otveit Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Kan ikke huske om jeg har lagt inn noe her før, så her kommer mitt (muligens første) bilde på bildekritikken. Det er et som er tatt et sted på helgelandskysten i sommer, på vei fra Træna til bodø (via sandnessjøen) med hurtigbåt. Jeg har bare dradd litt i spaker i ligthroom. Grunnen til at jeg legger ut dette bildet er at jeg synes helheten ble bra mtp. de to diagonalene til fjellet og fargene. Liker hvordan fjellet står ut fra bakgrunnen. Jeg var usikker på om jeg skulle croppe, men syntes ikke jeg kom frem til en bra løsning på det. Det er tatt med Oly e-420 og pancake 25mm. En nydelig liten kombinasjon om jeg får si så (og en fin oppgradering fra mitt eos 30D synes jeg). mvh Øyvind Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Ville begynt med å rette opp horisonten, landskapsbilder med skjev horisont er som oftest ikke noe å legge ut. Ellers så synes jeg kuttingen av fjellet ikke ble naturlig, ble for brått. Bildet blir for tungt på høyre side. Skyene ble litt daffe, disse har forbedringsmateriale. Ellers så er det bare å håpe på flere bilder fra europas paradis. (dvs helgelandskysten for de som ikke skjønte den) Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Ser ut som du har fyllet inn med mye lys her, og det ble litt for mye HDR uten å dra det et hakk lengre. Jeg synes også det blir mye vann og lite dramatikk. Jeg vil se mer av bildet i topp, men også i høyre ytterkant, nå blir det ikke 100% for meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå