Gå til innhold

Sluttpakker i forbindelse med nedlegging av avdeling

Anbefalte innlegg

Nå tror jeg ikke avdelingen jeg jobber i skal legges ned umiddelbart, men det er litt som tyder på at det kan skje i fremtiden (Folk som slutter blir ikke erstattet og vi selger veldig lite nye avtaler.)

Nå er det vel kanskje ikke noe A4svar på dette, men er det noen som vet hva som er vanlig som sluttvederlag i en sluttpakke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sluttpakker gies til de som velger å gå av fri vilje for å stramme inn økonomien. Hvis firma har råd til å gi ut slike. Feks 6 mnd lønn osv.

Men selv dette er nok avhengig av hvor viktig eller dyr din stilling er i avdelingen. Feks mellom ledere og de med lang ansinitet som har opparbeidet seg en høy lønn. Vanlig ansatte som har gjennomsnittslønner tviler jeg på får slike tilbud.

Blir avdelingen lagt ned så mister du bare jobben. Ingen sluttpakke.

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar
Sluttpakker gies til de som velger å gå av fri vilje for å stramme inn økonomien. Hvis firma har råd til å gi ut slike. Feks 6 mnd lønn osv.

Men selv dette er nok avhengig av hvor viktig eller dyr din stilling er i avdelingen. Feks mellom ledere og de med lang ansinitet som har opparbeidet seg en høy lønn. Vanlig ansatte som har gjennomsnittslønner tviler jeg på får slike tilbud.

Blir avdelingen lagt ned så mister du bare jobben. Ingen sluttpakke.

AKIRA

Ok? Har snart 4 års ansenitet (og er selvfølgelig fast ansatt) og er fagforbundsorganisert, men har ingen lederstilling e.l.

Prøvde å google litt på det selv og fikk inntrykk av at det er ganske vanlig, men mulig det er feil.

Det er ikke aktuelt at hele bedriften går konkurs, bare at den avdelingen jeg nå jobber nå legges ned etterhvert.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Om avdelingen legges ned kan det meste skje. Ingen fasit, og du kan i verste fall miste jobben.

Mitt råd: Finn deg en annen jobb før det skjer! Undersøk mulighetene i andre avdelinger før du begynner å stalke rundt på finn.no (eller få en kollega til å tipse om deg for en hodejeger.)

Lenke til kommentar

Sluttpakker på et halvt år lønn er normalt hvis mange blir oppsagt på en gang. Men det er jo ikke akkurat å leve på laurbærene fordi du får inn 100k på konto. De penga forsvinner jækla fort hvis du ikke har skaffa deg ny jobb før du blir oppsagt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...