Gå til innhold

Når valget står mellom 26" eller 2x22"...

eUnaas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes det å ha 2 skjermer gir mye frihet, spesielt hvis man skal jobbe i flere vinduer samtidig.

La oss si at du har et bilde du skriver kode i og et annet resultatet kommer i så er det veldig greit med 2.

Hvor nærmt skal man egentlig sitte en 26" skjerm før det blir ubehagelig?

Lenke til kommentar

En 22 tommer er gjerne hva? 1680x1050? En 26 tommer er gjerne 1920x1200 oppløsning.

2304000 vs 3528000 (176400*2) pixler. Det spørs hva du verdsetter, mye arbeidsareal eller stor skjerm.

Forøvrig kan det kanskje bli litt nakkeslengtendenser med 2 22'' widescreen skjermer på siden av hverandre, men jeg kjenner folk som sitter sånn også, så helt galt kan det ikke være ;)

Lenke til kommentar
Jeg vil bare legge til at mange proffer foretrekker 2x24'' fordi du får høyere oppløsing konta 2x22''

1920x1200 vs 1680x1050

Det fine med høyere oppløsing er at du kan ha masse informasjon på skjermen.

Benq sine nye 22 tommere kommer jo i full hd "1920x1080" for en 1500 spenn.

Bedre å kjøpe 2 sånne vs 1 stk 24 tommer

Lenke til kommentar

Noe info om disse skjemerne?

Til den prisen er det vel kanskje ikke akkuratt panel som egner seg til grafisk og 3D-jobbing...

Jeg vil uansett aqnbefale dobbelskjerm-oppsett til denne type jobbing, men tror fortsatt at det ikke er 22" med paneltype som egner seg til dette. Hvor mye penger du kan legge ut vil uansett ha mye å si på hva som anbefales for ditt bruk.

Lenke til kommentar
Noe info om disse skjemerne?

Til den prisen er det vel kanskje ikke akkuratt panel som egner seg til grafisk og 3D-jobbing...

Jeg vil uansett aqnbefale dobbelskjerm-oppsett til denne type jobbing, men tror fortsatt at det ikke er 22" med paneltype som egner seg til dette. Hvor mye penger du kan legge ut vil uansett ha mye å si på hva som anbefales for ditt bruk.

Joda sant nok, ville helst anbefalt Eizo skjermer til sånt bruk.

Men alle har no sine krav, jeg f.eks som gjør litt av vært er ikke så kresen på skjermen, sålenge insynsvinkel er grei å det er lite lyslekasje så er jeg fornøyd.

Angående de skjermene så fikk jeg beskjed at de kom inn rundt 2 oktober på visse plasser.

Produktinfo har blitt sluppet ut på Benq sine sider

Endret av Cell_v14
Lenke til kommentar

Det ble til at jeg gikk for 2x22 skjermer. Men, jeg har aldri brukt widescreen skjermer før. Og det var bredere enn jeg trudde. Egentlig litt for bredt. Tror kanskje litt av behovet for to skjermer forsvinner når vi er over på widescreen formatet...

Nå lurer jeg på om jeg skal bytte begge, og heller gå for en stykk 24tommer.

Lenke til kommentar
Det ble til at jeg gikk for 2x22 skjermer. Men, jeg har aldri brukt widescreen skjermer før. Og det var bredere enn jeg trudde. Egentlig litt for bredt. Tror kanskje litt av behovet for to skjermer forsvinner når vi er over på widescreen formatet...

Nå lurer jeg på om jeg skal bytte begge, og heller gå for en stykk 24tommer.

Neshda, en kompis av meg bruker 2stk Asus skjermer, han mener det er ypperlig. Da kan han ha alt av duppedingser oppe uten problemer. På spill så blir det jo noe annet, me mindre det er spill som støtter bruk av 2 skjermer.

Siden du aldri har brukt 2 skjermer før så kan det ta litt tid før du tar fult utnytte av skjermområde du har tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Selv bruker jeg en 19'' vanlig + 24'' wide. Så har jeg alle sidepanelene på 19'' og jobbeflaten på 24'' :) er akkurat så det går det. Skulle gjerne hatt en 19'' på andre siden også, men det er det ikke plass til på bordet ;) (men det er vel mer en symmetri sak enn faktisk behov :p)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

En ting som også er viktigt å huske er at når man har to skjermer så kan man disponere arbeidsflaten på en bedre måte en med en som er dobbelt så stor. Hovedsakligt tenker eg da på hvordan vinduer oppfører seg på de forskjellige skjermene kontra en stor arbeidsflate.

Etter at eg tok steget over til to skjermer har eg aldri sett meg tilbake. :)

Lenke til kommentar

Hmm, planen min med to skjermer var å kunne bruke skjerm nr2 til verktøy i programmer som Photoshop, SolidWorks, Rhino osv, slik at bildet nr1 kan bli så stort som mulig og minst mulig forstyrret av verktøy.

Jeg synes ikke det fungerer like godt i praksis som i teorien min.

Dessuten blir øyet mitt svært forvirrtet av to skjermer. Fokuset blir ikke helt det samme.

Og når jeg bruker to skjermer, flytter vinduer litt mellom, så er det fort litt frustrenede og rotete når vinduer fra linker åpner seg i forskjellige skjermer fra gang til gang.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 år senere...

Jeg har kun 2 alternativ: 2 19-tommere eller 1 24" widescreen skjerm. Jobber hovedsaklig med powerpoint, excel osv. Ikke noe grafikk å snakke om...

Hva burde jeg velge mellom (som sagt kun disse to alternativene jeg har, kan ikke feks ha 2 x 24" widescreen)

Endret av kjakan2005
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...