appelsinbrus Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Har et lite prosjekt på gang her, som blant annet innebærer at jeg gjerne skulle ha paralellkobla 2 lcd-skjermet. Tenkte å koble på enda en skjerm på et digitalt kamera. Er dette mulig uten så alt for mye om og men? Lenke til kommentar
avo Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Har et lite prosjekt på gang her, som blant annet innebærer at jeg gjerne skulle ha paralellkobla 2 lcd-skjermet. Tenkte å koble på enda en skjerm på et digitalt kamera. Er dette mulig uten så alt for mye om og men? Det spørs helt hva du legger "alt for mye om og men", og hvordan du vil gjøre det. Om du vil åpne kameraet og koble deg inn på bussen til LCD skjermen har du en omfattende jobb forran deg, og du vil sansynligvis måtte buffre signalet for å kunne sende det til to skjermer, i tillegg må du finne deg en kompatibel skjerm, i praksis ofte en helt identisk. Sansynlighetene for at du bare ender opp med å ødelegge kamera er et sted mellom 10 og 100% avhengig av hva du kan, og hva du har tilrådighet av utstyr. Brutalt sett tipper jeg din kunnskap ligger i feil ende av den skalaen, siden du spør om dette her. Et alternativ som no en langt enklere er om kamera har video ut (til TV etc) da kan du koble på en liten skjerm med video inn. f.eks en slik: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=306514 Shitty liten skjerm, men om du bare vil se et bilde duger den... Lykke til ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå