fb60 Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Jeg kjøpte for en måneds tid siden en Fujitsu Siemens U9200 bærbar PC, til bruk i studiesammenheng. PC'en var annonsert som Ukens Tilbud til rundt 5000 kroner, og den oppgitte batteritiden var 6 timer. Etter et par ukers bruk har batteritiden vist seg å være vesentlig dårligere. Med batterimodus på Maks batteri, skjermstyrken på minimum, Wlan/BT av og skriving i Word burde det være grunnlag for å klage når batteritiden er under 4 timer. Derfor har jeg sendt en mail til Komplett 6 september hvor jeg la frem problemstillingen og ønsket en løsning. Denne har jeg ikke fått svar på enda pr dags dato. 10 september sendte jeg mailen på nytt med en ny henvendelse, og jeg har heller ikke fått svar på denne. Mine erfaringer fra Komplett.no har vært gode, og jeg har alltid fått svar i løpet av en dag eller to. Nå vet jeg ikke hva som skjer, ignorerer de hendelsene basert på at den opplyste batteritiden var feil? Eller har kundeservicen synket betraktelig? Erfaringer/synspunkter? Takk. Endret 7. oktober 2008 av fb60 Lenke til kommentar
phax Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Det er vel få her som kan gi deg noe svar på denne saken. Foreslår at du tar en telefon til komplett for å sjekke statusen. Lenke til kommentar
fb60 Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 Hei, tenkte mest på om andre hadde lignende erfaringer med Komplett de siste ukene. Kanskje de har mye å gjøre? Skal ringe de nå. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Ta kontakt via telefon. Det er ikke unormalt at henvendelser via e-post ofte blir en treig progress. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Nå står det null og niks på Komplett sine sider om batterilevetid pr dato. Hva som stod når den var på tilbud aner jeg ikke, skulle vært interessant å se. Men FS har følgende opplysninger på sin nettside (spesifikasjonene). * Med et stk batteri inntil 4 timer. * Med to stk batteri inntil 6 timer. Din Side fikk ellers bare 150 minutters batteritid ved sin test. Komplett burde uansett ha svart på en slik henvendelse relativt raskt. Lenke til kommentar
fb60 Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 Her er en direkte link til maskinen jeg kjøpte: U9200 Her ser man fremdeles 6 timers batteritid. Da PC'en står oppført med dette men den jeg fikk har kun ett batteri. Var ikke klar over at det var plass til to, regner med at man da kvitter seg med DVD-rom. Har pratet med Komplett på telefon og han skulle sjekke saken. 1 time senere får jeg SMS: "Hei. Har fått sjekket opp og dette må du ta med FSC direkte. Det er de som sier at det skal være så lang tid på denne modellen. Vi har sagt at vi ikke vil love denne batteri tiden, men de nekter oss og endre på det. Du kan ringe FSC på tlf: 80083005. Mvh ****" Jeg vet ikke grunnen til at de fraskriver seg ansvaret. Jeg regner med at siden de solgte meg produktet, er de ansvarlige for at det skal være som lovet. Om de ikke kan gå gode for produktene de selger burde de fjerne det fra sortimentet sitt. Kommentarer? Tror jeg sender maskinen tilbake sammen med et brev hvor jeg ber de utbedre problemet eller betale tilbake pengene. Eller har noen en bedre ide? Kan kanskje ringe til Fujitu Siemens først. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Takk for linken! Nei, Komplett har tydeligvis ikke kvalitetssikret den infoen de la inn skikkelig. Så her har de klart dummet seg ut, og gitt kunden en annen forventning en det produktet egentlig kan gi. At de unnskylder seg med at FSC ikke gir de lov til å skrive noe annet er etter min mening svakt, når det står i klartekst i FSC sine spesifikasjoner at det er inntil 4 med 1 batteri og inntil 6 med 2 batteri. Det er da bare så skrive under levetid, 4 timer(1 batteri), 6 timer (med 2 batteri). Batteri nr to klikkes på under maskina. Spesifikasjonene på maskina hos FSC Men jeg regner med at de har behov for å "krangle" litt seg i mellom. Du har uansett rett til etter forbrukerkjøpsloven å forholde deg til selger så langt jeg kan forstå. Personlig ville jeg forlangt å få batteri nr to gratis eller til en meget lav pris for å rette opp "mangelen". Lenke til kommentar
Nator Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Komplett kan ikke skyve deg over på FSC her, du kan velge om du vil ta kontakt med FSC eller om du vil at Komplett skal ordne det. Dette er klart en betydelig mangel som du har krav på å få rettet opp uten noen ekstra kostnad for deg. Dvs. ny maskin, pengene tilbake eller til nød ekstra batteri. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Vel... komplett har ikke sagt at den skal vare i 6 timer. De sier at den kan vare i INTILL 6 timer, ikke noe om hvordan du oppnår denne tiden. Det kan den sikkert levere hvis maskinen bare står på med skjermsparer og du ikke gjør noe. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Ellers ved kjøp av bærbare så bør man gjøre litt research selv. Linken til en test var på nettsiden til Komplett. Selv pleier jeg å ta det som står om batterilevetid på nettbutikker med en klype salt. Men jeg skjønner hvor du vil hen, jeg kjøpte selv pcen fordi jeg trodde den hadde ultrabay slik FSC har hevdet selv, men der tok jeg feil. Ellers er det en fin fin pc. Bruker du XP eller Vista Business? Lenke til kommentar
fb60 Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 Hvor mye research som skal være nødvendig kan diskuteres. Selv er jeg av den oppfatning at selv om det står inntil 6 timer bør brukstiden i hvertfall nærme seg dette. Nå har det jo vist seg at dette var feilinformasjon, og at det i realiteten (med ett batteri) var 4 timer som var den opplyste informasjonen fra produsentens side. Bruker forøvrig XP. Lenke til kommentar
GLOCK05 Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Det står faktisk at maskinen leveres med kun ett batteri. Man kan jo da tenke seg selv at for å få max tid må man ha to. Lenke til kommentar
fb60 Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 Der er jeg uenig. Når det står inntil 6 timer hos Komplett, samtidig som det ikke nevnes at dette kun er ved bruk av to batterier, og det leveres med ett batteri, må det sies at man forventer 6 timer ved kjøp av den maskinen. Slik jeg oppfattet det ihvertfall. Lenke til kommentar
NoNickAtAll Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Det står også på produktinfoen til leverandør: * Battery life may vary depending on product model, configuration, applications, power management settings and features utilized. Battery recharge time depends on usage. Regner med dette er den mest batterivennlige utgaven... Lenke til kommentar
GLOCK05 Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Der er jeg uenig. Når det står inntil 6 timer hos Komplett, samtidig som det ikke nevnes at dette kun er ved bruk av to batterier, og det leveres med ett batteri, må det sies at man forventer 6 timer ved kjøp av den maskinen. Slik jeg oppfattet det ihvertfall. Ta en titt på din egen link under "utvidet info" der det står at den kun leveres med ett batteri. Men på den annen side taler det i din favør slik det er skrevet på denne modellen. Endret 16. september 2008 av GLOCK05 Lenke til kommentar
fb60 Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 Der er jeg uenig. Når det står inntil 6 timer hos Komplett, samtidig som det ikke nevnes at dette kun er ved bruk av to batterier, og det leveres med ett batteri, må det sies at man forventer 6 timer ved kjøp av den maskinen. Slik jeg oppfattet det ihvertfall. Ta en titt på din egen link under "utvidet info" der det står at den kun leveres med ett batteri. Men på den annen side taler det i din favør slik det er skrevet på denne modellen. På linken jeg referte til over her står det dog: Batteri Teknologi 6-cellers litiumion Installert antall 1 / 2 (maks.) Kapasitet 5200 mAh Levetid (inntil) 6 time® Jeg tar kontakt med Komplett i morgen (pr telefon!) og sier at enten så får de gi meg et prisavslag (forslag?) eller så får de ta tilbake maskinen. Å gå opp i vekt og størrelse med et ekstra batteri er for meg ikke aktuelt. Lenke til kommentar
fb60 Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 Var i kontakt med Komplett idag pr telefon og de skjønte problemet og tilbød meg enten det ekstra batteriet eller pengene tilbake for maskinen. Tror jeg velger sistnevnte, da maskinen blir tyngre og mer klumpete med det ekstra batteriet. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Høres ut som veldig bra service av Komplett. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Så fint at riktig person i komplett fikk med seg denne saken da før den endte opp som en riktig skamplett på kompletts kappe. Kan noen fortelle meg om komplett (evt resten av bransjen) alltid har operert med "Batteritid (inntil)" formuleringen når de omtaler forventet brukstid pr lading? Dette blir jo et helt ubrukelig tall da man jo ikke er interessert i å vite hvor lenge maskinen kan stå og vise en tom skjerm uten programmer i bakgrunnen. Batterilevetiden bør måles i et MINIMUM av forventet tid. Altså hvor lenge batteriet varer når man bruker maksimalt av strøm. Dette har vi jo sett i mobilbransjen hvor de nå viser til total taletid for hver telefon. (I tillegg til standby tid) Lenke til kommentar
fb60 Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 Vil bare bekrefte at pengene er blitt betalt tilbake og at jeg er fornøyd. Takk Komplett! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå