johan123 Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Er det noen som kan hjelpe meg med tips om hva jeg kan gjørè? Plutselig begynnte maskinen å "hakke" nå jeg blant annet spiller mp3. Synes maskinen går litt tregere også, spesielt hvis jeg skal åpne nye prog osv Det kan være at det er noe problem med "buffring" eller et eller annet som henger. Har kjørt div virus/spyware sjekker, og det skal ikke være det som er problemet. Brukt spyboot, adaware, AVG og Cathcleaner. Har kjørt diskopprydding og disk fragmentering. Kunne kanskje kjørt en systemoppretting, men mister jeg da data/programmer som er uptodate?? Ble mange spørsmål det her.. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Hva slgas harddisk har du? Hender PATA-disker hopper over til PIO-mode, og da går ting virkelig sakte.. Lenke til kommentar
johan123 Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 Hva slgas harddisk har du? Hender PATA-disker hopper over til PIO-mode, og da går ting virkelig sakte.. Type Direct Access Device Vendor Seagate Model ST9120822A Interface ATA Serial Number 5LZ007QJ Revision 3.ALA Product Id 2A 5400 rpm Det er denne harddisken som er i maskina. Lenke til kommentar
johan123 Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 Hva slgas harddisk har du? Hender PATA-disker hopper over til PIO-mode, og da går ting virkelig sakte.. Type Direct Access Device Vendor Seagate Model ST9120822A Interface ATA Serial Number 5LZ007QJ Revision 3.ALA Product Id 2A 5400 rpm Det er denne harddisken som er i maskina. Lenke til kommentar
johan123 Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 Det er ikke bare ved avspilling av mp3, det er generelt på maskinen. Har kjørt hijackthis og HD tune verktøy uten og finne noe feil også. Hmm, hva kan dette svinerie være tru. Om jeg kjører systemgjennoppretting kan det hjelpe?? Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 win+break, system properties, device manager, IDE ATA/ATAPI controllers, primary IDE channel - sjekk om den står på UDMA 5. Hvis den ikke gjør det, er det noe galt der. Lenke til kommentar
johan123 Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 hei og takk for respons Har sjekket det nå og det det står på DMA overføringsmodus, hvis tilgjengelig i enhet 0, og det samme i Enhet 1 Vet ikke om det er noe mer som kan stilles inn og endres der?? Mere tips mottas med takk:-) win+break, system properties, device manager, IDE ATA/ATAPI controllers, primary IDE channel - sjekk om den står på UDMA 5. Hvis den ikke gjør det, er det noe galt der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå