Gå til innhold

GF Ti4400 kontra GF Ti4200

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har et GF Ti4200 med 128 Mb ram. Nå har det seg slik at jeg plutselig fikk det for meg at jeg skulle redigere litt video fra er analogt kamera (ikke dv). Derfor har jeg nå byttet i et GF Ti4400. Scoren i 3dmark2001SE var med det "gamle" kortet ca 9700 - med det nye litt over 9500. 4400-kortet er jo klokka litt høyere enn 4200-kortet og derfor synes jeg det var litt rart (hadde ikke venta meg SÅÅÅ stor forskjell, men litt bedre hadde jeg håpet på...).

Spørsmålet er:

Hvor mye kan jeg klokke det opp core og ram UTEN noen form for ekstra kjøling? står nå på 275/575 eller noe sånt...

Ta gjerne med erfaringer slik at jeg ikke sprenger kortet på et forslag som "...jeg antar at du kan klokke det til 450/1050..." :)

EDIT: Det er snakk om er MSI kort og begge har 128 MB ram...

Tronaldo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt avhengig av kortet ditt egentlig.

Jeg har den første versjonen av pov kortet 250 core og 450 mem kan klokkes opp til 310/600 uten artifacts. Core helt opp til 320 men da kan den plutselig henge etter en stund.

Men faktisk så får jeg bedre ytelse av å klokke opp procesor og fsb enn å klokke kortet, med fsb/cpu oc får jeg ca 2000+ poeng i 3dmark, mens med bare kort ca 600poeng.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...