Gå til innhold

Lenovo dropper Linux

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jaja, Lenovo skal i hvert fall ha for forsøket. Det sier seg selv at det ikke går an å drive butikk på noe som ikke tjener penger. :)

Den skjønte jeg ikke helt. Mener du man ikke kan drive butikk basert på linux (eller annen fri programvare) så viser en rekke store børsnoterte selskaper at du tar grundig feil.

Forøvrig er PC-produsenter opptatt av å maksimere egen inntekt, ikke Microsofts inntekt. Ved å droppe MS-skatten kan man selge billigere maskiner både fordi man slipper lisenskostnaden og fordi andre OS er mindre ressurskrevende.

Lenke til kommentar
og kun i USA.

bare dell :(

usa, ja. ok. da måtte man fikse tastaturet og ladekontakten.

men med lenovo kan man få drivere til linux ikkesant?

Så lenge du styrer unna Broadcom Wifi er du ganske sikker på at datamaskinen vil virke. Centrino er i alle fall støttet ut av boksen tenker jeg.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Til alle dere som mener at driverstøtte er dårlig i linux:

http://broadcast.oreilly.com/2008/10/how-l...ore-device.html

Enkelte ting er kansje ikke helt i 100 enda, men det kommer og pr idag så har jeg kun noen litt spesielle enheter i min maskin park som ikke er støttet av linux(et par fingeravtrykk lesere, samt en dv hd avspiller/opptaker fra sony som brukes i proft produksjonsmiljø, og til og med denne har vi klart å få til å fungere i linux med blandt annet KINO programmet. Ikke alt er støttet, men det er mer et problem med selve programmet og ikke driveren)

Hva Lenovo angår, så er vel Thinkpad de mest linux vennlige maskinene jeg kjenner til:P De vet å følge de forskjelle standarene(noe f eks MSI/F.Siemens+++ har en tendens til å gi f... i, siden maskinen alikevel selges med windows), noe som gjør at linux støtte for Thinkpad produktene er VELDIG bra:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...