Gå til innhold

Komplett svarer ikke på henvendelser (LØST)


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte for en måneds tid siden en Fujitsu Siemens U9200 bærbar PC, til bruk i studiesammenheng.

 

PC'en var annonsert som Ukens Tilbud til rundt 5000 kroner, og den oppgitte batteritiden var 6 timer.

 

Etter et par ukers bruk har batteritiden vist seg å være vesentlig dårligere. Med batterimodus på Maks batteri, skjermstyrken på minimum, Wlan/BT av og skriving i Word burde det være grunnlag for å klage når batteritiden er under 4 timer.

 

Derfor har jeg sendt en mail til Komplett 6 september hvor jeg la frem problemstillingen og ønsket en løsning. Denne har jeg ikke fått svar på enda pr dags dato. 10 september sendte jeg mailen på nytt med en ny henvendelse, og jeg har heller ikke fått svar på denne.

 

Mine erfaringer fra Komplett.no har vært gode, og jeg har alltid fått svar i løpet av en dag eller to. Nå vet jeg ikke hva som skjer, ignorerer de hendelsene basert på at den opplyste batteritiden var feil? Eller har kundeservicen synket betraktelig? Erfaringer/synspunkter? Takk.

Endret av fb60
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå står det null og niks på Komplett sine sider om batterilevetid pr dato. Hva som stod når den var på tilbud aner jeg ikke, skulle vært interessant å se.

 

Men FS har følgende opplysninger på sin nettside (spesifikasjonene).

* Med et stk batteri inntil 4 timer.

* Med to stk batteri inntil 6 timer.

 

Din Side fikk ellers bare 150 minutters batteritid ved sin test.

 

Komplett burde uansett ha svart på en slik henvendelse relativt raskt.

Lenke til kommentar

Her er en direkte link til maskinen jeg kjøpte: U9200

Her ser man fremdeles 6 timers batteritid. Da PC'en står oppført med dette men den jeg fikk har kun ett batteri. Var ikke klar over at det var plass til to, regner med at man da kvitter seg med DVD-rom.

 

Har pratet med Komplett på telefon og han skulle sjekke saken. 1 time senere får jeg SMS:

"Hei. Har fått sjekket opp og dette må du ta med FSC direkte. Det er de som sier at det skal være så lang tid på denne modellen. Vi har sagt at vi ikke vil love denne batteri tiden, men de nekter oss og endre på det. Du kan ringe FSC på tlf: 80083005. Mvh ****"

 

Jeg vet ikke grunnen til at de fraskriver seg ansvaret. Jeg regner med at siden de solgte meg produktet, er de ansvarlige for at det skal være som lovet. Om de ikke kan gå gode for produktene de selger burde de fjerne det fra sortimentet sitt.

 

Kommentarer? Tror jeg sender maskinen tilbake sammen med et brev hvor jeg ber de utbedre problemet eller betale tilbake pengene. Eller har noen en bedre ide? Kan kanskje ringe til Fujitu Siemens først.

Lenke til kommentar

Takk for linken!

 

Nei, Komplett har tydeligvis ikke kvalitetssikret den infoen de la inn skikkelig. Så her har de klart dummet seg ut, og gitt kunden en annen forventning en det produktet egentlig kan gi. At de unnskylder seg med at FSC ikke gir de lov til å skrive noe annet er etter min mening svakt, når det står i klartekst i FSC sine spesifikasjoner at det er inntil 4 med 1 batteri og inntil 6 med 2 batteri. Det er da bare så skrive under levetid, 4 timer(1 batteri), 6 timer (med 2 batteri).

 

Batteri nr to klikkes på under maskina.

 

Spesifikasjonene på maskina hos FSC

 

Men jeg regner med at de har behov for å "krangle" litt seg i mellom. Du har uansett rett til etter forbrukerkjøpsloven å forholde deg til selger så langt jeg kan forstå. Personlig ville jeg forlangt å få batteri nr to gratis eller til en meget lav pris for å rette opp "mangelen".

Lenke til kommentar

Komplett kan ikke skyve deg over på FSC her, du kan velge om du vil ta kontakt med FSC eller om du vil at Komplett skal ordne det. Dette er klart en betydelig mangel som du har krav på å få rettet opp uten noen ekstra kostnad for deg. Dvs. ny maskin, pengene tilbake eller til nød ekstra batteri.

Lenke til kommentar

Ellers ved kjøp av bærbare så bør man gjøre litt research selv. Linken til en test var på nettsiden til Komplett. Selv pleier jeg å ta det som står om batterilevetid på nettbutikker med en klype salt. Men jeg skjønner hvor du vil hen, jeg kjøpte selv pcen fordi jeg trodde den hadde ultrabay slik FSC har hevdet selv, men der tok jeg feil. Ellers er det en fin fin pc.

 

Bruker du XP eller Vista Business?

Lenke til kommentar

Hvor mye research som skal være nødvendig kan diskuteres. Selv er jeg av den oppfatning at selv om det står inntil 6 timer bør brukstiden i hvertfall nærme seg dette. Nå har det jo vist seg at dette var feilinformasjon, og at det i realiteten (med ett batteri) var 4 timer som var den opplyste informasjonen fra produsentens side.

 

Bruker forøvrig XP.

Lenke til kommentar

Der er jeg uenig. Når det står inntil 6 timer hos Komplett, samtidig som det ikke nevnes at dette kun er ved bruk av to batterier, og det leveres med ett batteri, må det sies at man forventer 6 timer ved kjøp av den maskinen. Slik jeg oppfattet det ihvertfall.

Lenke til kommentar
Der er jeg uenig. Når det står inntil 6 timer hos Komplett, samtidig som det ikke nevnes at dette kun er ved bruk av to batterier, og det leveres med ett batteri, må det sies at man forventer 6 timer ved kjøp av den maskinen. Slik jeg oppfattet det ihvertfall.

Ta en titt på din egen link under "utvidet info" der det står at den kun leveres med ett batteri.

Men på den annen side taler det i din favør slik det er skrevet på denne modellen.

Endret av GLOCK05
Lenke til kommentar
Der er jeg uenig. Når det står inntil 6 timer hos Komplett, samtidig som det ikke nevnes at dette kun er ved bruk av to batterier, og det leveres med ett batteri, må det sies at man forventer 6 timer ved kjøp av den maskinen. Slik jeg oppfattet det ihvertfall.

Ta en titt på din egen link under "utvidet info" der det står at den kun leveres med ett batteri.

Men på den annen side taler det i din favør slik det er skrevet på denne modellen.

På linken jeg referte til over her står det dog:

 

Batteri

Teknologi 6-cellers litiumion

Installert antall 1 / 2 (maks.)

Kapasitet 5200 mAh

Levetid (inntil) 6 time®

 

 

Jeg tar kontakt med Komplett i morgen (pr telefon!) og sier at enten så får de gi meg et prisavslag (forslag?) eller så får de ta tilbake maskinen. Å gå opp i vekt og størrelse med et ekstra batteri er for meg ikke aktuelt.

Lenke til kommentar

Var i kontakt med Komplett idag pr telefon og de skjønte problemet og tilbød meg enten det ekstra batteriet eller pengene tilbake for maskinen. Tror jeg velger sistnevnte, da maskinen blir tyngre og mer klumpete med det ekstra batteriet.

Lenke til kommentar

Så fint at riktig person i komplett fikk med seg denne saken da før den endte opp som en riktig skamplett på kompletts kappe.

 

Kan noen fortelle meg om komplett (evt resten av bransjen) alltid har operert med "Batteritid (inntil)" formuleringen når de omtaler forventet brukstid pr lading? Dette blir jo et helt ubrukelig tall da man jo ikke er interessert i å vite hvor lenge maskinen kan stå og vise en tom skjerm uten programmer i bakgrunnen. Batterilevetiden bør måles i et MINIMUM av forventet tid. Altså hvor lenge batteriet varer når man bruker maksimalt av strøm. Dette har vi jo sett i mobilbransjen hvor de nå viser til total taletid for hver telefon. (I tillegg til standby tid)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...