andesam Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Heisann. Er på utkikk etter en 32" LCD-TV, med full-hd oppløsning (1080). Skal hovedsaklig bruke den til å spille (xbox 360) og se film (fra xboxen og pc). Kunne også tenke meg en tv med digital tuner, så jeg slipper riks-tv boksen eller andre eksterne tunere. Ønsker ikke å betale stort mer enn 8-9000,- Fåreløbig ener akkurat nå er vel SONY KDL-32W4000K. Men har kikka på Samsung sine også. Ser de har en del 32" med full-hd, hva er forskjellen på alle disse? Samsung 32" LCD-TV LE32A656 ser ut til å være en ok tv? På forhånd takk Lenke til kommentar
Grizzler Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Er det helt nødvendig å ha full-hd på en 32"? Tviler på at du ser noen stor forskjell på 720p å 1080p på den størrelsen.. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Jeg har Sony modellen. Jeg tror egentlig det et hipp som happ hvilken av de to du velger. Jeg er godt fornøyd med min tv hvertfall. Når det gjelder Full-HD så dreit jeg i alt det andre sa om at man egentlig ikke trenger det. Men det er vel en fordel at man har det hvis man skal spille mye? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Hvor stor fordel det er når man spiller kan vel diskuteres. Men det er ytterst få av spill som faktisk støtter 1080P når det gjelder konsoll. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Hvis en vil kjøpe en tv med Full-HD så la nå den personen få lov til å kjøpe det han vil uten at _alle_ skal begynne å diskutere om Full-HD er nødvendig eller ei. Fakta er at de tvene han har nevnt er ganske gode tver ifølge mange tester. Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 En del PS3 spill støtter 1080p, dog trådstarter har x360 Lenke til kommentar
andesam Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 Takker for svar. Skal bruke den til film også, og da er full-hd greit. Hvorfor skal man ikke klare å dra nytte av full-hd på en 32"? Kommer til å sitte relativt nærme den. Dessuten liker jeg ikke tanken på at jeg for noen lapper ekstra kunne hatt "det beste". hehe. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) Det er fullt mulig å se TYDELIG forskjell på 720p og 1080p med en 32". Selv halvt blinde klarer å se dette om man sitter nærme nok. Sitter du f. eks 1,5m unna (eller nærmere), så burde det være en "no brainer". Det funker naturligvis fint om det er lengre unna, men effekten/forskjellen minker mer eller mindre proposjonalt. Dagens TV'er og prosjektorer med 1080p har blitt såpass billige og gode at det ikke lenger betyr at resten av kvaliteten trenger å dale om man går til innkjøp av en middels dyr TV. (8000-900kr er jo en god del med tanke på at det er en 32") Film og spill ser rett og slett fantastisk ut i Full-HD, ingen tvil om det. Da med forbehold at man ikke kjøper den billigste og dårligste TVen, som på langt nær kan vise 1080p sitt fulle potensiale. At konsoller siter litt med at oppløsningen ikke er helt på topp er sant nok, men det er jo allikevell en del spill som har det, selv om det ikke gjelder majoriteten. (med mindre man spiller på PC da) Mange som antar at selv om man perosnlig sitter litt for langt unna TVen, så betyr det at alle andre gjør det. Virker ivhertfall denne holdningen går igjen. Endret 17. september 2008 av Andrull Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå