Agrippa Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Jeg er rimelig blank når det gjelder nettverk og skulle gjerne hatt noen gode råd i forhold til å sette opp et hjemmenettverk i nær fremtid. Tanken, så langt, er som følger: DSL Modem -> PC (nettverksport nr. 1) DSL Modem -> Ruter (tenker på en D-Link Extreme) PC (nettverksport nr. 2) -> Ruter Ruter -> Mediaspiller -> Stereoanlegg/TV Håper det var rimelig enkelt forståelig. Såvidt jeg kan skjønne burde dette gi meg kablet internett til basemaskinen, trådløs til resten av huset og kablet nettverk fra hovedmaskinen (og dens 2TB RAID5 med all slags mediafiler) til medispilleren og stereoanlegget og TVen. Ser dette sånn passe optimalt ut, eller burde jeg tenke annerledes? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Er det sånn her du tenker? Lenke til kommentar
Agrippa Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 Det ser aldeles riktig ut gitt. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Okei, det er ikke noe godt valg. Kan resultere i loops. Ville heller gått for denne løsningen Lenke til kommentar
Agrippa Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 Takker for innspill! Men hva er loops og hvilke problemer kan de medføre? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Loops medfører tregheter og pakketap. Om det der settes opp stock vil både modem og router dele ut ip-adresser så det vil bli konflikt med dhcp-serverene. Dataen vil kanskje komme i et annet ip-range enn mediaspilleren som vil føre til at dem ikke finner hverandre Lenke til kommentar
Agrippa Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 Aha, gotcha! Takker og bukker; da er jeg litt visere enn før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå