Shamron Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Jeg blir litt frustrert når jeg leser innlegg hvor poster er påståelig. Først og fremst, er det ikke satt en FAST DOA-tid på de forskjellige merkene. Dette er noe hver enkelt kjede / bedrift forhandler seg frem til. Når maskina er 3 uker gammel og plutselig nekter å skru seg på, er det ikke lenger NØDVENDIGVIS en DOA. Hva om selgeren i dette tilfellet hadde gitt kunden en ny pc, og sendt inn kundens gamle i sitt eget navn og fått beskjed om at det var software/brukerfeil, eller at den hadde blitt utsatt for uforsiktig bruk? Alle kjeder / bedrifter har (bør ha) enkle og faste rutiner på slike ting, men samtidig må man kunne utvise skjønn. Personlig tror jeg at jeg ville levert inn kundens pc på service og lånt kunden en lånepc fra dag en. Fordi om bedriften har en DOA-avtale, betyr det på INGEN måte at kunden har krav på dette. DOA-avtalen gir selgeren frihet til å utvise skjønn og være grei med kunden, men forplikter ham ikke til det. Husk også på at det er ikke mye selgeren tjener på å selge en laptop. En laptop til 5000 gjør kanskje at selgeren sitter igjen med 0-1000 kroner. I det fleste tilfeller 0, og fortjenesten er basert på at han klarer å selge med veske, mus, etc. Dette betyr at han må være veldig forsiktig med å være "for snill", gi kunden ny pc, og så få beskjed fra f.eks. HP om at det var brukerfeil, så han får den reparert i stedet for kreditert, og må så selge den som b-vare, enda rimeligere enn utgangspunktet. Desverre betyr det at prisene SKAL ned, også at litt goodwill forsvinner og at selgerne blir mer forsiktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå