Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Løsning på HP DV5 serie. Lyd henger seg opp.

Anbefalte innlegg

Nå har det vært et par klager i det siste på den siste Pavillion-serien til HP. Nærmere bestemt, HP DV5-1020 og oppover.

Problemet viser seg å være at når man stiller på lyden via touchpadden rett under skjermen begynner lyden å hoppe opp og ned ett eller to hakk og lager den irriterende klikkelyden, samtidig som man ikke kan trykke på noe som helst bak dette "lydbildet" som kommer opp.

Da jeg ringte til Hp forhandlersupport idag tidlig fikk jeg bekreftet at det var et kjent problem, og de holder på å fikse det. Inntil da har du muligheten til å fikse dette selv ved å avinstallere HP Quick Launch Buttons. Denne finner du på Start -> Kontrollpanel [klassisk visning] -> Programmer og funksjoner.

Etter avinstallering vil fortsatt touchknappene fungere som før, men du vil ikke få opp noen klikkelyd som indikerer volumet.

De knappene som aktiverer og deaktiverer nettverkskortet og det avspillingsprogrammet vil ikke funke lenger. Så pass på at nettverket er på når du restarter etter uninstall.

Inntil HP får løst dette ser det ut som dette er den eneste løsningen så lang, for dere som har dette problemet.

Husk også at alle disse driverene kan lett gjenopprettes gjennom HP Backup & Recovery tool.

Endret av GLaDOS
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

TUSEN HJERTELIG TAKK!!!

Jeg var iferd med å knuse hele laptopen!:p Alle tips og trix jeg tidligere har prøvd fungerte ikke, så vurderte å sende dn inn, noe som ville tatt minst 1 mnd.

Men denne metoden funker alså som faen!:p

Quickplay knappene bruker jeg aldri likevel, og nettverket er enkelt å slå av og på via menyene, og volumknappene funker som faen, UTEN svart boks og klikking!:p

Fantastisk!:p Takk igjen:D

Har forøvrig en HP Pavilion dv5-1095

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...