iSimen Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 - Økt vold i samfunnet(?) Har vi noen konkrete bevis på dette? Jeg syns dette punktet er bullshit. Mennesker skaper vold, ikke spillene. Jeg sa konsekvenser, vi har ikke bevis nå, men vem vet om 10år? Elektroniske spill er fortsatt for nytt for å oppdage noen konsekvenser av de. Selv tror jeg absolutt ikke de kommer til å gjøre samfunnet voldeligere, en det er en grei ting å drøfte ettersom som mange mener det er slik. Jeg mener heller at det er spill som hindrer at vold kommer ut i samfunnet. Hvis noen vil ta en massakre og gjør det i spillet istedenfor i RL er det greit, men hvis han gjør det i virkeligheten er det han som er gal, ikke spillet. Okey, men det er folk som mener annerledes også, derfor er det greit å ha ting å skrive ifra begge sidene. Ja absolutt! Og det er det som er så flott med diskusjon.no! Lenke til kommentar
plusminus Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Har en skoleoppgave å skrive om konsekvenser av spill (både positive og negative)[...] Gjerne diskuter og drøft, trenger litt idemyldring Et lite tips fra meg er å konsentrere seg om én ting og gjøre det bra. Det kan fort bli veldig mye og lite oversiktig om du skal dekke alle konsekvensene som finnes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå