Gå til innhold

VLC blir bedre

Anbefalte innlegg

Det er rett og slett ingenting som gjør at jeg kommer til å bytte fra MPC + CCCP. Spiller av alle filer jeg kommer over, 100% kvalitet og ikke minst:

-Bedre interface

-Instant spol

-Ingen lagg

-Spoling i fullskjerm uten boks som står der i 1time

Eneste jeg kan komme på VLC er bra til er vel streaming/mer avansert bruk. Da snakker jeg altså om andre ting enn klikk på fil + spill av.

Jo, glemte en ting, VLC har jo +/- på speed på menyen. Det var virkelig viktig å få med :b

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er rett og slett ingenting som gjør at jeg kommer til å bytte fra MPC + CCCP. Spiller av alle filer jeg kommer over

IMG/ISO filer da? Jeg bruker og MPC til alt annet, men til image av DVD-filmer så er det kun VLC som gjør jobben for meg. Orker selvsagt ikke gå tungvinte omveier med å mounte filmen i daemon Tools eller lignende..

Og til dere som har problemer med bildekvaliteten i VLC, jeg har og hatt lignende problemer men da har det alltid vært merkelige driver/hardware problemer som har forårsaket det. Verdt og ta en titt på oppsettet deres..

Lenke til kommentar
Noen som vet når den nye versjonen kommer til Linux?

kildekoden er vel på plass, så får det vise seg hvor fort de forskjellige distroene får laget pakker...

største "problemet" er vel at denne nye utgaven bruker Qt4 for grensesnitt, noe som gjør det komplisert om en bruker en distro hvor noe krever Qt3 (kde 3.5 for eksempel).

Tja ... Tror det kan endres =) Prøver å kompilere VLC 0.9.2 nå med --enable-gtk istedenfor --enable-qt4

EDIT: Fikk:

configure: error: The skins2 module depends on a the Qt4 development package. Without it you won't be able to open any dialog box from the interface, which makes the skins2 interface rather useless. Install the Qt4 development package or alternatively you can also configure with: --disable-qt4 --disable-skins2. =)

EDIT: terminal-versjonen funka fint, men får ikke opp noe interface med vanlig vlc :o

Meh, care, holder meg til MPlayer ^^;

Endret av TheMaister
Lenke til kommentar
Det er mulig det er post processing i en eller anna meny, men i forrige versjon var ikkje dette noke problem. Får sett emeg ned og leite..

Er det andre som også opplever den samme "fuzzynessen" som meg?

Jepp dette gjorde at jeg ikke kunne bruke forrige versjon av VLC heller til og spille av.

Jeg har 1080p projector og tv, så dette er veldig merkbart på både MKV og DIVX matriell.

Skrik ut om noen har en løsning for det.

Det er en player jeg kan godt tenke meg og bruke, så håper jeg finner ut av det.

Tror problemet kan ligge i at det ikke blir brukt antialiasing på pikslene, og at de da fremstår som skarpe og ujevne.

Se bildet, dette er da Media Player Classic:

post-42993-1221656523_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Er det fler enn meg som har problemer med skins i nyeste VLC? Jeg la til et skin og prøver å bytte til et annet, men da dukker bare det første opp igjen hver bidige gang.

Herregud jeg blir frustert. Selv om jeg har slettet ALT som har med vlc å gjøre så dukker det samme forbanna skinnet opp.

Ubrukelig buggy versjon. Enkelte .mkv filer som ikke hakket i en eldre versjon jeg brukte hakker i den nye. Jeg avinstalerte den nye og nå hakker det i den gamle versjonen også!

Endret av tonna
Lenke til kommentar

Har hatt samme problemet med hakkete kanter og generelt pikselert bilde de siste versjonene av VLC. Har også hatt store problemer med at WMV filer får veldig dårlig bilde. Trist at VLC har fått dårligere bildelkvalitet for det var min favoritt i mange år.. Har lest det er noen innstillinger man kan stile inn for å få bedre bilde, men har ikke funnet noen bra kombinasjon.

Må nok si jeg er over på MPC og CCCP jeg også.. Har brukt det siden det kom og nå bruker jeg så og si bare det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...