anund Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 åååh, såpass. Hadde planer om å gå for linpus men har absolutt ingen erfaring med linux. Hmm, men føler på meg at det kan bli ganske treigt med xp. Så tenker kanskje at jeg prøver meg på linpus, skal jo ikke bruke den til noe annet enn internett og film. Da vil du trolig ikke ha _noen_ problemer med Linpus. Sjekk guider på nett for å installere vlc som mediaplayer (enkelt som fy...), så kan du se hva du måtte ønske av film. Har selv brukt AA1 med Linpus et par mndr nå. Utrolig fornøyd! Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Vil alikevel anbefale å bytte distro hvis det er mulig, hvis du først har likt/brukt Linpus vil du elske alle de andre "ordentlige" distroene Både jeg og en venn hadde problemer med å oppdatere Linpus, går igjennom hele prossesen før den finner noen feil, som iværtfall ikke jeg, kom forbi. Derfor har jeg brukt Xubuntu som snart skal byttes ut med Mandriva 2008 eller Fedora 9. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Skjønner ikke problemet med å bruke Windows på en Netbook? Jeg har en AA1 A150, å kan ikke si annet en at det er en fryd med xp på denne. spill, office, dvd,surfing,musikk går som en drøm! Lenke til kommentar
BlackkoZ Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Ikke lest noe igjennom denne tråden, MEN; Om ikke artikkel-forfatter har fått oppdatert deg, så selges MSI Wind 'standard' med 80GB HDD, men markedet vil nok delvis basere seg på 120GB versonen. Igår kom det også 6cell og 160GB verson av MSI Wind... Så på hvilken måte kan en samsung da, komme med større lagring? Eneste forskjellen her, er vell hvordan pc'n ser ut og dens fysiske egenskaper (tastatur og mus), og 0,1" større skjerm... Prisen blir sikkert høyere også, samt kan tenke meg at de dropper blåtann MSI Wind <3 Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 Link til den nye wind? Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Ja, takk for kjempe bra svar begge to. Skal undersøke litt mer rundt før jeg bestemmer meg helt Foresten, Ubuntu EEE er ikke det for eee pc? I tillegg til det Spec-Ops-J sier, så blir den nok hoved-OS på Dell Mini Notebook. Tror den kanskje allerede har byttet navn til Ubuntu Netbook Remix. Finnes forresten Xandros sitt OS som kommer med Eee PC'ene gratis for nedlasting (da sannsynlignok uten support og støtte for media)? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 Ok. Det virker jo som en veldig bra maskin, eneste er leveringstiden også fant jeg et bilde av tastaturet. Hvordan i svarte H***** har de planlagt å få inn ÆØÅ der? Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Ok. Det virker jo som en veldig bra maskin, eneste er leveringstiden også fant jeg et bilde av tastaturet. Hvordan i svarte H***** har de planlagt å få inn ÆØÅ der? Du bruker norsk tegnsett og remapper windows-tasten til ><. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Disse tre ( http://www.dinside.no/php/art.php?id=785300 ) har jo klart det, så andre klarer det nok Selv har jeg ikke lyst på norsk tastatur, så jeg ender nok opp med å importere fra USA eller England. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 Ok. Det virker jo som en veldig bra maskin, eneste er leveringstiden også fant jeg et bilde av tastaturet. Hvordan i svarte H***** har de planlagt å få inn ÆØÅ der? Du bruker norsk tegnsett og remapper windows-tasten til ><. Tenkte mer på når maskinen kommer ut i Norge, hvordan Dell har planlagt å få inn ÆØÅ fysisk på tastaturet. Knappene som er der nå virker for små allerede. Lenke til kommentar
G Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Ser for meg de som står i el-kjeden. "Eh.. Jeg skulle gjerne hatt en sånn nett-PC." Ikke akkurat det beste navnet synes jeg. En kan gå på nett med de fleste PC'er, og det flere års modeller tilbake i tid. Lenke til kommentar
BlackkoZ Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=148525&model= Der er MSI Wind med 6cell bat og 160GB HDD Kun 3995 ,- Studenter vil også få litt i studentrabatt Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Ok. Det virker jo som en veldig bra maskin, eneste er leveringstiden også fant jeg et bilde av tastaturet. Hvordan i svarte H***** har de planlagt å få inn ÆØÅ der? Du bruker norsk tegnsett og remapper windows-tasten til ><. Tenkte mer på når maskinen kommer ut i Norge, hvordan Dell har planlagt å få inn ÆØÅ fysisk på tastaturet. Knappene som er der nå virker for små allerede. Du skal ikke ha ÆØÅ fysisk på tastaturet. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 Hmm, ok. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Se på de bildene på de PC'ene i lenken jeg ga deg, to av dem tror jeg skal være like store. Ender nok opp med at noen knappers enkle tilgjengelighet må vike litt får å få en mer tilgjengelig æøå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå