b-real Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Bildene er tatt med Nikon D60 med 18-55mm objektiv. Ikke allverden men til å være nybegynner så syns jeg faktisk jeg er ganske flink *le* Disse tre bildene er tatt i Forfjorden og en kunne sikkert ha brukt masse masse timer på å ta bilder der men tiden var knapp og det var nok dessverre alt en fikk til. Dette er nok det første BK-posten min (tror jeg) så go easy Bildet nummer 2 er jeg ikke fornøyd med, det ble for lyst rett og slett og mine PS skills er ikke allverden å skryte av egentlig. Lenke til kommentar
otveit Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 go dag det første bildet liker jeg godt, men kanskje helst i en sammenheng (tema, dokumentasjon, eller bare med en referanse til noe). Skulle gjerne sett det noe større. Det kan se ut som om det er noe uskarp bakgrunn, hvilken blender er brukt? motivet og fargene funker fint for meg, selv om jeg kanskje ville sett litt mer av kulturlandskapet i for(mellom?)grunnen. det andre er helt greit hvis man ser bort fra at himmelen er drept i etterbehandlingen. det tredje er jeg litt usikker på. jeg synes det blir ganske kjedelig, kanskje et tettere utsitt kunne gjordt seg. men det gir meg ikke noe estetisk og heller ikke noen tanker om landskapet. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Generelt for disse 3 bildene er at de er noe kontrastløse og mangler "punch". Men på en annen side så kan dette skape en viss gammel stemning som kan kle bilde nr 1. Skulle likt å sett dette bildet litt større. Bilde1 kunne nok ha kledd sorthvitt med litt hard kontrast. Men ellers et rimelig vanlig gammel-bygning-på-en-nedlagt-gård-bilde. Bilde2 ser jo mest ut som et bilde mot en atombombe som fyres av. Noe spesiell komposisjon ved at veien er plassert lengst til høyre. Som ofest så ser man at veien kommer inn fra venstre side og går inn i bildet. Her går den bare bittelitt inn i bildet så forsvinner den ut igjen. Synes egentlig dette ble ganske bra. Ellers noe jpgstøy i ytterkantene av "eksplosjonen". Bilde3 ble for meg et snapshot, ferieminne. Min favoritt er bilde2. Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Bilde 1 er litt blast og føles generelt som om det er tatt for noen år tilbake med ditto utstyr, men det gir en god stemning; det kan likes. De andre to er ikke noe spesielt. Bilde to er som du selv hinter til altfor lyst. Den utbrente himmelen gjør seg ikke, det ser bare ut som om noen har 'shoppet en falsk inngripen fra noe overnaturlig over himmelen. Ellers er motivene i bilde to og tre ikke noe å skryte av. Det første bildet tror jeg du kunne fått mer ut av, men jeg er nok for amatørmessig selv til å kunne si deg hva du burde gjort annerledes. De andre tror jeg ikke har så mye mer for seg enn det vi ser -- bortsett fra at et filter eller undereksponering kunne fikset opp himmelen på bilde 2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå