Skavold Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Jaja, Lenovo skal i hvert fall ha for forsøket. Det sier seg selv at det ikke går an å drive butikk på noe som ikke tjener penger. Lenke til kommentar
Brukerkonto inaktiv Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Slettet av brukeren... Endret 6. mars 2009 av omaha Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Jaja, Lenovo skal i hvert fall ha for forsøket. Det sier seg selv at det ikke går an å drive butikk på noe som ikke tjener penger. Den skjønte jeg ikke helt. Mener du man ikke kan drive butikk basert på linux (eller annen fri programvare) så viser en rekke store børsnoterte selskaper at du tar grundig feil. Forøvrig er PC-produsenter opptatt av å maksimere egen inntekt, ikke Microsofts inntekt. Ved å droppe MS-skatten kan man selge billigere maskiner både fordi man slipper lisenskostnaden og fordi andre OS er mindre ressurskrevende. Lenke til kommentar
Lagn Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 visste ikke at lenovo solgte med linux. hvilke andre produsenter finnes det som støtter linux, kanskje med drivere osv, så det fungerer problemfritt? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Dell. Men kun et par utvalgte laptoper, og kun i USA. Og du må nok grave litt på nettsiden for å finne det. Rart det ikke selger? Lenke til kommentar
Lagn Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 og kun i USA. bare dell usa, ja. ok. da måtte man fikse tastaturet og ladekontakten. men med lenovo kan man få drivere til linux ikkesant? Lenke til kommentar
idos Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) og kun i USA. bare dell usa, ja. ok. da måtte man fikse tastaturet og ladekontakten. men med lenovo kan man få drivere til linux ikkesant? Så lenge du styrer unna Broadcom Wifi er du ganske sikker på at datamaskinen vil virke. Centrino er i alle fall støttet ut av boksen tenker jeg. Endret 17. september 2008 av cyclo Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Dell. Men kun et par utvalgte laptoper, og kun i USA. Og du må nok grave litt på nettsiden for å finne det. Rart det ikke selger? Og England. Tror ikke salget går helt håpløst heller, men Dell har vært nok så tause om dette :/ Lenke til kommentar
JadeSoturi Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Til alle dere som mener at driverstøtte er dårlig i linux: http://broadcast.oreilly.com/2008/10/how-l...ore-device.html Enkelte ting er kansje ikke helt i 100 enda, men det kommer og pr idag så har jeg kun noen litt spesielle enheter i min maskin park som ikke er støttet av linux(et par fingeravtrykk lesere, samt en dv hd avspiller/opptaker fra sony som brukes i proft produksjonsmiljø, og til og med denne har vi klart å få til å fungere i linux med blandt annet KINO programmet. Ikke alt er støttet, men det er mer et problem med selve programmet og ikke driveren) Hva Lenovo angår, så er vel Thinkpad de mest linux vennlige maskinene jeg kjenner til:P De vet å følge de forskjelle standarene(noe f eks MSI/F.Siemens+++ har en tendens til å gi f... i, siden maskinen alikevel selges med windows), noe som gjør at linux støtte for Thinkpad produktene er VELDIG bra:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå