle betraktninger om kjedebutikker og nisjebutikker, men at det har blitt knallhardt å stå alene er ikke tvil.

Skal man dømme etter foto-utvalget i en vanlig Elkjøp-butikk blir det ikke rare greiene.

Lenke til kommentar
Skal man dømme etter foto-utvalget i en vanlig Elkjøp-butikk blir det ikke rare greiene.

Blir sikkert ikke plass til mange forskjellige LCD TV'er og slikt, men blir sikkert mye småelektrisk som mp3-spillere osv.

Er vel bare å innse at jeg må finne ett nytt sted for å kjøpe 14-24mm :(

Rent prismessig så holdt fotohuset helt knall priser på det jeg har kjøpt der hvert fall og om du regner med frakt og diverse gebyrer fra nettbutikker så var de omtrent på samme nivå med det billigste jeg fant. Ventetiden fra jeg trykket kjøp, til pakkelappen lå i postkassen slapp jeg også.

Som tidligere nevnt: Triste greier...

Lenke til kommentar

Litt trist er det. Kanskje Super8 kan komme med en liten avklaring snart, siden har kjenner til det indre liv til den butikken. Men hvis det er de samme ansatte som kommer til å jobbe der, så er det jo ingen stor skandale. Kjeden er jo franchise, så de kan i stor grad velge hva de ønsker å satse på selv. Jeg har f.eks. et godt forhold til en Elkjøp-avdeling på Karmøy. Det er rett og slett fordi familien som driver butikken er ordentlige forretningsfolk med moral og service-innstilling. Så kanskje det ikke er så ille som vi tror.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Litt trist er det. Kanskje Super8 kan komme med en liten avklaring snart, siden har kjenner til det indre liv til den butikken. Men hvis det er de samme ansatte som kommer til å jobbe der, så er det jo ingen stor skandale. Kjeden er jo franchise, så de kan i stor grad velge hva de ønsker å satse på selv. Jeg har f.eks. et godt forhold til en Elkjøp-avdeling på Karmøy. Det er rett og slett fordi familien som driver butikken er ordentlige forretningsfolk med moral og service-innstilling. Så kanskje det ikke er så ille som vi tror.

Svært få Elkjøp butikker er franchise, så vidt jeg vet. Men det blir som sagt en Elkjøp Express, en butikk som vil ha en litt annen profil enn standard Elkjøp. Det vil primært selges foto og mobiltelefoner. Av den grunn vil det jo være større grunnlag for god kunnskap blant de ansatte om det som selges. Andre varegrupper er GPS og MP3 spillere... små elektroniske dippedutter som ikke krever store lokaler.

Fotohuset har alltid gått med overskudd, også nå. Grunnen til at min sjef gikk for overtakelse er i hovedsak mer og mer jobb for å holde samme fortjeneste som før. I tillegg er det knyttet noe usikkerhet til leiekontrakten som går ut om et par år, en usikkerhet Elkjøp vil takle mye bedre enn en enkeltstående butikk.

Alle ansatte har fått tilbud om jobb i samme lokalet til samme betingelser som før. Noen har takket ja. På grunn av at det "alltid" har vært en fotobutikk i de samme lokalene, er det ytret synspunkter fra Elkjøp om at de ansatte som blir igjen skal være med på å bestemme vareutvalget. Det lover i såfall bra for de som fortsatt ønsker en fotobutikk på Karl Johan.

Lenke til kommentar
Elkjøp om at de ansatte som blir igjen skal være med på å bestemme vareutvalget. Det lover i såfall bra for de som fortsatt ønsker en fotobutikk på Karl Johan.

Høres bedre ut enn den første nyheten i hvertfall! Det blir spennende å se, .

"Hølet i veggen", som ble nevnt lenger opp i tråden, er et gammelt kjelenavn på den sjappa :o)

Lenke til kommentar
Elkjøp om at de ansatte som blir igjen skal være med på å bestemme vareutvalget. Det lover i såfall bra for de som fortsatt ønsker en fotobutikk på Karl Johan.

Høres bedre ut enn den første nyheten i hvertfall! Det blir spennende å se, .

"Hølet i veggen", som ble nevnt lenger opp i tråden, er et gammelt kjelenavn på den sjappa :o)

Når jeg brukte yttrykket "hull i veggen" så er det mer en hedersbetegnelse på "liten spesialisert butikk med stor kunnskap", enn noe negativt.

Håper de klarer å holde et godt utvalg og god kunnskap på tross av elkjøp-navnet.

Lenke til kommentar
Hva skjer med garantiansvar o.l., vil dette tas av Elkjøp, eller direkte mot importør?

Elkjøp Express, Karl Johansgate, tar over reklamasjonsansvaret mot kunden. Eier av Fotohuset har ordnet en veldig fin kontrakt med Elkjøp Express, som så absolutt er til det beste for både Fotohusets kunder og de ansatte.

Til Elkjøp Express åpner i midten av november en gang, så kan man ringe 22 42 09 60 om man har et kamera kjøpt på Fotohuset som trenger reparasjon eller service. Samme nummeret kan brukes om man har uavhentet film eller overspillings/videokopieringsordre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...