Holmez Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 for de som ikke vet det, så kan man opprette nettbutikk gjennom spreadshirt.com, hvor man designer sine egne tskjorter og får provisjon for salget. Spreadshirt tar seg hand om trasaksjonene, frakt osv... Må jeg da betale moms på dette? eller eventuelt skatt, vist det sees på som inntekt? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Moms treng du ikkje å betale sidan det er det kjøparen som betalar. Med høg sansynligheit så slepp du å skatte av dei få kronene som du tjener på dette, men det er litt avhengig av kor store summar det er snakk om. Om du tjener nok til å leve av det så er intektene skattepliktige. OT: Det du må passe mest på er at du ikkje brukar noke opphavsbeskytta materiale på t-skjortene du lagar. Sidan du produserer og selger for profit så kan du lett få deg ein smell visst noken anklagar deg for å stjele opphavsbeskytta materiale. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Moms treng du ikkje å betale sidan det er det kjøparen som betalar. du har da både inngående og utgående moms men hvordan det er i dette tilfelle (og om spreadshirt tar moms fra et utenlandsk selger) skal jeg ikke si for sikkert da jeg ikke er økonom/har kompetanse til det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå