Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

VM-Landevei 2008 Italia

kterjesen

Anbefalte innlegg

Det har en stund vært klart at Edvald Boasson Hagen og Kurt Asle Arvesen er klare for VM, mens den siste plassen har stått åpen etter at Thor Hushovd trakk seg og avsluttet sesongen etter problemene som oppstod under TdF. Tre ryttere har blitt nøye vurdert gjennom de siste ukene; Gabriel Rasch, Lars Petter Nordhaug og Stian Remme.

Stian Remme viste god form hele august og det har vært ønskelig for oss å gi ham en sjanse etter vrakingen fra OL.

Gabriel viser gode takter i Spania rundt.

Det er alltid vanskelig å sammenlikne resultater i forskjellige kategorier - og det har gjort vurderingene våre vanskelig.

Til sist har vi likevel kommet frem til at Lars Petter Nordhaugs innsats i Irland rundt har veid tyngst denne gang. Som en bekreftelse på at formen fortsatt er inntakt, kjørte Lars Petter også et flott WC i terreng.

Mvh

Steffen Kjærgaard

Norges Cykleforbund

Sitatet er hentet fra "http://www.sykling.no/"

Hva synes dere om dette da?? Tråden er også laget for diskutere annet ang VM-Landevei......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PL No. Nat Name TM Team Time @

1 6 CZE Rabon,Frantisek THR Team Columbia 3h27'04"

2 156 SWE Ericsson,Fredrik PZR Pezula 3h27'19" @15"

3 4 ITA Pinotti,Marco THR Team Columbia 3h28'08" @01'04"

4 131 GBR Downing,Russell POT Pinarello CandiTV 3h28'41" @01'37"

5 142 NOR Nordhaug,Lars Petter TMB Joker Bianchi Team 3h28'41" @ s/t

6 15 NZL Dean,Julian TSL Garmin Chipotle H30 3h28'41" @ s/t

7 7 CAN Barry,Michael THR Team Columbia 3h28'41" @ s/t

8 91 AUS Clarke,Simon SAI SouthAustralia.com/AIS 3h28'44" @01'40"

9 27 ITA Graziato,Massimo TCS Tinkoff - Credit Systems 3h28'44" @ s/t

10 46 AUS Wilson,Matt TT1 Team Type 1 Cycling Team 3h28'44" @ s/t

11 82 ESP Rabunal,Gonzalo KGZ Karpin Galicia Cycling Team 3h28'48" @01'44"

12 54 BEL Maes,Nikolas TSV Topsport Vlaanderen 3h28'48" @ s/t

13 116 RSA Evans,Kevin MTN MTN Energade 3h28'48" @ s/t

14 25 ITA Mazzanti,Luca TCS Tinkoff - Credit Systems 3h28'50" @01'46"

15 106 NED Rabou,Thomas RB3 Rabobank 3h28'50" @ s/t

16 23 GER Gottfried,Alexander TCS Tinkoff - Credit Systems 3h28'55" @01'51"

17 65 GBR Fleeman,Daniel SKT An Post Sean Kelly Team 3h28'56" @01'52"

18 103 NED Berkhout,Thomas RB3 Rabobank 3h29'03" @01'59"

19 53 BEL Hovelijnck,Kurt TSV Topsport Vlaanderen 3h29'03" @ s/t

20 74 IRL Aiken,Roger IRL Irish National Team 3h29'03" @ s/t

21 101 BEL Aernouts,Bart RB3 Rabobank ..............................................

Andre resultater kan sees på http://www.tourofireland.ie

de andre etappene har jeg ikke sett på, men d er joen start av mr. Nordhaug iallefall.

Lenke til kommentar

Fra den tiden jeg syklet med han i Stavanger husker jeg han best som en spurter ja.... Jeg har ikke sett på løypa for VM enda, men det aner meg at denne kan bli litt hard ja..... Er jo tross alt VM....:-P

Vet at mr. Kristoff hadde i allefall en tredje plass der borte.... men vet ikke hvordan han har gjort det ellers....

Lenke til kommentar
Er du aktiv i stavanger sk miljøet enda? ikke som rytter gjerne, men...sånn dommer, eller et eller annet?

satser på et bra VM da, det er vel under 14 dager til vm nå sant?

Er nok ikke aktiv som rytter nei... men ja jeg er dommer, medlem av Sandnes SK (ikke stavanger lengere)....

Men er det som kalles for NCF Nasjonal Kommissær..... SÅ jeg har hvet på øslandet blandt anet... why??

On topic

Ett bra VM bør vi kunne få til..... men jeg har dessverre(?) liten tro på seier....

Lenke til kommentar
Hvem sender VM i Varese på tv?

Det blir spennende å se hvordan Kurt-Asle og Edvald gjør det. Kan nok bli vanskelig mot de største kanonene. De bør ha en kjempe god dag, hvis vi skal håpe om å være med i medaljekampen.

Gleder meg! :)

Eurosport viser nå uken.... Så at NRK skal vise kvinner på lørdag....:-S jaja!!!

Edvald så ike ut som han hadde sin beste dag i dag..... men til tross , han havnet på 21. plass på tempoen da... tror d var noen minutt bak vinneren....

Lenke til kommentar

Sist var i 1991, da Lance vant?

Tror du Norge får VM på en stund da?

Hadde vært kjempe gøy!

Fantastisk seier for Ballan! Flott av Cunego også, som har slitt voldsomt i det siste, med tanke på Touren, hvor han var nede i asfalten utallige ganger, og i vueltaen, hvor han også falt flere ganger....

Også flott med Dansk sølv! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...