Gå til innhold

Tregere pc etter overklokking

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

Har en E6750 som jeg kjører på 3,6gHz men her om dagen økte jeg volt litt og fikk den opp til 3,8gHz.

Men da jeg prøvde å spille litt spill som crysis var FPS halvert ca i forhold til før. Skikkelig sirup. Hva skyldes det?

at systemet ditt kanskje er ustabilt, skjekk opp med diverse tester , :p

Lenke til kommentar

Har du strupet minne-hastigheten? Kan hende minnet ikke liker å kjøre høyere enn 2:1 i dette tilfellet.

Ser ut som du har vannkjøling, og da burde ikke temp være noe problem.

Ville tippe på ustabilitet i systemet, eller at hovedkortet ikke liker så høy FSB og bremser alt sammen.

Edit: Har du ram-divider til 6/5 eller 2/1? Originalt på de hovedkortene er FSB på 333, mens minnet kjører 400/800. dvs 333*(6/5)=400 (som resulterer i 800mhz)

Når du hadde FSB på 450 for å få 3,6ghz kan minnet ha kjørt på 1080mhz, noe minnet ditt burde klare, men etter at du økte FSB til 475 vil minnet da øke til 1140, og det tviler jeg på at minnet setter særlig pris på..

Så senk mem-divider til 2:1, altså 950mhz. kanskje det hjelper..?

Endret av newman221
Lenke til kommentar

Ram kjøres på 2:1 så skal ikke være noe problem det. Mulig det er hovedkortet som ikke liker så høy fsb som du sier.. Økte spenningen der for å få den til å kjøre på 3,8.

Cpu temp ligger på 62-65 under load. ER ikke så glad i å øke spenningen når det stopper opp så mulig jeg bare holder den på 3,6. Feiger ut litt;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...