Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Fjernkontroll til dieselvarmer?

Gjest Slettet+oiasdf79

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+oiasdf79

Heisann

Jeg har en Mercedes 220CDI 2001-mod. Etter det jeg har hørt er det montert Webasto dieselvarmer på alle disse, men det kun noen av de som har fjernkontroll eller timer. Er det noen som vet om det er mulig å få kjøpt disse fjernkontrollene/timerne løst, om det er dyrt, og om det er vanskelig å montere?

På forhånd takk!

Freebird!...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Defa sine timere/fjernkontroller som denne og denne kan også brukes på de fleste dieselvarmere. De kobles till pluss og minus for strømforsyning samt til tenningsavhengig pluss (som indikerer at bilen går, eller i det minste at tenninga er på, og at varmeren kan slå seg av), og gir ut et 12V signal når varmeren skal være innkoblet. I tillegg kan det være snakk om en temperaturføler, og for varianten med fjernkontroll, en antenne. Ikke noe hokuspokus å montere selv om man kan litt bilelektro. Her finner du bruks- og monteringsanvisning for Defa SmartStart.

Tidsuret for montering i bilen koster 690kr og fjernkontrollen 2295kr her.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Heisann

Jeg har en Mercedes 220CDI 2001-mod. Etter det jeg har hørt er det montert Webasto dieselvarmer på alle disse, men det kun noen av de som har fjernkontroll eller timer. Er det noen som vet om det er mulig å få kjøpt disse fjernkontrollene/timerne løst, om det er dyrt, og om det er vanskelig å montere?

På forhånd takk!

Freebird!...

Hei!

Fikk du noe svar på denne?

Har nemlig en 220 CDI 2001 modell selv, og dette hadde vært interessant å vite svaret på!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...